Inlägg från: Perssonlund |Visa alla inlägg
  • Perssonlund

Vi fortsätter, Bf aug 10

Nu ska jag ta två alvedon och kasta mig i sängen för nu gör det fan riktigt ont!!! Måste sova bort det =)

• Perssonlund
    knyzzel skrev 2010-08-10 00:04:29 följande:
    Ja, den e jätte fin. Lite äldre model, men d gör d samma. Jag tänker inte lägga flera tusen för en NY vagn bara för at den e NY. Ska lägga upp bilder i morron tänkte jag. Liggdelen står här i soffan å chassit står under trappen ute i trapphuset.
    Jag har också en lite äldre barnvagn. Men jag tycker inte om dom helt nya modellerna. Visst vissa är fina men långt ifrån alla. Jag har ärvt det mesta =)
  • Perssonlund
    elinnnnn skrev 2010-08-10 05:18:28 följande:
    vad gjorde du uppe så sent/tidigt? fortfarande värkar, kan man ju misstänka, kanske är du på förlossningen nu??????
    Ååå nä!! Det hade varit ett under. Jag vaknade av värkar och att jag var hungrig =) ... Men värkarna är borta igen och magen kurrar....suck. Vad gör du själv uppe?
  • Perssonlund
    elinnnnn skrev 2010-08-10 05:55:48 följande:
    aha.... synd ;)
    jo men här är det pga samma anledning, dock minus värkarna ;)
    Jag var bara hungrig haha

alltså min slempropp har gått en liten bit i taget under flera veckor, men nu: ingenting!
    knäppt!
    imorgon ska jag till barnmorskan och hon ska göra en vaginal undersökning, om det går så ska hon även göra hinnsvepning för att försöka få igång det hela.
    men nu tvivlar jag på att det ens kommer vara möjligt.
    det måste ju ha hänt lite grejer med tappen för att det ska funka. den måste ju vara öppen lite redan annars kommer hon ju inte in med fingret...
    usch vad det låter illa, och det kommer säkert göra ont också... men jag vill ha ut vår prinsessa!!
    Jag vet inte ens vad hinnsvepning är... Kanske som det låter?.... Äsch det kommer gå så bra så!! Ont gör det säkert, eller det vet jag ju inte men jag som är så öm hade  nog tuppat av XD... Håller tummarna!
  • Perssonlund

Efter dessa dryga timmar framför datorn måste jag nu gå och handla...Äntligen har affärerna öppnat och jag har ätit upp allt gott... Dags att handla mer verkar det som. SÅ ont i magen!!!  Måste bara berätta att när jag vaknade till så knakade till rejält i bäckenet när jag skulle sätta mig upp. Jag la mig ner igen. Helt plötslig fick jag en tom känsla ikroppen. Trodde det värsta och var tvungen att putta på den lille och se så att han verkligen fanns där och att han levde......HÄMSKT...

• Perssonlund
    elinnnnn skrev 2010-08-10 06:07:54 följande:
    jo det kan nog göra ont.... typ som mensvärks ont eller kanske som när tappen öppnar sig... beror nog på hur hårdhänt personen som gör det är och hur känslig man själv är såklart.
    tack =)
    Perssonlund skrev 2010-08-10 06:03:08 följande:
    Efter dessa dryga timmar framför datorn måste jag nu gå och handla...Äntligen har affärerna öppnat och jag har ätit upp allt gott... Dags att handla mer verkar det som. SÅ ont i magen!!!  Måste bara berätta att när jag vaknade till så knakade till rejält i bäckenet när jag skulle sätta mig upp. Jag la mig ner igen. Helt plötslig fick jag en tom känsla ikroppen. Trodde det värsta och var tvungen att putta på den lille och se så att han verkligen fanns där och att han levde......HÄMSKT...
    haha öppnar affärerna redan kl.6 där du bor?!??!?! skönt hehe
    nä, nu ska jag nog hoppa ner i sängen och sova ett par timmar till =)
    har ju varit uppe sen 4 nånting

usch stackars, men din prins mår säkert bra, FÖR bra kanske därinne i magen, därför han inte vill komma ut :P
    kram på dig och ha en finfin dag
    Ja det beror nog på,men hoppas att du inte är sååå känslig då och att du får en person med respekt. Då gör det nog inte så ont =)...

