Inlägg från: Mrs Sara |Visa alla inlägg
  • Mrs Sara

BF Oktober 2010 efter IVF

Mika: det låter spännande! Snart har ni bebisen hos er.

Idag har jag haft slem/blodblandade flytningar när jag har torkat mig, så det är slemproppen som har lossnat. Värkar som är oregelbundna, men annars så är det lugnt. Jag har fått en tid till spec. mödra på onsdag då jag är i vecka 42+0 så då ska de kolla, men jag hoppas att bebisen har kommit innan dess.

Varje litet steg tar mig närmare målet
  • Mrs Sara

Jelina: Vad härligt att hon slipper slangarna nu.

Jag har varit in på förlossningen och jag har regelbundna värkar men de är inte så kraftfulla än. De gjorde en gynundersökning och vad jag tror var en hinnsvepning, för läkaren for runt på handen och det gjorde fruktansvärt ont. Hur som helst så var jag öppen 2 cm och fick stanna kvar om jag ville men valde att åka hem för att vila istället.

• Mrs Sara

Jelina: Håller tummarna för er!

Här är det fortfarande lugnt, börjar bli riktigt less nu...

• Mrs Sara

Mika: Ett jätte stort grattis till er! Så underbart att höra om eran förlossning.

Lena: En dans verkar vara en bra idé!

• Mrs Sara

Lena: Vad jobbigt att han är sjuk, hoppas att han snart mår bättre.

Själv har jag tillbringat i stort sett hela dagen på förlossningen/bb. Har skrivit ett inlägg i min blogg om den här dagen så ni kan läsa här om ni vill: http://lillaunderbarn.blogg.se/2010/november/ctg-och-ultraljud.html    har värkar och blöder ganska mycket nu så jag orkar inte skriva.

• Mrs Sara

Nu har äntligen vårat mirkal Cornelia kommit. I måndags föddes hon, 3975 gram och 52 cm lång. Förlossningen gick fort och var det absolut bästa jag har varit me dom.
    Lyckan är total nu Hjärta

Tyvärr fick läkaren sticka mig 6 ggr när han skulle sätta eda så jag har f¨ått spinalhuvudvärk. Det står mer om det här i min blogg www.lillaunderbarn.blogg.se
    En förlossningsberättelse kommer senare. Nu ska jag bara njuta!
  • Mrs Sara

BF 16/10, Ewa 32 år, nästan Göteborg, första barnet
    BF 17/10, Glittran 38 år, Göteborg, andra barnet, dotter föddes 21/10
    BF 20/10, natta80gbg 29år onsala, första barnet
    BF 25/10, Trifolium 31år Uppsala, första barnet, pojke föddes 26/9
    BF 25/10, Jelina 35år Göteborg, tredje barnet, Wilma föddes 30/10
    BF 26/10, Mrs Sara 29 år Luleå, första barnet, Cornelia föddes 8/11
    BF 27/10, Mikafikaa 28år Stockholm, första barnet, flicka föddes 5/11
    BF 28/10, Lena 74 35 år Norrköping, andra barnet
    BF 1/11, ElsaT 38år Norrtälje, första barnet, Carl föddes 22/10

• Mrs Sara

Ewa: Grattis till eran son. Förstår att det mte ha varit riktigt jobbigt för er att upptäcka hans hjärtfel. Jag hoppas att allt ska gå bra för er.

Mika: Vad skönt att det känns bättre idag och att hon hade gått upp till sin födelsevikt.

Här har Cornelia fått magknip som började igår kväll så idag har vi börjat med minifom droppar som vi hoppas ska hjälpa henne. Amningen har inte fungerat så bra än så länge, så jag har pumpat ut mjölk som vi sedan har gett i flaska men hon blir bättre och bättre för varje dag som går att amma så snart hoppas jag att det ska räcka med att bara amma henne.
    Vi får även ge tillägg ungefär 1 ggr/dag.

• Mrs Sara

Lena: Min tjej är lite dålig på att suga från bröstet så jag pumpar ut för att sen ge henne med flaska och däremellan så får hon amma som vanligt med en amningsnapp. Jag tycker att det är jätte bra med pump för mina bröst känns ganska sprängdfyllda ibland.

• Mrs Sara

Lena: Vi har en Titanium baby från barnens hus, den har fullt liggläge och vi är riktigt nöjd med den.

Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF