Inlägg från: Mrs Sara |Visa alla inlägg
  • Mrs Sara

BF Oktober 2010 efter IVF

Ewa: Jag tor inte att jag har känt nån hicka än, inte så att jag har reagerat i alla fall. Våran bebis ligger också på huvudet neråt men inte fixerat än.

Om en vecka är det dags för tul, ska bli så himla kul att få se pyret igen

Varje litet steg tar mig närmare målet
  • Mrs Sara

Lena: Visst är det underbart med vattengympa, jag har gått det sen i maj nångång och tycker att det är så skönt

• Mrs Sara

trifolium: Härligt att magen växer och att bebisen mår bra. Brukar alltid hjärtljuden vara över 140 slag/minut? Tror att du kommer att få en flicka

• Mrs Sara

Ewa: Jag får ganska många kommentarer om min mage, folk tror att jag ska ha barn när som helst... Ibland kommer folk fram som jag bara känner så där ytligt och börjar känna på magen, vilket jag inte gillar. Jag tror att folk tror att när man är gravid så är magen en allmän sak...

Igår var jag på tillväxtultraljud och allt såg bara bra ut med pyret. Vikten låg lite över medel, igår vägde pyret strax över 2 kg. Frågade om könet igen men den här gången gick det inte att se, men läkaren gissade på flicka.

• Mrs Sara

Igår tvättade jag upp alla bebiskläderna, så idag ska de strykas och sen vikas in i byrån, känns så himla mysigt att äntligen få boa med det här

• Mrs Sara

Ewa: I norrbotten är det obligatoriskt med tul efter ivf. Läkaren som gjorde ultraljudet sa att det var obligatoriskt i de flesta landsting då de har märkt att ivf barn kan växa lite sämre plus att det är nån anledning till att man inte har kunnat få barn på vanlig väg.
    Inga förvärkar än, men däremot har jag lite sammandragningar ibland.

• Mrs Sara

Jelina068: Vad jobbigt att han har sån hosta, hoppas att du får han till läkaren idag eller att han redan har varit. Du får säga att han måste vara helt frisk innan bebisen kommer

trifolium: Vad skönt att det ska göra en extra koll på dig nästa vecka för att se så att magen växer.

Jag var också hos bm igår och allt var bara bra med mig och bebisen. Magmåttet låg nu på 31 eller 32 cm

• Mrs Sara

Lena: Mysigt med att baka, har tänkt att börja göra det men inte kommit mig för än. Däremot så lagar jag mat och fryser ner, tänkte att det skulle vara skönt att sånt finns färdigt så att man bara behöver värma sen när pyret har kommit.

• Mrs Sara

Elsa: Tack för tipset om pajer, det har jag inte ens tänkt på. Får se vad jag hittar på att göra för nån paj

• Mrs Sara

Ewa: Vad jobbigt med yrsel och illamående.

Mika: Här tror jag att de sätter igång ivf:are efter 2 veckor, vanligt gravida efter 3 veckor. Tycker inte att du ska vara orolig. Alla bebisar växer olika.

Idag har jag fått vara hos bm då jag är så svälld igen. Vänster sida är värst. Det togs urinprov som visade på äggvita i urinen så nu skulle de skickas iväg på odling.
    Mitt sf mått låg på 33 cm. Pyret är också fixerad nu.

Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF