• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2011-03-27 15:19:17 följande:
    bubbis10: hoppas du mår bättre snart och får ordning på din kropp. kram
    Tack gumman, ja jag hoppas dom tar reda på snart vad det är för dom säjer ju själva att det e ngt fel...nu ligger min stora å kräks i vinterkräksjuka me,annars så ser saker riktigt ljust ut vad det gäller allt Glad

min lilleman har inte fått ngn tand än men jag e ganska så säker på att det e på g nu,gnager i allt han kommer över,haha  grör avskyr han fortfarande så det får jag bara inte ner,men 1 helt mål om dagen med tuttis till efterätt gäller här, resten amning å ngn halv banan..men hans mage e känslig så han blir förstoppad direkt...så nu e det laktulos som gäller samt 1 gng lavenemang..hua...
    kramar
  • Bubbis10

Blev helt paff idag när vänner kom på besök å min väninna ville hålla lilleman,han blev jätteledsen...han som typ aldrig blir det å e hejdlöst generös med pussar blev ledsen så jag fick ta han direkt...lille gosing bibbis...mammas lilla hjärtegryn..

• elinnnnn
    Bubbis10 skrev 2011-03-27 17:36:11 följande:
    Tack gumman, ja jag hoppas dom tar reda på snart vad det är för dom säjer ju själva att det e ngt fel...nu ligger min stora å kräks i vinterkräksjuka me,annars så ser saker riktigt ljust ut vad det gäller allt Glad

min lilleman har inte fått ngn tand än men jag e ganska så säker på att det e på g nu,gnager i allt han kommer över,haha  grör avskyr han fortfarande så det får jag bara inte ner,men 1 helt mål om dagen med tuttis till efterätt gäller här, resten amning å ngn halv banan..men hans mage e känslig så han blir förstoppad direkt...så nu e det laktulos som gäller samt 1 gng lavenemang..hua...
    kramar
    om han har lätt för att bli förstoppad ge inte banan isåfall.
    gröt gillar lillan men det måste vara perfekt konsistens dvs rättså flytande, rätt temperatur och så gillar hon när jag blandar 2 olika, ris och vete. om jag inte får konsistensen o temperaturen rätt så äter hon inte ;)
  • ssssssss8

Bubbis: Krya på dig hoppas de hittar snabbt vad du har i obalans

Elinnnn: Här är det också kinkigt med temp men däremot inte konsistensen.

Ni som har gåstol, vad säger bvc om detta?

Här är de så hysteriska med att barnen MÅSTE lära sig krypa jag kan tänka mig att det inte är så roligt att ligga på golvet efter att bebisen fått "springa".
    Börjar de inte krypa före 1 år så blir det fysioterapi iaf före de lär sig gå, hur är det i sverige?
    Eller vill de ändå vara på golvet?

Jag frågar för att jag är nyfiken inte för att hoppa på er som använder

• Bubbis10
    elinnnnn skrev 2011-03-28 08:07:17 följande:
    om han har lätt för att bli förstoppad ge inte banan isåfall.
    gröt gillar lillan men det måste vara perfekt konsistens dvs rättså flytande, rätt temperatur och så gillar hon när jag blandar 2 olika, ris och vete. om jag inte får konsistensen o temperaturen rätt så äter hon inte ;)
    ok, då blir det ingen banan just nu iallafall då...ska ge han katrinplommon om en stund :)det var mig en bestämd liten dam du har, hahaha
    ssssssss8 skrev 2011-03-28 08:46:36 följande:

Här är de så hysteriska med att barnen MÅSTE lära sig krypa jag kan tänka mig att det inte är så roligt att ligga på golvet efter att bebisen fått "springa".
    Börjar de inte krypa före 1 år så blir det fysioterapi iaf före de lär sig gå, hur är det i sverige?

Tack gumman, jag mår bättre nu men väntar på att min utredning ska dra igång, e bara skinn å ben kvar av mig nu typ..
    ang gåstol så älskar ju min lille den å som sagt, varför ligga på golvet när man kan ta sig fram direkt på benen, haha å det går undan åxå...men han kryper faktiskt inte än, å det kan ju bero på att vi alltid bär på honom så han väldigt sällan ligger på golvet å jag tror han kommer gå innan han kryper, min bvc har inte sagt ett ljud om detta mer än att han e väldigt tidig med vissa saker som ex språket, han säjer rent hej, mamma, pappa :) men lite annat som väntar...han kan tycka att det e kul å vara på golvet en stund men mkt roligare e det att springa runt själv, men jag ska fråga om just detta nästa gng jag pratar med bvc, så återkommer jag med vad hon säjer då :)

Kan ju fråga er alla då-Vilka av er ,aså vilka bebisar kryper redan?
  • elinnnnn

vi har gåstol men bor utomlands och här sägs det inget om det....
    lillan gillar omväxling, babygym, gåstol, mammas/pappas famn eller nån annans, ligga i vår säng, i sin egen , sitta i sin matstol, i vagnen och i bilstolen. Omväxling förnöjer även för barn
    Bubbis10 skrev 2011-03-28 11:43:24 följande:
    ok, då blir det ingen banan just nu iallafall då...ska ge han katrinplommon om en stund :)det var mig en bestämd liten dam du har, hahaha

