elinnnnn skrev 2010-04-05 10:38:06 följande:
det är bra att gråta. det gjorde jag också i början... att jag förlorat min familj, min dröm, pappan till mina barn osv. gråta är helt okej, att vara arg är också okej. att känna är helt okej. det måste du tillåta dig själv till att göra för att gå vidare. men gräv inte ner dig i dina egna känslor, dvs gå inte runt och var ledsen eller arg konstant. tillåt dig själv att leva och växa.jag vet att du kommer komma ur detta som en ännu starkare kvinna än vad du redan är. jag trodde aldrig jag skulle kunna göra det, men här är jag och jag känner mig starkare och lyckligare än någonsin förut.
jo jag vet gumman...men asså jag e inte van vid att vara såhär känslig å gråta heller....vet inte om hormonerna gör sitt ihop med besvikelsen att jag har förlorat den fam vi var på god väg att bygga upp....jag har pendlat mkt mellan att vara arg, bitter, ledsen å helt överlycklig över att jag e fri:)
jag brukar inte vara den som gråter utan med ....mja iskall, stänger av.
några av mina x kallade mig för is prinsessan, isbiten mm...
men alla har ju vi våra gränser, även jag där det till slut brister.
jag har levt ett mkt hårt liv, flyttade hemifrån till eget när jag va 15 år, var hemlös när jag va 18 å letade efter en traåå å sova i, träffade nattas pappa som 17 år å fick stryk så det stod härliga till, det va sjukhusresor, rättegångar mm. Ändå så har jag oftast ett leende på läpparna, för jag ser mig sj som trots allt välsignad.
jag har ett hem,mat, å e välsignad med 2 underbara ungar =)
Detta har stärkt mig oerhört, å jag kan lätt uppfattas som en bitch...vilket inte alltid e min mening, men det har åxå gjort mig mkt ödmjuk..om det behövs. jag har inte ngn egen fam, som mamma å pappa...å därför va det såå viktigt fö mig att få det å funka med mitt nuvarande x. jag vill att vår son ska ha 2 glada föräldrar även om det e åtskilda. jag vet att jag kommer ta mig igenom detta med, å bli starkare än någonsin, å jag skulle ALDRIG tillåta han sätta mig i en sist där jag sjunker ner i sorg igen-aldrig! jag har alldeles för mkt att vara tacksam å lycklig över även om man blir ledsen just för stunden. men inte mer nu, inga mer tårar-Nu räcker det!
du e en fin pers elinnnn, du pratar utifrån erfarenhet, å ödmjukhet som få besitter idag, å för det beundrar jag dig. du förtjänar all lycka gumman