Inlägg från: Mrs Sara |Visa alla inlägg
  • Mrs Sara

BF Oktober 2010 efter IVF

Glittran: Ett jätte stort grattis till eran dotter!

Ewa: Jag har också hört att slemproppen kan vara lite blodblandad.

Lena: Oj du har verkligen fullt upp.

Här trycker det som bara den i underlivet mest när jag står och går, får ta det lite lugnt för då slutar det. Vet inte om det är för att huvudet åker neråt eller vad det kan vara?

Varje litet steg tar mig närmare målet
  • Mrs Sara

Elsa: Ett jätte stort grattis till Carl! Så roligt att få läsa din förlossningsberättelse.

• Mrs Sara

Mika: Vad roligt att få se bebisen med ultraljud igen och att det fortfarande är en tjej. Jag frågade min bm i fredags om en gynundersökning men hon sa att de inte gör några för infektionsrisken. Jag ville också veta om min kropp hade börjat att förbereda sig inför förlossningen.

• Mrs Sara

Igår hade jag värkar som kom med ungefär 15 minuters mellan rum och höll i sig ca 1 minut, men idag är det rätt så lugnt... Jag som trodde att det skulle dra igång ordentligt...
    Har fått ganska mycket genomskinliga flytningar, så jag hoppas att det är ett tecken på slemproppen?

• Mrs Sara

Lena: Så himla spännande!

Jelina: Vad irriterande, hoppas att läkaren du ska träffa är bättre.

Min mage har ändrat form helt från igår, den har nu sjunkit hur mycket som helst. Har nyss kommit hem efter ett besök hos bm och jag berättade om mina värkar och om flytningarna som kom igår och hon trodde det var slemproppen. Hur som helst så är jag u mognadsfasen och den är man i upp till en vecka. Så det är bara att vänta och se när bebisen vill komma, jag gissar att det blir på lördag på blivande morfars födelsedag. Hade varit skoj

• Mrs Sara

Jelina: Vad härligt att du fick snittdag redan på tisdag, det är ju så nära dit nu. Det skulle vara underbart om vi alla kunde få våra efterlängtade bebisar ihelgen!

• Mrs Sara

Lena: Ett jätte stort grattis till eran son!

Jelina: Tråkigt att du måste bli snittad igen, men samtidigt så skönt att veta när det blir.

Här är allt lugnt nu, känner inte av nästan nåt så det känns lite surt, men men det är bara att ta det lugnt här hemma.

• Mrs Sara

Jelina: Tummarna hålls självklart här!

• Mrs Sara

Jag har varit in en sväng till förlossningen idag då jag upplever att pyret har rört sig mindre igår och idag. Så då ville de att jag skulle komma in för kontroll. Jag blev uppkopplad till ctg och de såg att jag hade värkar men oregelbundna. Pyrets hjärtslag var bara bra. Sen kollade de ett ultraljud och allt ser bara bra ut, min moderkaka var visst jätte fin.
    Bebisen verkar inte bli överdrivet stor som den förra läkaren sa, för 3 veckor sedan fick vi veta att bebisen då vägde 3500 gram idag sa läkaren 3600 gram, så nån av dem hade fel.

• Mrs Sara

Jelina: Ett jätte stort grattis till eran dotter!

Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF