Inlägg från: Bubbis10 |Visa alla inlägg
  • Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

pratade med han ni IGEN å han säjer att enda anl att han inte hört av sig ang alla ul/vul har varit pga han inte varit i sverige,utan vart i utlandet å jobbat....
    hm....

• Bubbis10
    Belly skrev 2010-04-04 23:46:43 följande:
    Pregga: Jag kan inte för hela världen förstå mig på denna IDIOT! Hur kan man bara säga sådana ord till en människa?? Jag önskar verkligen att han bara kunde lämna dig ifred, eller i alla fall kunna umgås o prata med dig med respekt...Behåll din styrka, låt inte honom (eller nån annan) knäcka dig! Du är fantastisk som du är!
    Naaw tack gumman...det betyder så mkt att få lite pepp, du anar inte....men knäcka mig kommer han aldrig att göra igen. men jag blev ledsen, helt klart...jag börjar ju tro att jag levt i en lögn i flera år....tusen tack gumman {#lang_emotions_flower}
  • Bubbis10
    knyzzel skrev 2010-04-05 09:28:00 följande:
    Åh lilla gumman! vad jobbigt... Han e ett svin! Men när han ringer så sätter på på din högtalare så fort där är andra som kan höra vad han säger så har du vitne i alla fall på vad han säger.
    jo det va jobbigt å ngt som satte sig var när han sa-jaa jag lever ju singel liv nu för dig vill jag inte ha! Mina vänner undrar hur fan jag kunde välja dig som mor till mina barn.men mend et var ju mitt val! Öh...jaa det va det. När vi träffades så sa han ganska så snart att han ville ha barn, å jag ville INTE då...å jag sa till en gemensam bekant, ja jag har inte bråttom då jag redan har en dotter, detta fick han höra å blev fly förbannad å sa att jag va egoist, skulle inte han få bli pappa för att jag hade barn mm....så denna lille prinsen var väl planerad. Vi var tom i kontakt med sahlgrenska fertilitets klinik, samt en privat klinik i danmark. vi ville båda 2.......jag hade vänner med igår som hörde vad han sa, men vill att jag även ska banda det, men jag vet ju inte hur......
    knyzzel skrev 2010-04-05 09:29:17 följande:
    Nä, men go morron Tjejen.  Länge sedan nu:0/
    hihi godmorgan, loooong time ago...hihi
    Malinski79 skrev 2010-04-05 09:42:59 följande:
    Pregga: Gumman...Undrar hur han är funtad i huvudet?!?!?! Å hur FAN tror han att du ska vilja ha med honom på UL å förlossning m.m. när han beter sig på detta sättet?! Det är klart att man önskar att ens barn ska få ha båda föräldrarna,men inte till vilket pris som helst (enligt mig)..Jag tror du å lillprinsen å din prinsessa skulle ha ett bättre liv utan honom...F*n vet va han kan ta sig till med...All styrka till dig!!!!!!!!Jaha ni..Måndag är det idag och på onsdag så ska jag få se min lill* igen...det är då jag ska få träffa en läkare å han ska göra en riskbedömning på den vita fläcken (erogent fokus)...Sen får vi se om det "måste" bli ett fostervattenprov oxå,men det vet jag inte om jag vågar =/ Håller alla mina tummar för att det inte är någon fara med lill*....Men måste erkänna att lite nervös är jag allt,även om jag tror å hoppas att det inte är nåt att oroa sig för...
    Ja jag vet ärligt talat inte vad som flugit i han...börjar kännas som om den mannen jag var så ofantligt kär i bara var en illusion, å det e nog det som gör mest ont...jag vill verkeligen att min son ska få en chans till båda föräldrar men som du säjer...till vilket pris då? ....men barnen går ju först å då får man sätta sina egna känslor åt sidan, jag sa till han det igår att om du kommer snacka med vår son på det viset att jag e si eller sån, så kommer DU se till å förlora honom-barn står sin mamma närmast. för han undrade vad han skulle säja när lilleman frågar varför vi inte är ihop, skulle han då säja att mamma e psykopat å luder, eler vad tyckte jag...? jag bet ihop å sa bara, du gör dig sj en björntjänst om du ska hålla på så, för då skadar du ditt barn å e inte längre lämplig. Jag kommer säja som det är, en gng i tiden så älskade vi varandra mkt, å du var efterlängtad, men vi kunde inte leva ihop...då vi inte kommer överrens....

vad det gäller ditt Ul på ons så kommer det gå bra gumman, å jag håller tummarna för dig tills tårna krullar sig här, klart man e lite nervös...men det kommer gå bra ska du se...hoppas dock du slipper fostervattens prov. vilken tid ska du vara där?
    Kram
  • Bubbis10

jo han vet ju om att jag e troende, å menade på att ska jag ha dop för barnet, vilket jag ska-så ska jag be han om lov! saken e denna att han har INGEN rätt att stoppa mig, men jag lät han tro att han hade ngt å säja till om.....å han sa aatt vad det gäller alla beslut så ska han informeras å varaa med å fatta beslut.
    Därav att jag kommer ha ensam vårdnad fr start nu....

• Bubbis10
    Nallepuhmamma skrev 2010-04-05 10:01:39 följande:
    PREGGA:Varför i hela friden lägger du ner tid och energi på det där håriga träsktrollet till ex du har?Låt han ruttna i sin håla.Han vill ju bara att du ska må dåligt osv.Strunta i honom helt och hållet och bara rå dig om dig själv och sonen i magen.Ditt ex har ju uppenbarligen inte äns någon lampa tänd hemma.Han vill abra få dig att må dåligt för att du va stark nog att kasta ut r*vhålet vilket han kanske aldrig kunde/kan acceptera.Jag hade bytt telnr så man hade sluppit honom!
    jo jag vet gumman, jag borde bara lagt på å inte lyssnat på honom, men ngt i mig vill så innerligt att vi ska kunna funka som föräldrar. Näe jag vet att det stör ihjäl han att jag e stark, han sa det när vi träffades att han aldrig träffat en tjej med så mkt skinn på näsan å att han attraherades av det......men det va nog bara fram tills det gällde han själv. Jag borde byta nr, MEN då kan han ju använda det emot mig i en ev tvist. han kommer med all säkerhet att stämma mig på gemensam vårdnad. jag får ju ensam vid födseln å det kommer han nog inte acceptera. å då kan han hävda att jag utestängt han fr allt. suck....men du har helt rätt i att jag ska rå om min son i magen, mig själv å min ljuvliga dotter :)
  • Bubbis10
    Malinski79 skrev 2010-04-05 10:06:09 följande:
    TACK Pregga!!! Jag ska va där kl 15 på onsdag....
    HIhi ok, då ska jag tänka på dig-lovar :){#lang_emotions_flower}
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-04-05 10:11:49 följande:
    pregga gumman, jag har gått igenom liknande det du går igenom med ditt ex(vi har ju diskuterat det lite för ett tag sen). varje gång ni pratar och han får dig upprörd ger honom energi och tillfredsställande. låt inte honom få det. prata med din advokat om ditt xs beteende och be om råd. Om du har bevis på hur han beter sig så tror jag inte dem kan använda det emot dig sen när det kommer till vårdnadstvist, men hör med din advokat. det som är viktigast just nu är faktiskt du och barnet.anledningen till att han bråkar med dig, är att han antagligen känner sig maktlös men han vet att han fortfarande kan få dig involverad. genom att bråka med dig. låt inte honom få den tillfredsställelsen. svara inte när han ringer, ha ingen kontakt med honom. om han nu MÅSTE kommunicera med dig så hänvisa till din advokat så slipper du höra hans skitsnack!det är alltid svårt att mista nån. jag förstår att du är ledsen. men den mannen du trodde du levde med och älskade och planerade barn med han finns inte. det är det du kan sörja: det du trodde du hade. sörj inte ditt x han är uppenbarligen inte den du trodde han var.önskar dig all styrka och lycka det förtjänar du. kramar
    ......nu bölar jag...kommer snart...ska bara samla mig lite....svarar snart....kram
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-04-05 10:11:49 följande:
    pregga gumman, jag har gått igenom liknande det du går igenom med ditt ex(vi har ju diskuterat det lite för ett tag sen). varje gång ni pratar och han får dig upprörd ger honom energi och tillfredsställande. låt inte honom få det. prata med din advokat om ditt xs beteende och be om råd. Om du har bevis på hur han beter sig så tror jag inte dem kan använda det emot dig sen när det kommer till vårdnadstvist, men hör med din advokat. det som är viktigast just nu är faktiskt du och barnet.anledningen till att han bråkar med dig, är att han antagligen känner sig maktlös men han vet att han fortfarande kan få dig involverad. genom att bråka med dig. låt inte honom få den tillfredsställelsen. svara inte när han ringer, ha ingen kontakt med honom. om han nu MÅSTE kommunicera med dig så hänvisa till din advokat så slipper du höra hans skitsnack!det är alltid svårt att mista nån. jag förstår att du är ledsen. men den mannen du trodde du levde med och älskade och planerade barn med han finns inte. det är det du kan sörja: det du trodde du hade. sörj inte ditt x han är uppenbarligen inte den du trodde han var.önskar dig all styrka och lycka det förtjänar du. kramar
    Såå nu har jag samlat mig...jo jag vet att allt det du säjer stämmer....å ngt som stör ihjäl han e nog att jag behåller mitt lugn hela tiden, ngt han inte e van vid. jag har pratat med advokat samt familjerätten, men jag ska ta upp detta med å höra vad hon säjer, då han bara e elak när han väl hör av sig. Jag vill inte att ngt ska kunna slå tillbax på mig sen i en ev rättegång....men jag kan inte låta bli att undra-vad hände? men du har nog rätt elinnnn han var nog helt enkelt inte den man jag trodde, tusen tack för ditt stöd å omtanke, ett stort fång med rosor till dig....kram
    ssssssss8 skrev 2010-04-05 10:21:13 följande:
    oj oj vad ni skriver har inte riktigt haft tid till att vara så aktiv här inne på ett tag nu.Har varit på en snabbvisit till luleå med barnen och sen längre upp nordsvervige och hälsa på min faster sen har vi haft påsklov o allt så det har varit en del på gång här.Pregga: Låter som en väldigt knepig situation för dig hoppas det reder sig till det bästa för dig!Du behöver inte svara men på den här frågan om du tycker jag går för privat, men om du har kontakt med dotterns pappa så kanske han känner sig rädd.Annars verkar han ju inte ha riktgt lätt med sig själv, tar hans familj kontakt med dig då eller är de på hans sida?Det är så roligt nu för att jag känner av bebisen hela tiden + att det känns svaaaaga puffar utanpå också så snart kan barnen börja känna på lillsyskonet snart.Börjar dock jobba imorgon igen få se då om mina höftben hålls ihop jag har två 4dagarsveckor framför mig så kankske jag biter ihop och äter värktabletter de två veckorna.Sen har två lediga veckor igen.
    Min dotters pappa har INGEN kontakt med vår dotter. han hade ju umgängesrätt efter en tuff rättegång, till en början såp hade han besöksförbud i 3 år, sen stämde han mig på vårdnaden men förlorade, å fick umgängesrätt...tills han körde rally med henne på fyllan å small....jag kunde ha dödat han där å då. men jag gick den lagliga vägen å han förlorade även umgänges rätten. hans fam står helt på hans sida, dom är bara 3 syskon å en sjuk gammal far , det e hela deras släkt här i sverige, så dom håller ihop i allt. å hans syster å jag hatar varandra, åxå ngt han tog upp igår....

