• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • Oväntad
    Bubbis10 skrev 2011-03-15 12:41:43 följande:
    ja aså det blir ohållbart i längden när han inte ser lillemans intressen före sina egna, han verkar helt seriöst tro att lillen e en accesoar eller en trofe att visa upp för polarna. han tycker att han kan slita lilleman fr mitt bröst för att han vill ju det?!
    imon e det möte på fr å då ska saker upp till ytan å jag kommer kräva ett umgängesstöd,jag ska inte behöva stå ut med kränkningar vid varje umgänge.
    ja jag har underbara vänner tack å lov aså...
    dom tackar jag för Hjärta
    Hoppas mötet gick bra och till din fördel Glad ...
  • Oväntad

Min lille skrutt har fått humör som styrs hos vem han sitter hos. Glad Fantastiskt hur fort dom lär sig att styra oss vuxna Skrattande

I övrigt så kryper/ålar han väldigt lite.. Springer, backar, kör fram igen och försöker forcsera saker med lära gå stolen Tungan ute Den lärde han sig blixt snabbt..

Annars är det mycket ga-ga, ba-ba- ma-ma osv..

2 Söner födda 18 juni 2007 och 17 september 2010
  • lillabambi
    elinnnnn skrev 2011-03-17 08:28:54 följande:
    min tjej har haft en bra period då hon sovit 5 timmar utan att vakna en enda gång men dem 2 senaste nätterna har hon vaknat typ en gång i timmen :S hon vaknar inte helt utan ligger mest och gnäller i sömnen!?

men å andra sidan så har hon nyss kommit på ett nytt läte... MAMAMAMAMAMAMAMAMMMMMMAAMMMMMA
    haha hon förstår ju inte vad hon säger, men det känns ju i mitt hjärta :D
    hehe skoj och se att det är fler som har det lätet MAMMAMMAMMAMMMAAAAA
    springer runt i gå stolen på dagarna och ropar detta och skrattar sedan nästan så han kiknar! ;) 
  • puchelina88

Hej tjejer!

hoppas allt är bra med er?

va på bvc i måndags Viktor väger 8980 ok är 70,5 cm lång.

börjar bli stor kille nu!!

den 6/8-2010 kom våran älskade son Viktor
  • lillabambi
    puchelina88 skrev 2011-03-23 08:30:42 följande:

Hej tjejer!

hoppas allt är bra med er?

va på bvc i måndags Viktor väger 8980 ok är 70,5 cm lång.

börjar bli stor kille nu!!

åh skoj att höra att han växer och blir stor :)
    Våran lille väger 8055 och är 73 lång så här dras det iväg på längden kan jag lova :)

• Bubbis10

Hej tjejer...
    så roligt att se att tråden lever vidare, hehe
    Oväntad-tack så mkt å ja mötet gick väldigt bra ;) å umgänget fungerar över all förväntan så det e jag glad för.
    Sj åkte jag in akut med ambulans igår å lades in med dropp i många timmar å ska genomgå en stor utredning på endokronologen tror jag det hette ,endorkrina avd...ngt sånt.
    jag var kraftigt undernärd å uttorkad så kroppen strejkade helt enkelt å jag började kräkas våldsamt å tappade känsel i ben å händer osv..helt matt. Tack gode gud för min väninna som satt vid min sida hela tiden å faktiskt .....mitt x som kom direkt å hjälpte mig..

jag bara rasar i vikt å det slutar inte å ja till viss del beror det på amningen men inte så att jag ska rasa så väldigt, väger bara 44 kg nu...å jag går inte upp eller stannar av även med näringsdrycker...
    så dom tror att jag fått ngn hormonell rubbning,eller giftstruma, eller nåt annat så det ska jag utredas för nu..
    för övrigt så mår vi toppen,lilleman var sååå snäll igår hela tiden fast det var en tråkig miljö..

Han väger nu 8120 och är 68 cm lång, hahaha bvc e helt facinerade av att han går upp så bra i vikt trots att jag nästan helammar, jag har bytt ut 1 mål helt nu om dan så han äter midda med oss, men nu ska jag byta ut 2 mål from imon.

Sofie&laura-Tack för att du ringde å kollade hur det var med mig igår......puss gumman <3

• Bubbis10

Sen vill jag tillägna en tanke åt min älskade svärfar som e saknad i stor sorg....
    papi detta var din absoluta favorit...vaya con dios papi....

">

• elinnnnn
    Bubbis10 skrev 2011-03-18 10:47:44 följande:
    Elinnnn

kan ej citera men-

Att din lilla kan vara orolig på natten kan bero på flera olika saker,bla alla nya intryck,OCH tandsprickning.
    Min lilleman gnager febrilt på bitringen som just nu e det bästa som finns förutom mamma såklart, hahaha
    ang att dom säkert inte vet vad mamma är så tror jag fektiskt helt säkert att dom vet exakt, iallafall min lille. När ngn säjer -var är mamma så tittar han på mig å säjer mamma :)
    jag blir nästan tårögd, hahaha goa unge aså.
    Idag ska vi till bvc å det ser jag fram emot...
    å igår så tror jag att jag fick ett genombrott med en viss ngn å det kändes så jäkla skönt:)
    kan nog bli bra tills sist kanske..
    jag sa det till en god vän igår-Dominic kommer gå före han kryper,e väldigt stark i benen å står upp själv när jag håller han i armarna endast för balansen..hihihi Nu går det undan :)

Hur äter din lilla? här e det ett mål om dagen men nu har han inte gjort nr 2 på 2 dagar heller...oron kommer smygandes...men jag avvaktar å ser..han måste ju börja med riktig mat med.
    jo jag vet att det kan bero på dem sakerna. hon har ju redan 2 tänder därnere men det är ju rättså bubbligt i hela tandköttet på henne, dem där uppe kommer nog snart ser det ut som och visst utvecklas hon massa på dagarna också, nu har vi varit bortresta i en vecka och hon sover som vanligt igen.... :D

skönt att det gick bra på BVC och "genombrottet med en viss ngn"

min lilla är också väldigt stark i benen och ställer sig upp och drar sig upp mot både stående och sittande, haha jag har också sagt det : hoon kommer säkert gå innan hon kryper, ;)

Min lilla äter ett mål gröt och en halv portion lagad mat. Vi ska denna vecka införa ännu en smakis lagad mat till middag. Så hon kommer äta en hel portion gröt, halv port lagad mat till lunch och smakis till middag. Amning så mkt hon vill. Nu under dubai veckan har hon fått gröt en gång om dagen och amning resten eftersom utbudet av burkmat inte är så bra (finns bara potatis och grönsaker) och dessutom jättedyrt. Men nu är vi hemma igen och vi hoppar snabbt in i gamla rutiner.
    Inatt sov hon från 22-05 utan att äta. vid 5 ammades hon och sov vidare till kl.8 och då fick hon gröt till frukost.
  • elinnnnn
    lillabambi skrev 2011-03-18 21:35:00 följande:
    hehe skoj och se att det är fler som har det lätet MAMMAMMAMMAMMMAAAAA
    springer runt i gå stolen på dagarna och ropar detta och skrattar sedan nästan så han kiknar! ;) 
    så himlans gulligt, varje dag är som en helt ny verklighet med våra små
  • elinnnnn

bubbis10: hoppas du mår bättre snart och får ordning på din kropp. kram

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10