• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • Bubbis10
    den kära leken skrev 2010-03-09 15:08:21 följande:
    det blev en tiptop haha. Har väl aldrig i mitt liv ätit en tiptop innan. Haha. Men det var riktigt fint vill jag säga. Å nu får man snart åka hem med gött ska det bli.Vad roligt med ett nystädat hem och en ny fin spis!
    haha åå jag älskar ju tip top...vattnas genast i munnen här..hahahahaa
    ja det e skönt med nystädat hem, stinker ajax här nu, haha
    men e inte riktigt klar än...bränner av ugnen med, men det e så kul me nytt kök {#lang_emotions_smile}
    den kära leken skrev 2010-03-09 15:25:56 följande:
    Ja smoothie svänger jag ihop ibland på kvällarna. Supergott. Har hela frysen full av bär fortfarande. Plockade massor i somras. Jobbar hårt på att äta upp dem nu :)Visst börjar orken komma tillbaka!
    Håller med, orken kommer sakta men säkert tillbax...å jag e me sugen på smoothies...mums..
    SweetLilly skrev 2010-03-09 15:33:45 följande:
    Här blir det fiskgratäng med blomkål, min specialare
    ÅÅÅ va gött det lät asså....graaaawww, hahahaah
  • Bubbis10
    Malten skrev 2010-03-09 16:01:30 följande:
    Vad skönt Pregga att du fick in och höra på hjärtljuden. Men somsagt är det inget att oroa sig för att slå emot saker osv sålänge det inte är nåt extremt.  Nu ska jag ut och övningsköra. Körkortet måste vara klart innan bebisen tittar ut!
    hehe tack så mkt Malten, hihi  nu känns det såå mkt bättre...har tom städat ordentligt..vågade ta en rejäl ruch med moppen...hahahahah
    jaa körkort hade vart nice ju...hm, men hutlöst dyrt..tyvärr...så det e bara att glömma..
  • Bubbis10
    Malten skrev 2010-03-09 15:58:09 följande:
    Hej! jag behöver lite råd. Kopierar in tråden jag just gjorde:  Jag arbetar som timanställd på ett boende för ensamkommande flyktingbarn och är gravid i v17. Den ordinarie personalen vaccineras mot TBC, men som gravid kan man inte vaccineras. Nu har några fall av latent tbc konstaterats bland de boende (det kan då inte smitta). Jag behöver därför råd kring hur jag ska göra. Borde jag sluta arbeta där direkt eller kanske fortsätta sålänge ingen konstaterats ha tbc med symptom? (och därmed kan smitta). Jag arbetar ungefär ett dygn i veckan där och vi äter tillsammans med de boende. Toalett har vi en särskild för personal.  Hur ska jag göra? 
    jaa du känner la mig lite vid detta laget-SLUTA med en gng!!! haha
    borde inte kallat mig pregga utan fröken nojja. men seriöst, sluta..tbc e ju inte å leka med..
  • Bubbis10
    Belly skrev 2010-03-09 16:59:35 följande:
    Mysigt! Vilken vecka är du i?Jag blir fruktansvärt stressad över folks kommentarer... Typ "Det syns inte jättemycket på din mage" eller "Nu får väl ändå bebis växa till sig"... Jag är i vecka 17+0 idag och jag blir lite ledsen o som sagt stressad när jag får höra det hela tiden... Det är ju en liten bula som växer sakta, så den är på väg...Människorna kan inte hjälpa det, säkert naturligt att säga så, men det känns som om jag är kass för att jag inte "presterar" fram en mage liksom... Bahh, är kanske urlöjlig...
