• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • elinnnnn
    den kära leken skrev 2010-03-09 13:22:05 följande:
    Det är just det där jag inte förstår. Alla säger att det inte spelar nån roll vad det blir men de vill ändå vet. Varför vill man ändå veta. För din del handlar det då om att du tycker att man inte kan ha samma kläder till en flicka som till pojk om jag förstår dig rätt?
    nä helt fel. anledningen till att jag frågade på RUL var ren nyfikenhet!
    och nej jag tycker inte att pojkar ska ha rosa klänningar..
    BF: 100810 enligt RUL
  • den kära leken

Okej, du låter nästan arg nu. Det var absolut inte meningen att göra någon arg. Jag är bara nyfiken jag med ;)

Själv tycker jag nog att alla bäbisar kan ha alla sorters kläder. Skulle dock aldrig sätta på en bäbis en klänning.

Men detta verkar röra upp alldeles för mycket känslor. Jag tycker vi lämnar den diskussionen. Vill inte göra någon illa eller trampa nån på tårna. Så nyfiken är jag inte. Haha

elinnnnn skrev 2010-03-09 13:45:18 följande:
    nä helt fel. anledningen till att jag frågade på RUL var ren nyfikenhet! och nej jag tycker inte att pojkar ska ha rosa klänningar..
    BF 100817
  • elinnnnn
    den kära leken skrev 2010-03-09 13:51:50 följande:
    Okej, du låter nästan arg nu. Det var absolut inte meningen att göra någon arg. Jag är bara nyfiken jag med ;) Själv tycker jag nog att alla bäbisar kan ha alla sorters kläder. Skulle dock aldrig sätta på en bäbis en klänning. Men detta verkar röra upp alldeles för mycket känslor. Jag tycker vi lämnar den diskussionen. Vill inte göra någon illa eller trampa nån på tårna. Så nyfiken är jag inte. Haha
    oj förlåt det var inte alls meningen att låta arg. men jag ville bara klargöra att anledningen till att jag ville kolla kön inte var för att "veta vilka kläder" jag ska köpa som du förstod det. Utan MIN anledning är ren nyfikenhet.

Jag kommer heller inte klä min flicka i klänning, iallafall inte innan innan hon kan gå, men det var bara ett exempel. Sen kommer jag heller aldrig köpa ett plagg med tex döskalle på varken till min flicka eller pojke. Tycker inte såna passar på barn eller kläder överhuvudtaget.

Fast detta är 2 diskussioner, diskussion 1: om varför man vill veta kön under graviditeten. Diskussion 2:kan flickor och pojkar ha samma kläder.
    Så mitt svar är Diskussion 1: ren nyfikenhet det spelar ingen roll pojke eller flicka jag har bara svårt att vänta.Jag kollar även upp massa skrock bara för att jag är så nyfiken och gillar att spekulera.
    Diskussion 2: jag tycker att killar kan ha rosa kläder och rött är jättefint på både killar och flickor. Flickor kan också ha blått och grönt osv. Fast klänningar tycker jag hörhemma på flickor likaså kalsonger på pojkar.(hittade inget annat bra exempel) Döskallar ska inte tryckas på kläder.

Det är vad jag tycker =)
    BF: 100810 enligt RUL
  • den kära leken

Elin: Naj jag pratar inte om gravididteten. Utan överhuvudtaget. Om man bryr som om kön kan man väl lika gärna ta reda på det med en gång men jag bryr mig inte över huvudtaget. Jag tror jag har lite svårt att förklara. Det är inte så att jag inte bryr mig om det blir en flicka eller pojk, jag bryr mig inte om könet alls. För mig är inte det en viktig del av nåns person.

Vad skönt att du inte tog illa upp =) Vill inte göra nån upprörd.

BF 100817
  • den kära leken

Nej nu ska jag gå en runda i det underbara vädret och så ska jag köpa en glass!