Aaa eller denna lilla ica butiken som ligger på gården gör det,har en mack på andra sida vägen som också öppnar då =) ... Ja jag ska nog också hoppa ner i sängen ett tag. Har varit uppe några gånger och nu sist gick jag ju upp vid 4.... Ja alla våra bebisar mår nog FÖR bra i magarna.... Det är inte konstigt om inte min kommer,har ju inte ens bf än...Men du din stackare borde ju få ut din snart =) Tack detsamma! Kram på dig också.
  • Perssonlund

Igentligen så borde jag inte vara så ivrig att få ut honom, men jag vill ju så gärna se honom. Visst jag har inte ens bf på ett bra tag, men det ploppar ju ut bebisar här och där.....Om jag bara visste när det är min tur (så här känner nog alla =) ). MEN jag ska inte deppa. Jag ska fixa och dona här hemma och dessutom åka till ikea och shoppa lite när skatten väl kommer.... SEN så har jag en säng som jag kan BÄDDA!! ååå jag längtar såååå,nu är ju vagnen färdig iallafall. MEN FÖRST en tupplur =)

Måste bara fråga finns det några som kanske vill ta kort på sin vagn och sin säng och lägga in så jag får se? Vill ju så gärna få tiden till att gå =)

• Perssonlund
    elinnnnn skrev 2010-08-10 07:00:21 följande:
    ja, jag hoppas på det också haha

skönt med butiker som öppnar tidigt :D

jag gick och la mig, men kunde inte somna. såhär sitter jag och äter riktig frukost istället. åt bara lite nötter och choklad och sånt förut haha.
    får se om jag hinner sova lite sen innan maken också vaknar.
    lite drygt ju att vara vaken från 4 tills ikväll när vi går och lägger oss

ja än är det ju bara en dag över BF. så såååå hemskt är det inte. bara jag slipper gå över mer än en vecka. för dååå kommer det vara sååå hemskt ;);)
    Haha, jag själv har inte ens provat att sova....Får väl prova snart... Så gott det lät, undra vaför jag inte tänkte på det när jag var i affären? =) Nää men gud inte ska du väl behöva gå över en vecka! Då får du också skriva ett hot brev =)
  • Perssonlund
    elinnnnn skrev 2010-08-10 07:11:26 följande:
    mm har redan skrivit ett hot brev, vräknings brev. kopierade vem det nu var som la in det och publicerade det :D

nu har jag ätit 3 frukostknäcke med ost på och halsat i mig lite o'boy

man kan aldrig bli för gammal för o'boy! mums :D

tror dem tillåter att man går över 2-3 veckor faktiskt :S
    jaha okej =) ... Ååå så gott! Nä är det mycket man kan bli för gammal för? o´boy är såååå gott =)

Ja dom gör nog det. Här får vi nog gå över 2 veckor max. Jag är inte säker men jag tror att under dess 2 veckor så blir man nog igång satt. Skulle verkligen vara en envis bebis om du går över så länge..
  • Perssonlund

"god morgon" igen! =) Nu kunde jag sova någon timme iallafall =) ... Jo jag vill gärna se bilder =)

Nallepuhmamma Jag har täcke (mer när det börjar bli kallt,annars filt), kudde (för att inte bli platt huvad) och lakan. Det finns vagn/vagg påslakan mm men tror dom bara heter till vagga. Jag sydde ett påslakan i lite tjockare tyg (dom har ju ändå kläder på sig) Lakanen är hemma sydda av våra "gammla" över örngottet =)

Pregga- Det skadar inte barnet, det finns dom som bara kan ligga på magen.

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10