Inlägg från: Mrs Sara |Visa alla inlägg
  • Mrs Sara

BF Oktober 2010 efter IVF

Elsa: Härligt att det gick bra att ge potatisen!

Inatt blev jag moster igen till en stor tjej, så nu håller jag på att längta ihjäl mig efter att få träffa henne!

Här kommer en bild på min tjej i sina vårkläder

CIMG2265 - Kopia.JPG

Varje litet steg tar mig närmare målet
  • Mrs Sara

Ni får ursäkta om jag är lite off, natten till i lördags så fick min svärmor en jättestor hjärnblödning och fick flyga med helikopter från Luleå till Umeå där hon fick opereras. De upptäckte att hon hade metastaser i hjärnan som de har tagit bort, så läkaren säger att hon har cancer nån annanstans också.
    Hon liger nedsövd i respirator och kämpar för sitt liv. Min gubbe är där nere och jag & Cornelia är hemma. Börjar bli jobbigt att vara här, så jag & C åker nog ner på onsdag. Imorgon fyller jag 30 och folk förväntar sig ett kalas, men jag orkar inte... Svärmor är bara 51 år och betyder allt för oss Gråter

• Mrs Sara

Jag har inte testat att ge Cornelia burkmat utan bara gjort egen, men det är nog en bra idé att testa i alla fall.

Mika: Vi har bytt till sittdelen i vagnen nu och hon ser riktigt liten ut, men hon började att protestera på att ligga i vagnen så det var bara att gilla läget för oss

• Mrs Sara

Lena: Jo det är helt underbart att äntligen kunna vara ute utan att frysa ihjäl

Glittran: Jag förstår inte varför de ska stressa på, det viktigaste är väl att barnet går upp i vikt och är nöjd.

Cornelia var på 5 månaders kontrollen i torsdags (5 månader & 1 vecka) Hon väger nu 8940 gram och är 67,5 cm lång, så det är en stor tjej.
    Nu äter hon gröt till frukost, till lunch och middag äter hon vanlig mat, sen på kvällen & natten äter hon ersättning. Mellan måltiderna är det fruktpurér som gäller. Har fått en så mycket nöjdare tjej sen vi började med maten, hon var inte nöjd med bara ersättningen tidigare.

• Mrs Sara

Det är så härligt att det går framåt för alla barnen, jag tycker att tiden går så sjukt fort. Min lillabebis är snart inte så liten längre
    Jag tycker också att det händer jätte mycket i utveckligen nu, från en dag till en annan så märker man såna skillnader.

Hoppas att ni alla har haft/har en riktigt härlig påsk. här kommer en liten försenad påskgumma

DSC_0013 - Kopia.JPG

• Mrs Sara
    ElsaT skrev 2011-04-24 09:07:04 följande:
    Jösses så söt!!!
    Cornelia tackar och bugar
  • Mrs Sara

Lena: Så himla jobbigt med din kompis. Jag tror att det räcker att du visar att du finns där, kanske flera gånger och när hon känner sig redo så tar hon kontakt.

• Mrs Sara

Elsa: Visst är det kul att göra storkok. jag tyckte att kycklingen blev rätt så torr då jag kokade den så gången efteråt gjorde jag den i ett foliepaket i ugnen och det blev mycket bättre. Nåt som är lätt att göra är med högrev, det blir riktigt mört och gott.

• Mrs Sara

Elsa: Vad smart med en hel kyckling, borde ju bli riktigt bra!Ska testa det nästa gång.

Itorsdags upptäckte vi Cornelias första tand, så ni kan tänka er hur mycket hon vill sätta allt i munnen, man får passa sig nu

• Mrs Sara

Roligt att läsa era tips om vad man kan ge till barnen som de kan äta själv, mitt tips är melon. Cornelia älskar att sitta och hålla i en "båt" och äta själv. Annars så fungerar smörgåsrån också bra, men även dem kladdar ganska mycket.

Jag ger också mild havregröt, har inte gett mig in på att göra egen än.

Imorgon blir min lilla tjej 6 månader och det har vi firat idag med tårta och C fick smaka lite grann, och den gillades starkt!

Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF