Inlägg från: Bubbis10 |Visa alla inlägg
  • Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Måste säja det, släppte lös boobsen nu, å dom e GIGANTISKA! å ont gör dom, men jag klagar inte....hahahaha

• Bubbis10

KNYZZEL min natta kompis, släpp böckerna å kom in en stund...jag har TRÅKIGT!!! hahahaha

• Bubbis10
    lillabambi skrev 2010-04-12 23:03:26 följande:
    haha passa på o njut bejb ;)
    wiiiiiiiiiiiii hahahahah tjo ma sista :) wats up? eller som min dotter säjer, tjo broch, whats cracking in da hood? hahahahaaha
  • Bubbis10
    lillabambi skrev 2010-04-12 23:22:45 följande:
    hahah :Ddu jag kan ju lova att jag har värdens förstoppning :Plite drygt... tror inte jag varit på dass sen i onsdags :(hur är det själv då??
    oj, det låter ju inget vidare, käka päron eller katrinplommon INNAN du får rejält ont...mja med mig e det faktiskt toppen :)
  • Bubbis10
    lillabambi skrev 2010-04-12 23:31:57 följande:
    har gjort de mesta man kan faktiskt men inget som biter.... blir microlax i morron om det inte är bättrenu är de nattinatt snögging :)
    haha va mys med microlax...hua...hahaha
    ok sov så göttans då hunny bunny :)
  • Bubbis10
    lillabambi skrev 2010-04-13 08:42:08 följande:
    Någon av tjejerna här som har facebook?
    har just stängt ner min Fb....
    SweetLilly skrev 2010-04-13 09:38:58 följande:
    Morrn morrn tjejer!Idag är det MVC som gäller! Mäta sf-måttet första gången! Spännande! och vet ni, igår kväll när jag låg och läste började det buffla runt lite sådär det brukar, så jag la handen på för att få känna, och då kom den första REJÄLA sparken mot handen! Jag blev så glad Äntligen en riktig spark och inte bara rörelser!Jag har facebook, vill nån ha mig med där så inboxa !
    haha visst e det underbart, min lille har ju livat runt rejält i många timmar nu i 2 dar, men sen igår så lugnade han ner sig...samlar väl krafter inför nästa gng, :)
    elinnnnn skrev 2010-04-13 10:31:09 följande:
    Morrn! Åh mysigt med sparkar :) Grattis! Min har varit mindre aktiv nu den senaste veckan. Är lite oroande men det är ju inte så att h*n inte rör sig alls, men jag blev lite bortskämd förra veckan och veckan dessförinnan då bebben sprattlade rundor därinne nästan konstant hela dygnet hehe.Lycka till på MVC. Du får berätta sf måttet här sen :D så spännande :D
    haha då e vi 2, man nästan tar för givet till slut att den lille ska vara lika aktiv varje dag nu, min har ju sparkat till så hårt att han väckt mig ett par gng på morrn kvisten, men sen igår så började han lugna ner sig, jag känner han fortfarande men nu e det mindre puffar, blev med lite orolig..men tänker som att han säkert samlar kraft tills nästa gng :)
    den kära leken skrev 2010-04-13 11:08:16 följande:
    Ja jag har börjat tänka lite på förlossningen. Ska  man hinna öva in profylaxandning så måste man ju börja så smått. Tänke läsa den där boken jag skrev om innan. Hoppas nu bara det blir en vaginal förlossning för min del, att moderkakan åker med upp när livmodern växer.
    hahaha vad det gäller prolyfax andning, så kan jag nästan lova dig att när du ligger där så har du glömt allt vad det heter, å enda tanken man har e att överleva....hahahahahaahah
  • Bubbis10

För er som har ngn form av sjukdom skulle jag nästan rek att INTE ta ryggmärgs bedövning, enl mig bara nu då. en läkare kanske inte skulle hålla med, jag tog den med dottern, å då jag har skolios-sne rygg just där nere. Så satte dom den fel, å vågade inte sätta den sen igen...å det slutade med att det var försent för att ge mig ngt annat....denna gng ska jag ta den , minns inte vad den heter nu men man tar 2 sprutor upp i underlivet på varsin sida....

En tanke som slog mig, jag vill inte vara negativ på ngt sätt....å min fantasi ang grav denna gng...suck..men asså tänk om navelsträngen sätter sig hårt runt halsen på lillen....jag e livrädd för det..

• Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-04-13 12:00:38 följande:
    jag vet inte hur en profylax kurs går till men att andas "rätt" och kunna slappna av är verkligen till hjälp och framför allt att välkomna smärtan och inte vara rädd för den.. har man problem med det så rekommenderar jag faktiskt att gå en kurs och lära sig att andas, slappna och bli mindre rädd.vid mina 3 tidigare förlossningar så har jag andats igenom värkarna i stort sett. nu gick jag aldrig på någon kurs utan jag har lärt mig själv att "andas mig lugn" och det fungerar, det hjälper verkligen att andas genom värkarna och låta kroppen jobba. Inte bra alls att spänna sig  och vara rädd för smärtan. mina förlossningar var helt underbara, nu i efterhand, just då var det självklart jobbigt och jag ville bara få ut min bebis haha men jag ser verkligen framemot förlossningen och få uppleva den naturliga kraften i mig själv igen
    asså såklart att om det hjälper så e det ju jättebra, jag gick på en kurs när jag väntade lillan å det hjälpte inte ett smack, jag var mer focuserad på att överleva. Men givetvis så e det mkt individuellt.sen förstår jag inte hur man ska bli mindre rädd av att andas på ett visst sätt? hur menar du nu?
    sen håller jag med dig, att gå igenom en förlossning e det absolut finaste en människa kan uppleva, det ÄR fantastiskt, å kan inte jämföras med ngt annat. nu var jag väldigt ung när jag fick dottern, 20 år å jag va livrädd, å just min förlossning var tuff....men som sagt, jade ju givetvis gjort om det för henne, å även nu för min son.
    Lantani skrev 2010-04-13 12:02:34 följande:
    Tror det var denna tråden jag var med i för ett tag sedan, men inte helt säker.Är iaf gravid i vecka 24 med andra barnet, bf 9:onde augusti. Det blir en liten lillasyster, sonen är född november 2008.Hoppas det går bra att jag hoppar in här!
    Välkommen in i vår tråd :)
    elinnnnn skrev 2010-04-13 12:07:49 följande:
    ang epidural(ryggbedövningen alltså), det är inget jag rekommenderar heller. Jag tog den vid min första förlossningen. Pga den stannade mitt värkarbete och dem fick sätta värkstimulerande dropp. jättejobbigt tog jättelång tid innan bebisen kom ut.dessutom klagade jag hela tiden på att ryggbedövningen inte hjälpte men ingen trodde på mig, dem trodde bara jag var gnällig och hade extremt låg smärttröskel(vilket jag inte alls har, bevis är dem 2 andra förlossningarna då jag bara tagit lustgas ca 30 minuter innan bebisen kommit ut) när bebis nr 1 äntligen var ute och dem skulle ta ut "plaströret" som satt i min rygg märkte dem att den var böjd och att bedövningen alltså inte gått in där den skulle.... Tack för den liksom, det var ju det jag hade sagt i typ 5 timmar(minns inte exakt hur länge men nånting sånt)vid första förlossningen så provade jag typ allt, utom akupunktur, ryser av bara tanken. men jag provade tens apparaten, den var jätteirriterande tyckte jag och hjälpte inte ett dugg. det som hjälpt mig mest har varit att andas och slappna av så mycket som möjligt och lita på min egen kropp och barnmorskorna och lustgasen :)
    jo jag vet, dom sa samma sak till mig, men såå ont kan du inte ha?? SAY WHA`?! men som sagt du har ju lite fler förlossningar att jämföra med..å jag väntade i 11 år, å det va inte utan anl...japp, lustgasen funkade bra tills dom tog bort den å sa-den hjälper inte längre , hon har för ont! hm..no shit lixom..haha men denna gng känner jag mig mer trygg, för jag e äldre ,känner min kropp mer å e mkt mer lugn i mig sj...akupuntur provade jag-nada hjälp med det. så denna gng blir det 2 sprutor i sidorna.
    den kära leken skrev 2010-04-13 12:10:28 följande:
    Pregga: Jag tog faktiskt illa vid mig nu av det du skrev. Jag förstår att du inte menar nåt illa men om jag vill förbereda mig inför min förlossning kan jag väl få göra det? Det är ju olika för alla och jag vet många som haft stor nytta av att övat på andningen innan förlossningen. Och kanske framförallt samspelet mellan mannen och kvinnan. Jag vill förbereda mig och blir ledsen när du säger att det kan kan glömma och att det inte är nån idé.
    Oops, men om du förstod att jag inte menade ngt illa så varför ta illa upp? givetvis får du förbereda dig för din förlossning exkat som du vill, å jag kan inte minnas att jag sa att du INTE fick?! men såklart e det olika för alla å tror du att det kommer hjälpa dig så ska du ju abslolut göra det, det va givetvis inte min mening att göra ngn ledsen å det tror jag att du vet med...
  • Bubbis10
    SweetLilly skrev 2010-04-13 12:20:06 följande:
    Jag tror att av alla metoder som finns för att minska smärtan och oron vid förlossningen, så är det inte alla som passar alla. Vissa vill ha det ena, andra det andra. Jag tror att olika metoder tar olika ochkså på olika individer, det finns inget man kan säga bu eller bä till..alla får göra sina val..
    självklart e det så {#lang_emotions_smile} 
    men har man gått igenom en förlossning så har man ju ett litet hum om vad som väntar, men helt klart att det som inte funkar för mig kanske funkar utmärkt för ngn annan....å som sagt, jag va 20 år å vettskrämd...har du bestämt dig än?
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-04-13 12:24:32 följande:
    *ryser* två sprutor i underlivet!!!! nä för mig ska jag bara andas in ren luft och även andas i den där "Himmelska" masken :P
    haha ja det låter ju inte så mys, men min mamma tog det med syrran å hon sa att det va den lättaste förlossning hon haft. hahaha elinnnn gumman, hade du inte fått barn innan så hade jag nog tänkt, jisses inget annat än luft..stackarn vet inte vad som väntar, haha men det gör du ju..:) men masken, japp den e underbar...en fylla som man inte haft på mkt länge, jag skrattade ju så jag tjöt i början av den....
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10