• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • mammailund85
    Pregga skrev 2010-03-09 17:03:52 följande:
    jaa du känner la mig lite vid detta laget-SLUTA med en gng!!! haha borde inte kallat mig pregga utan fröken nojja. men seriöst, sluta..tbc e ju inte å leka med..
    Haha jo misstänkte nog att du skulle säga det :) ska jobba imorn iaf, men ska ta upp det med chefen. tyvärr är jag ju bara timanställning så jag har väl inga rättigheter att få nån ersättning om jag inte jobbar. men självklart går ju hälsan före ekonomin...
  • Ns mamma
    Malten skrev 2010-03-09 17:43:30 följande:
    Haha jo misstänkte nog att du skulle säga det :) ska jobba imorn iaf, men ska ta upp det med chefen. tyvärr är jag ju bara timanställning så jag har väl inga rättigheter att få nån ersättning om jag inte jobbar. men självklart går ju hälsan före ekonomin...
    Fast du borde ju kunna söka hp pga smittorisken (fast man kan ju inte få det förrän 2 mån innan bf, men det är ju bättre än inget). Glöm bara inte att anmäla dig hos arbetsförmedlingen första arbetslösa dagen för att skydda din SGI..
  • Bubbis10
    SweetLilly skrev 2010-03-09 17:30:31 följande:
    haha här är det tvärt om! alla i träffat hittills säger "oo vilken fin mage du har fått, nu SYNS det verkligen". Haha , ja man tackar och tar enot med blandade känslor, hehe
    haha jo det kan man nog säja..jag brukar få höra OJ, men jisses vilken månad e du i??? haha jag tycker såklart det e skitkul, men man blir ju större med andra barnet =)
  • mammailund85
    Ns mamma skrev 2010-03-09 17:57:21 följande:
    Fast du borde ju kunna söka hp pga smittorisken (fast man kan ju inte få det förrän 2 mån innan bf, men det är ju bättre än inget). Glöm bara inte att anmäla dig hos arbetsförmedlingen första arbetslösa dagen för att skydda din SGI..
    jag planerar att jobba på min älskade kollojobb i juni-juli så jag har inte tänkt jobba på detta jobb sista månaderna innan bf. SGI kommer jag nog få det lägsta oavsett eftersom jag inte jobbat sammanhängande 8 mån (har pluggat och pluggar fortfarande på halvtid). men ju mer jag läser om tbc, desto mer känner jag att jag vill sluta. har varit tveksam till detta jobb under graviditet av andra skäl då man jobbar dygn och det finns risk för våld. Imorn ska jag jobba iaf och frågan är om jag ska jobba de resterande 3 pass jag är uppskriven på. ska nog inte sätta upp mig på mer pass iaf.... 
  • Bubbis10
    Malten skrev 2010-03-09 17:39:55 följande:
    ja det är ju tyvärr väldigt dyrt, men som tur är betalar mina föräldrar det åt mig. mina syskon tog ju när de var 18 och även om jag är 24 nu tyckte de det var rättvist att jag också får mitt betalat. Sen övningskör jag ju mest med min man och har bara tagit en lektion än sålänge
    ååmen gu va bra asså....vilken tur du har =)
    Malten skrev 2010-03-09 17:43:30 följande:
    hahaah aa jo jag trode nätsan du visste vad mitt svar skulle bli...asg, nu e det dags för gryta  me ris :) mums..see i all later =)
  • Ns mamma
    Malten skrev 2010-03-09 18:05:25 följande:
    jag planerar att jobba på min älskade kollojobb i juni-juli så jag har inte tänkt jobba på detta jobb sista månaderna innan bf. SGI kommer jag nog få det lägsta oavsett eftersom jag inte jobbat sammanhängande 8 mån (har pluggat och pluggar fortfarande på halvtid). men ju mer jag läser om tbc, desto mer känner jag att jag vill sluta. har varit tveksam till detta jobb under graviditet av andra skäl då man jobbar dygn och det finns risk för våld. Imorn ska jag jobba iaf och frågan är om jag ska jobba de resterande 3 pass jag är uppskriven på. ska nog inte sätta upp mig på mer pass iaf.... 
    Ok, men är inte SGIn skyddad när man pluggar? Kanske inte gäller vid halvtid..