BF 100817
  • Bubbis10
    den kära leken skrev 2010-03-09 13:13:31 följande:
    Ja jag hoppas inte du eller Pregga tog illa vid sig för att jag frågade. Är som sagt bara nyfiken på hur ni resonerar kring frågan. Det verkar vara något alla utom jag tänker mycket på. Så det är ju jag som är konstig då kanske.
    Hellu nu e jag inne =)
    För att svara på frågan om kön så jaa jag vill veta! från början så tyckte jag det skulle bli en överrsskning, å så var det med dottern. hade inte en aning, men nu VILL jag veta , jag e nyfiken såå jag trillar av pinn snart..haha

Å jag tror inte det handlar för ngn här inne om att glädjen inte slukke bli desamma oavsett vilket kön det är! Glädjen e ju lika stor oavsett.
    Sen är dte upp till var å en att man väljer å ta reda på det eller inte, varje individs beslut som inte finns ngn som helst anl att ifrågasätta.

såå nu till annat, jag var hemma hos min väninna kim en sväng, hon e så go asså....men jag kände mig totalt osocial, å så ville hon med hem en sväng å låna datan, vilket e heelt ok...men hon tog med sig sin hund. Å efter att jag lämnat bort min egen så vill jag inte ha ngn hund hemma hos mig, men jag ville inte såra henne heller...det e ju hennes bebis...suck...nu gick dom, å det va lite skönt (känner mig elak).....
  • SweetLilly
    den kära leken skrev 2010-03-09 14:26:34 följande:
    Nej nu ska jag gå en runda i det underbara vädret och så ska jag köpa en glass!
    åååh..glass, det vore gott nu..
    Lilla pyret väntas 100804
  • den kära leken

ja det är riktigt gott. Annars äter jag aldrig glass. bara typ till paj eller jordgubbar men under gravven har jag varit sugen flera gånger. :)

SweetLilly skrev 2010-03-09 14:42:38 följande:
    åååh..glass, det vore gott nu..
    BF 100817
  • den kära leken

pregga: Tror jag lägger ner med att försöka förklara vad jag menar med det där med könet.

Jag fick ett utbrott på vår hund igår. Låg på golvet och skulle göra nån slags gravidyoga, superskönt. Men när jag reste mig var jag täckt i hundhår. Skrek och gorma om att jag skulle slänga ner hundskrället i källaren tills hon hårat klart. Mannen kollade med stora ledsna ögon på mig. Men hon är ju en familjemedlem och jag älskar henne. Vi kan inte bara slänga ner henne i källaren. Haha nä det blir till att dammsuga lite oftare bara :)

BF 100817
  • Bubbis10
    den kära leken skrev 2010-03-09 14:58:11 följande:
    pregga: Tror jag lägger ner med att försöka förklara vad jag menar med det där med könet. Jag fick ett utbrott på vår hund igår. Låg på golvet och skulle göra nån slags gravidyoga, superskönt. Men när jag reste mig var jag täckt i hundhår. Skrek och gorma om att jag skulle slänga ner hundskrället i källaren tills hon hårat klart. Mannen kollade med stora ledsna ögon på mig. Men hon är ju en familjemedlem och jag älskar henne. Vi kan inte bara slänga ner henne i källaren. Haha nä det blir till att dammsuga lite oftare bara :)
    hahahah jisses...men jag förstår att du blev irriterad över håren, jag fick ju racha på väninnans hund som var här en liten stund....hua....

vad blev det för glass? hihi

Asså nu e do  KLARA hemma hos mig....jippiiiiii
    har ett nytt kök, har lyssnat på liten...e på toppenhumör =)
    bara dammsuga å skura så e allt klart, har dammat osv överallt..
    nu sätter jag på ugnen i ett par timmar, eller tja 1,5 iallafall...man skulle visst göra det innan användning =)
    å va fin dn e  me glashäll å allt, helt ny å inget snusk fr ngn annan...hihihi
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10