Tack gumman, jag mår bättre nu men väntar på att min utredning ska dra igång, e bara skinn å ben kvar av mig nu typ..
    ang gåstol så älskar ju min lille den å som sagt, varför ligga på golvet när man kan ta sig fram direkt på benen, haha å det går undan åxå...men han kryper faktiskt inte än, å det kan ju bero på att vi alltid bär på honom så han väldigt sällan ligger på golvet å jag tror han kommer gå innan han kryper, min bvc har inte sagt ett ljud om detta mer än att han e väldigt tidig med vissa saker som ex språket, han säjer rent hej, mamma, pappa :) men lite annat som väntar...han kan tycka att det e kul å vara på golvet en stund men mkt roligare e det att springa runt själv, men jag ska fråga om just detta nästa gng jag pratar med bvc, så återkommer jag med vad hon säjer då :)

Kan ju fråga er alla då-Vilka av er ,aså vilka bebisar kryper redan?
    haha ja hon vet vad hon vill och det är ju rättså skönt faktiskt iallafall när jag också hinner med att lära mig vad det är hon gillar och inte gillar :D just nu har hon kommit på att det är jätteskönt att sova på mage, hon har ju ratat det förut ;) men nu är det okej eftersom hon själv vänder sig både från mage och från rygg :D
  • elinnnnn
    elinnnnn skrev 2011-03-28 12:24:02 följande:
    tveksamt... hon har ju delat med sig om sitt "liv" här med oss förut och jag kan inte gratulera... tyvärr...
    efter att jag fick mitt andra barn blev jag gravid igen bara 2-3 månader efter förlossningen, det var inte planerat men jag är emot abort. så det blev ännu ett barn i ett förhållande som redan var kasst..... när den yngsta var 8 månader så lämnade jag min dåvarande man.... Men det kan ju gå bra för dem iallafall?!
    kitty om du läser detta så ber jag om ursäkt att jag låter otrevlig men jag tycker din situation är oroande baserad på vad du delat med dig här förut... kram
  • ssssssss8

Vår bebis kryper inte än iaf men drar sig fram och har börjat ta sig upp på möbler och faller i ett, stackars lille buse!  men det är väl så dom ska lära sig.
    Då är det ju krypstadiet att hoppar de över det så har "forskningen" kunnat påvisa att det har samband med läs och skrivsvårigheter, det var därför jag ville veta om ni i sverige har samma "regler" som här det känns iaf som att de satt upp regler och följer de inte programmet så är det något fel på bebis, konstigt samhälle.

Ursäktar om det blev konstigt skrivet men jag har bråttom hej svejs fråga om ngt är oklart!

Ang. kitty82 Grattis du bestämmer själv vi vet inte något om din familjesituation så njut av din graviditet!

• Bubbis10
    elinnnnn skrev 2011-03-28 12:20:39 följande: haha ja hon vet vad hon vill och det är ju rättså skönt faktiskt iallafall när jag också hinner med att lära mig vad det är hon gillar och inte gillar :D just nu har hon kommit på att det är jätteskönt att sova på mage, hon har ju ratat det förut ;) men nu är det okej eftersom hon själv vänder sig både från mage och från rygg :D
    haha ja men det e kul å se deras personlighet växa fram,haha en vilja av stål har vi här åxå...OM inte tutten kommer fort nog,hua...hahaha han blänger på mig hahahaha på mage får han inte sova men han gillar å ligga på sidan å sova då jag håller om honom nära....tadaaaaa tutten :) mooohahahahahaha
    elinnnnn skrev 2011-03-28 12:24:02 följande:
    tveksamt... hon har ju delat med sig om sitt "liv" här med oss förut och jag kan inte gratulera... tyvärr...
    efter att jag fick mitt andra barn blev jag gravid igen bara 2-3 månader efter förlossningen, det var inte planerat men jag är emot abort. så det blev ännu ett barn i ett förhållande som redan var kasst..... när den yngsta var 8 månader så lämnade jag min dåvarande man.... Men det kan ju gå bra för dem iallafall?!
    Jag gillar din ärlighet å du är rak å jag instämmer helt med dig, jag fattar det verkeligen inte alls, hur 17 tänker man då? å den minsta e ju mindre än våra?! å med en sådan karl?? fy fasiken aså. jag är åxå emot abort men skulle ju inte medvetet försöka sätta mig i en sådan situation heller.
    elinnnnn skrev 2011-03-28 13:15:02 följande:
    kitty om du läser detta så ber jag om ursäkt att jag låter otrevlig men jag tycker din situation är oroande baserad på vad du delat med dig här förut... kram
    Håller med här jag vill inte vara elak emot ngn men jag kan inte se ngt positivt i detta me tanke på allt man fått veta, skulle vara som om jag å mitt x nu sprang till altaret å gifte oss, skulle nog åxå bli ifrågasatt.
    ssssssss8 skrev 2011-03-28 13:41:45 följande:
    Ang. kitty82 Grattis du bestämmer själv vi vet inte något om din familjesituation så njut av din graviditet!
    Då e du nog den enda som inte vet ngt, för vi alla andra gör ju det å säja grattis e å ta i kraftigt me tanke på situationen....
  • Bubbis10

Hon skrev just i den andra tråden att -ja hon är gravid! å hennes man ska inte få veta än,mja när han fyller år om en vecka...shit aså,han kommer nog bli rasande då han inte ens ville ha den sista, som blått e 6 månader..å en på 1 1/2 år..osv...tycker faktiskt synd om barnen...men hoppas innerligt att det går bra för dom..

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10