Inlägg från: elinnnnn |Visa alla inlägg
  • elinnnnn

Vi fortsätter, Bf aug 10

puchelina88 skrev 2010-07-23 20:57:05 följande:

go kväll!
    hoppas ni alla mår bra?!
    Här är de bara bra.
    ska snart äta potatisgratäng med grillat kött ska bli gott!!
    hoppas ni alla får en bra kväll!

mmmm grillat... är så sugen på det, fastän jag ogillar rent kött hahaha konstigt.
    men imorrn har min syster lovat att bjuda på grillad marinerad oxfile, låter väldigt gott =)
    här är det också bra :D
    önskar dig en ännu bättre kväll! smaklig måltid :D
    Vår dotter är beräknad att födas i augusti 2010
  • elinnnnn
    sofie och laura skrev 2010-07-23 21:08:51 följande:
    Vet ni vad!!

Jag saknar min maaage!
    Jag saknar att vara gravid för faaasiken jag var ju bedårande vaker med min älskling i magen!
    Hela hans personlighet hela hans snuttiga drag får mig att inse nu att:
    tillsammans med min bebis så var vi ett team och nu håller han på att bli en egen individ!

Vete tusan vad jag skriver men jag kanske saknar magen för jag känner mig lite ensam med att vara först ut här i tråden med en bebis???
    Kanske blandade känslor??

Som sagt att vara 3 barns mamma är roligt, det e inte så kaosigt som det var med nr 2 jag njuter blivit lite bäng av harmoni hahahahhahaha

KOOOM ut nu alla bebisar!!!
    naw söta du!
    jo men det kommer säkert vi också göra, sakna magen sen när bebisen väl är ute hihi
    det brukar jag iallafall göra. men just nu är jag trött på att vara så stor och tung, även om jag tycker att gravida kvinnor är något av det vackraste som finns!!!
    och aldrig har min mage känts så vältränad hahaha även fast den är större än en fotboll ;=)
    imorrn kanske kny´zzel loggar in också , förhoppningsvis har allt gått bra för henne och hennes lillprins så att dem fått komma hem.

hela er familj är nu ett team även om ni alla är egna individer :D men jo jag förstår vad du menar, det känns på ett helt annat sätt när bebisen fortfarande är i magen..
    hoppas allt går bra med amning och lillens sömn, bajs och prutt och sånt där som ofta kan vara lite krångligt för små bebisar :D
  • elinnnnn

nallepuhmamma: ja, jag har också min lilla "vän" eller rättare sagt mina stora vänner, kvar.
    fast behandling med både stolpiller och salva. dessutom är jag inne på 6 eller 7 dagen i streck nu som det blöder från en av dem... men jag tror det beror lite på också att det hinner ju inte läka ordentligt när man går på toaletten varje dag med rätt så hård avföring + ett himlans massa tryck från bebisen.
    hoppas din försvinner efter förlossningen, eller iallafall att den slutar störa dig.

har du tagit microlax och lactulos? har för mig jag läste du skulle göra det.... jag är inne på min 2e dag med lactulosen, och i förrgår tog jag microlax och ska ta en till idag. idag var jag på toaletten och kunde tömma ordentligt helt själv hahaha och nä inga små pluttar (har för mig du också skrev du hade likadant?) utan en stor, dock fortfarande lite hård, men skönt att bara behöva trycka på en gång.

ja ni tjejer, detta blev helt plötsligt väldigt mycket om bajs... sorry Cool

• elinnnnn
    Pregga skrev 2010-07-23 21:59:57 följande:
    ska säja det till han-är du påverkad av alkohol när det sätter igång så är du INTE välkommen att vara med.
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-07-23 22:05:31 följande:
    jo men så får det bli! ska ta det med han när han kommer, å nu får jag massa sd pga detta. GRRR
    ja klara besked är bäst, sen är det ju upptill honom vad han gör med dem....
    skickar många lugnande kramar och hoppas att dina sd går över {#emotions_dlg.flower}
  • elinnnnn
    Malinski79 skrev 2010-07-23 22:31:36 följande:
    SJÄLVKLART gumman ska han inte va med om han är alkoholpåverkad!!!! Jag hade ALDRIG förlåtit min karl om han hade varit det,då kan han lika gärna stanna hemma...Men har han ingen egen lägenhet att bo i sålänge tills allt sätter igång?? Jag menar att NÄR det sätter igång och OM han vill va med så kan han ju hämta dig då (om du förstår vad jag menar?!?)

