elinnnnn skrev 2010-04-13 12:44:33 följande:
hehe. ja men det har ju funkat 3 ggr så jag litar på att det kommer funka denna gången också :D ja första förlossningen så var jag rädd så jag "överdoserade" och djupandades alldeles för mycket i masken. Det var inte klokt hur flamsig jag blev, dem var tvungna att hålla i masken så dem kunde kontrollera hur länge jag andades i den hahaha. efteråt tyckte jag det var såååå härligt att bara sitta i rullstoll och låta syrran köra mig. ja ni hör ju själva hur sjukt det låter. man ska vara glad över att man har ben som fungerar och att man kan ta sig runt med hjälp utav dem. men ja jag var 21 år då, som om det vore en ursäkt? jag har aldrig varit "full" men hög har jag uppenbarligen varit, under 1a förlossning haha
som sagt, det funkar olika för alla, så e det ju. sen beror det nog mkt på hur man ser ut i sin kropp, jag är i mig själv mkt liten å späd....hade jag haft lite bredare höfter så kanske det hade vart lättare. hahahahaahaha men vadå 21 år å ursäckt? vad menar du? haha jag va 20 år, livrädd...skrattade som en galen pga lustgasen, iallafall i början. ja själv så dricker jag ingen alkohol längre men när jag gjorde det så kan det jämföras med en fylla typ....haha balansenvar ju 0. men det va sköönt just i den stunden.
t0va skrev 2010-04-13 12:49:26 följande:
och om man andas rätt och med magen så kan man inte spänna sig i resten av kroppen, det är en fysisk omöjlighet. Därför som andning är så viktigt vid avslappning, tror det kan hjälpa mycket vid en förlossning också. Har inte funderat så mycket på det själv, men vi ska gå föräldrakursen och läsa på massa själva, men det får bli lite senare. Vet inte om det kan bli ks får väl mer svar kring v. 32 om bebis inte ploppat ut då.
jag vill inte vara negativ på ngt sätt vad det gäller er uppfattning om andningen, men jag har fött barn å jag vet av erfaremhet då jag gick en prolyfaxkurs innan att man kan glömma det totalt då man e såå focuserad på vad som händer i ens egen kropp. hade ni fått barn innan som elinnn å sagt samma sak så hade jag köpt detta, å för henne så funkade det. MEN det är väldigt olika. Alla tänker inte på sin andning trots otaliga kurser när du ligger å har ont, för det känns!