Tycker inte du ska jobba om du känner oro (kan tyvärr inte mkt om tbc så kan inte ge ngn åsikt där), och om det finns risk för våld är det ju ännu större belägg för att inte jobba där.

Hoppas det löser sig på ett bra sätt för dig!
  • Belly
    Pregga skrev 2010-03-09 17:05:58 följande:
    Gumman då, din kropp är anpassad efter dig! Tycker folk ska behålla sina åsikter för sig själva, sen runt v 20-24 växer din bebis sin dubbla stl..å då kommer det hända grejer å då går det fort. var glad för att din kropp lyssnar på dig å inte alla andra, sålänge du mår bra så e ju allt toppen
    Tack snälla! Dom menar ju säkert inget illa med det, men det blir så klumpigt i mina öron... Jag och min sambo ser ju verkligen hur magen börjar komma och så motarbetas man på andra håll.... Känns weird!
    Många vet ju inte att vissa får inte magen förrän nånstans mellan v. 20-25...
    Linfra skrev 2010-03-09 17:23:01 följande:
    är i vecka 19.tycker du ska vara stolt över att ha liten mage :) har alltid varit väldigt smal och aldrig gått upp i vikt och nu är jag nästan chockad över hur lätt jag verkar gå upp i vikt...vi är ju alla olika, huvudsaken är ju att bebisen mår bra :)
    Jaaa, jag är ju glad att den inte poffar ut på en gång... Det passar mig liksom, även om jag också längtar efter att det verkligen ska synas... Men behöver kroppen tid eller att livmodern ligger långt bak, så är det ju så...
    SweetLilly skrev 2010-03-09 17:30:31 följande:
    haha här är det tvärt om! alla i träffat hittills säger "oo vilken fin mage du har fått, nu SYNS det verkligen". Haha , ja man tackar och tar enot med blandade känslor, hehe
    Hehe... Jaaa.... men just nu hade dom kommentarerna suttit fint här med.. Bättre att höra på det hållet..
    Malten skrev 2010-03-09 17:33:55 följande:
    Känner igen detta. Jag är 16+1 och tycker själv att det syns tydligt, men jag får också höra liknande kommentarer. Det är ju jätteolika hur stor mage man har och det är lika normalt att ha liten som stor.   
    Precis! Det är ju så... Men när folk tänker gravid, så tänker dom nog MAAAGE..:) Fullt normalt klart..

Verkligen TACK ALLA för att jag fick "klaga" av mig lite.. {#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}
    BF: 2010-08-16
  • mammailund85
    Ns mamma skrev 2010-03-09 18:34:07 följande:
    Ok, men är inte SGIn skyddad när man pluggar? Kanske inte gäller vid halvtid.. Tycker inte du ska jobba om du känner oro (kan tyvärr inte mkt om tbc så kan inte ge ngn åsikt där), och om det finns risk för våld är det ju ännu större belägg för att inte jobba där. Hoppas det löser sig på ett bra sätt för dig!
    SGI är skyddad när man pluggar, men man får inte ha nåt "glapp". Jag hade ett år mellan gymnasiet då jag jobbade, men då hade jag ett uppehåll då jag var ute och reste 3.5 mån. Så jag tror det brister där. Sen nu har jag jobbat sedan dec och hinner ev jobba exakt 8 mån innan bf, men har jobbat så lite så jag vet inte om det hjälper. och nu kommer jag ju kanske inte jobba alls tills juni om jag inte får nåt annat jobb... 
  • augustibarn10

Hej!
    Var ett tag sedan jag skrev. Har praktik nu och är helt slut om kvällarna men nu har jag läst ifatt allt :) Vi fick en ny tid för rul idag så det blir den 16:e istället för den 18:e så jag kan inte klaga ;) Har börjat tänka mer och mer på bebisen tycker jag, tänkte mycket innan men nu när man känner den lite oftare och magen har blivit större så känns det så mycket verkligare :) Min man är lite avundsjuk eftersom jag kan känna bebisen och inte han även om han känner på magen väldigt ofta :P Men det kommer ju senare.

• carohl

Ååååh vet ni? Bebisen har puttat och sparkat hårt, supermysigt och om inte jag har fel så hade nog bebisen hicka tidigare idag... hihi... gulligt men stackars liten...

~☆*★~Våran lilla skatt väntas 100818~☆*★~
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10