Tycker inte han är "värd" att få bo hos dig även om det känns tryggt!!
  • elinnnnn

godnatt finisar

sov gott och dröm söta drömmar =)
    dags att få besök, av john blund :P

• elinnnnn
    sofie och laura skrev 2010-07-24 17:07:32 följande:
    Känner mig tom faktiskt utan den hihii
    Men nu har jag ju min prins i min famn fattar inte varför jag saknar den men det kanske är ngt man är van vid!
    Ja just jaaa Knyzzel härligt hihihihihihi!

Jag har ju fått en bebis som e väldigt snäll harmonisk och gör allt på egen räls förutom att det e jag som har maten och sköter renligheten bajsbyten mm hahahahahha
    jo men det tar ju ett tag att vänja sig att plötsligt ha bebisen på utsidan istället för på insidan :D fast sen kan man mycket väl längta efter att vara gravid igen, och då kanske det blir ett barn till :P

låter väldigt skönt med en "väldigt snäll harmonisk bebis som gör allt på egen räls" hehe
    jaja bajsbyten, och matning och sånt där kan man ju klara av lättare utan annat bök med bebis mage och/eller amning/matning :)
  • elinnnnn
    puchelina88 skrev 2010-07-24 20:12:00 följande:
    Hejsan tjejer
    hoppas ni har en bra kväll!?
    sj så har man lite ont i ryggen;/men men de är väl så när man har städat!
    snart ska vi äta tacos jag och sambon sen blir det mys!
    Åååå längtar massor efter att h*n ska komma ut!!men men ja går väl över tiden;)
    ha en skön kväll alla!!!
    hej hej tjejen!
    jorå en bra kväll och haft en underbar dag.
    Har ätit grillat idag, jag som annars inte äter kött (bara kyckling och fisk och typ köttfärs) fick idag i mig 4 bitar oxfile!!!
    helt sjukt mycket jämfört med hur mycket jag brukar äta... normalt hade jag typ ätit en bit.
    men det var så gott och kroppen bara skrek: MEEEEEEEEEEEER!
    hahaha prinsessan i magen gillar visst kött ;)

nu är man helt mätt, fortfarande haha, vi åt vid 2 tiden i eftermiddags!
    tacos, mmmmm gottigt :D det har jag inte ätit på ett tag, kanske ska fixa till lite sånt nästa vecka, hm.....

ja, jag längtar också tills vår lilla flicka kommer ut! fast jag längtar inte tills förlossningen hahaha
    hoppas vi ALLA slipper gå över tiden, det är så himlans drygt.

ha en skön kväll du med och njut av tacosen och myset =)
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-07-24 20:39:17 följande:
    Heej :)
    här e en till som inte äter kött nu, hua..som du säjer, fisk,kyckling å köttfärs-inget annat.
    kom just hem fr affären å har handlat en massa å har nu lite ont i magen, kan det bero på att jag haft en jäkla massa sd ida?
    sen när jag står i kön så bubblar det på ena sidan av magen??
    å jag har INTE burit tungt...eller alls faktiskt.
    Heeej gumman!
    Hur är det idag?

kan ju bero på att livmodern är lite trött om du haft SD, fast bubblet är nog från tarmarna.... eller så var det lillprinsen som kissade :P , tror inte att man känner det, men man vet ju aldrig hahaha

har du inte burit något så behöver du ju inte oroa dig för att du ansträngt dig iallafall :)
    kram
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10