    Gumman då, din kropp är anpassad efter dig! Tycker folk ska behålla sina åsikter för sig själva, sen runt v 20-24 växer din bebis sin dubbla stl..å då kommer det hända grejer å då går det fort. var glad för att din kropp lyssnar på dig å inte alla andra, sålänge du mår bra så e ju allt toppen {#lang_emotions_flower}
  • Linfra

är i vecka 19.
    tycker du ska vara stolt över att ha liten mage :) har alltid varit väldigt smal och aldrig gått upp i vikt och nu är jag nästan chockad över hur lätt jag verkar gå upp i vikt...
    vi är ju alla olika, huvudsaken är ju att bebisen mår bra :)

Mysigt! Vilken vecka är du i? Jag blir fruktansvärt stressad över folks kommentarer... Typ "Det syns inte jättemycket på din mage" eller "Nu får väl ändå bebis växa till sig"... Jag är i vecka 17+0 idag och jag blir lite ledsen o som sagt stressad när jag får höra det hela tiden... Det är ju en liten bula som växer sakta, så den är på väg... Människorna kan inte hjälpa det, säkert naturligt att säga så, men det känns som om jag är kass för att jag inte "presterar" fram en mage liksom... Bahh, är kanske urlöjlig...
  • Bubbis10
    Linfra skrev 2010-03-09 17:23:01 följande:
    är i vecka 19.tycker du ska vara stolt över att ha liten mage :) har alltid varit väldigt smal och aldrig gått upp i vikt och nu är jag nästan chockad över hur lätt jag verkar gå upp i vikt...vi är ju alla olika, huvudsaken är ju att bebisen mår bra :)
    I agree :)
  • SweetLilly
    Mysigt! Vilken vecka är du i?Jag blir fruktansvärt stressad över folks kommentarer... Typ "Det syns inte jättemycket på din mage" eller "Nu får väl ändå bebis växa till sig"... Jag är i vecka 17+0 idag och jag blir lite ledsen o som sagt stressad när jag får höra det hela tiden... Det är ju en liten bula som växer sakta, så den är på väg...Människorna kan inte hjälpa det, säkert naturligt att säga så, men det känns som om jag är kass för att jag inte "presterar" fram en mage liksom... Bahh, är kanske urlöjlig...
    haha här är det tvärt om! alla i träffat hittills säger "oo vilken fin mage du har fått, nu SYNS det verkligen". Haha , ja man tackar och tar enot med blandade känslor, hehe
    Lilla pyret väntas 100804
  • mammailund85
    Mysigt! Vilken vecka är du i? Jag blir fruktansvärt stressad över folks kommentarer... Typ "Det syns inte jättemycket på din mage" eller "Nu får väl ändå bebis växa till sig"... Jag är i vecka 17+0 idag och jag blir lite ledsen o som sagt stressad när jag får höra det hela tiden... Det är ju en liten bula som växer sakta, så den är på väg... Människorna kan inte hjälpa det, säkert naturligt att säga så, men det känns som om jag är kass för att jag inte "presterar" fram en mage liksom... Bahh, är kanske urlöjlig...
    Känner igen detta. Jag är 16+1 och tycker själv att det syns tydligt, men jag får också höra liknande kommentarer. Det är ju jätteolika hur stor mage man har och det är lika normalt att ha liten som stor.   
  • mammailund85
    carohl skrev 2010-03-09 16:08:43 följande:
    Usch vad svårt... jag hade nog blivit skraj och slutat men det är inte min grej att säga åt dig att göra. Ring din bm och rådgör med henne, hon måste kunna säga vad hon tycker.
    jag tog faktiskt upp det med min bm på inskrivningen men varken jag eller min man minns vad hon svarade. antagligen tog hon inte så hårt på det eftersom vi inte minns. ringde också och pratade med en ssk på "lungavdelningen" idag och hon ville inte råda mig utan tyckte jag skulle höra med ledningen. men hon var noga med att det inte är smittsamt sålänge det är latent och lät inte vidare orolig...
  • mammailund85
    Pregga skrev 2010-03-09 17:01:52 följande:
    hehe tack så mkt Malten, hihi  nu känns det såå mkt bättre...har tom städat ordentligt..vågade ta en rejäl ruch med moppen...hahahahah jaa körkort hade vart nice ju...hm, men hutlöst dyrt..tyvärr...så det e bara att glömma..
    ja det är ju tyvärr väldigt dyrt, men som tur är betalar mina föräldrar det åt mig. mina syskon tog ju när de var 18 och även om jag är 24 nu tyckte de det var rättvist att jag också får mitt betalat. Sen övningskör jag ju mest med min man och har bara tagit en lektion än sålänge
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10