hihi va mysigt att känna liten, åå man vill ju göra det hela tiden...ju =)
    Malten skrev 2010-04-05 10:24:35 följande:
    Hej tjejer! Idag ska jag ut på österlen med syster och några till på roadtrip/konstrunda. Ska bli kul även om det tyvärr inte är så fint väder idag.... Pregga- det mesta känns redan sagt ang. ditt ex. Klart du vill att han ska fungera som en far till ert barn, men somsagt inte till vilket pris som helst. Att du ska ha ensam vårdnad känns ju självklart, men sen är frågan hur stor plats han ska få (om ens nån). Han borde ju fatta att han måste skärpa sig rejält för att kunna få träffa sin son.    
    jo jag får ju automatisk ensam vårdnad eftersom vi inte e gifta eller sambo, men han kommer ta strid om detta, säkert bara för att han vill kunna kontrollera mig genom barnet. MEN jag har pratat med familjerätten å dom står bakom mig i den frågan, å ja tom dom tyckte att ev umgänget skulle ses över.....

tusen tack till er alla.....Puss på er....
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-04-05 10:38:06 följande:
    det är bra att gråta. det gjorde jag också i början... att jag förlorat min familj, min dröm, pappan till mina barn osv. gråta är helt okej, att vara arg är också okej. att känna är helt okej. det måste du tillåta dig själv till att göra för att gå vidare. men gräv inte ner dig i dina egna känslor, dvs gå inte runt och var ledsen eller arg konstant. tillåt dig själv att leva och växa.jag vet att du kommer komma ur detta som en ännu starkare kvinna än vad du redan är. jag trodde aldrig jag skulle kunna göra det, men här är jag och jag känner mig starkare och lyckligare än någonsin förut.
    jo jag vet gumman...men asså jag e inte van vid att vara såhär känslig å gråta heller....vet inte om hormonerna gör sitt ihop med besvikelsen att jag har förlorat den fam vi var på god väg att bygga upp....jag har pendlat mkt mellan att vara arg, bitter, ledsen å helt överlycklig över att jag e fri:)
    jag brukar inte vara den som gråter utan med ....mja iskall, stänger av.
    några av mina x kallade mig för is prinsessan, isbiten mm...
    men alla har ju vi våra gränser, även jag där det till slut brister.
    jag har levt ett mkt hårt liv, flyttade hemifrån till eget när jag va 15 år, var hemlös när jag va 18 å letade efter en traåå å sova i, träffade nattas pappa som 17 år å fick stryk så det stod härliga till, det va sjukhusresor, rättegångar mm. Ändå så har jag oftast ett leende på läpparna, för jag ser mig sj som trots allt välsignad.
    jag har ett hem,mat, å e välsignad med 2 underbara ungar =)
    Detta har stärkt mig oerhört, å jag kan lätt uppfattas som en bitch...vilket inte alltid e min mening, men det har åxå gjort mig mkt ödmjuk..om det behövs. jag har inte ngn egen fam, som mamma å pappa...å därför va det såå viktigt fö mig att få det å funka med mitt nuvarande x. jag vill att vår son ska ha 2 glada föräldrar även om det e åtskilda. jag vet att jag kommer ta mig igenom detta med, å bli starkare än någonsin, å jag skulle ALDRIG tillåta han sätta mig i en sist där jag sjunker ner i sorg igen-aldrig! jag har alldeles för mkt att vara tacksam å lycklig över även om man blir ledsen just för stunden. men inte mer nu, inga mer tårar-Nu räcker det!
    du e en fin pers elinnnn, du pratar utifrån erfarenhet, å ödmjukhet som få besitter idag, å för det beundrar jag dig. du förtjänar all lycka gumman{#lang_emotions_heart}
  • Bubbis10
    Nallepuhmamma skrev 2010-04-05 10:49:48 följande:
    Men spara ALLA sms från honom och försök spela in det han säjer som bevis.Han är ju inte frisk i skallen och han är en typisk sån nöt som skulle kunna snacka skit om dig till ert gemensamma barn för att försöka vinna barnets tro på honom.
    saken e denna gumman att han e mkt försiktig, han sms.ar inte utan tar det via tel, MEN jag har ju flera vittnen som hört, tom framför min ena väninna sa han ju-jo men samantha e som en vildhund som måste tryckas ner å lära sig vem som bestämmer, så jag har ju vittnen. men jag vet ju inte hur jag ska spela in hans samtal....jo han skulle nog kunna snacka skit om mig till vår son, MEN jag vet av erfaremhet att han förlorar på det själv.
    elinnnnn skrev 2010-04-05 10:52:33 följande:
    pregga: jag blir bara så arg när sånt här sker, jag vet precis hur det känns och som tur var hade jag folk runt om mig som var ärliga och sa saker som jag behövde höra. sanningen. ibland ser man hellre det man VILL se än det som är sant. ja ta upp allt med din advokat och se till att du har stöd, lagligt, i allt du gör.många kramar till dig <3
    jo det e helt sant, det som är till störst hjälp det är att få höra sanningen fr omgivningen, inte ngt dalt...mina vänner sa det igår, låt inte han göra dig illa mer nu. å det tänker jag inte, som ngn sa till mig för längesen-gumman, han kan bara göra dig illa sålänge du sj tillåter det...å det e ju sant. Tack å lov så har jag underbara vänner omkring mig..å jag ska ringa min advokat å höra med henne...tack gumman, du e ju för underbar <3<3
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10