• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • Singoalla78
    spelarroll skrev 2012-10-29 10:02:22 följande:
    hallå alla!!!
    kan ni inte vara med lite mer här? nu är ju våra småttingar 2 år! det kan väl inte bara jag som har en busig, skrikig, "trotsig?" gullunge?????

*hjälp* ;)   
    hahahaha nej älskade Elin, du är inte ensam om att ha det trotsigt hemma å jag håller med, nu kör vi liv i tråden igen, va faan jag började skriva när jag var gravid i v 6 å ni andra åxå, nu e våra små 2 år å full fart, haha klart vi ska skriva om det, kram Bubbus10 (pregga)
  • Unexpected

Min lilla 2 åring är också busig som få. Skrattande Vill dessutom göra allt själv..  Det är superhärligt. Skrattande

Men att ha ett barn som kan allt själv och har en pipa som skulle få Pavarotti att blekna kanske inte alltid är rolig att gå med på affären längre Tungan ute

Pojke 070618 Pojke 100917
  • lillabambi

Hej tjejer vad roligt om vi skulle få liv i tråden igen :)
    Två årstrotset tycker jag faktiskt är lite underbart "kan själv" :) roligt att se att de kommer nya ord hela tiden, Milton snackar hela dagarna :)

26 september kom lillasyster Jemina till världen oxå :)

• Unexpected
    lillabambi skrev 2012-11-02 12:09:43 följande:
    Hej tjejer vad roligt om vi skulle få liv i tråden igen :)
    Två årstrotset tycker jag faktiskt är lite underbart "kan själv" :) roligt att se att de kommer nya ord hela tiden, Milton snackar hela dagarna :)

26 september kom lillasyster Jemina till världen oxå :)
    Grattis till nytillskottet Skrattande
    Pojke 070618 Pojke 100917
  • Singoalla78

Hahaha jaa å här pratas det i oändlighet, tror han brås på sin mor där :) Han memorerar böcker å läser själv, bvc är helt förundrade då han i utvecklingen är som en 4 åring :) Mammas smarta grabb, hehe ang trotset så kan jag tycka set är lite mys hur konstigt det än låter men jag passar på å njuter så mkt jag bara kan då detta är mitt sista barn...såå jag tar vara på allt, även kan själv syndromet, haha....det brukar låta, NEEEEEJ, inte ha den...:)

• spelarroll

jo visst är det gulligt med alla nya ord (fast jag måste lista ut vad hon menar först för det är inte ofta hon får bokstäverna i rätt ordning så att säga, hon är ju flerspråkig så helt lätt är det inte ;)

min lilla vill också gärna göra saker själv men saken är det att det finns mkt som hon vill göra själv men inte klarar av och då skriker hon o blir superfrustrerad o slänger sig på golvet och kommer jag då och frågar om jag får hjälpa henne så skriker hon NEEEEEEEEEEEEEJ!

hon säger ofta nej , ibland även fast hon vill en sak. tror att hon kanske inte helt vet vad nej betyder? eller så är det bara hennes sätt att visa frustrationen....jobbigt är det iallafall och gå till affären vill  jag helst inte göra längre då hon får massa utbrott :( inte sånt typ att hon vill ha en viss grej och inte får den utan mer när jag vill att vi ska gå vidare .... hon typ hatar ordet "kom" säger man kom till henne så säger hon nej ;)     

• spelarroll

lillabambi: tusen grattis! hoppas förlossningen gick bra . min dotter har hunnit bli 2 månader :D

• Singoalla78
    spelarroll skrev 2012-11-04 08:07:40 följande:
    jo visst är det gulligt med alla nya ord (fast jag måste lista ut vad hon menar först för det är inte ofta hon får bokstäverna i rätt ordning så att säga, hon är ju flerspråkig så helt lätt är det inte ;)

min lilla vill också gärna göra saker själv men saken är det att det finns mkt som hon vill göra själv men inte klarar av och då skriker hon o blir superfrustrerad o slänger sig på golvet och kommer jag då och frågar om jag får hjälpa henne så skriker hon NEEEEEEEEEEEEEJ!

hon säger ofta nej , ibland även fast hon vill en sak. tror att hon kanske inte helt vet vad nej betyder? eller så är det bara hennes sätt att visa frustrationen....jobbigt är det iallafall och gå till affären vill  jag helst inte göra längre då hon får massa utbrott :( inte sånt typ att hon vill ha en viss grej och inte får den utan mer när jag vill att vi ska gå vidare .... hon typ hatar ordet "kom" säger man kom till henne så säger hon nej ;)     
    hahaha va roligt, blir full i skratt när jag läser vad du skriver å det påminner om igen om hur olika våra barn är, min lilleman skriker aldrig i affärer men har dock ett jäkla temprament när han bestämt sig för att göra ngt hemma å inte får, ex-han drar ut kökslådorna för att använda dom som en stege upp på diskbänken, å nej det får han såklart inte varpå han får sig ett blint raseriutbrott, hahaha Min lille pratar ju svenska men min dotter introducerar åxå spanskan för honom, känns ju lite wierd att han pratar ett språk jag sj inte gör så jag får la lära mig jag åxå...;) Min lille vet definitivt vad nej betyder, haha jag frågade han igår-älskling ska vi gosa lite? han svarade-mamma älskling, nej inte ha gosa nu. hahahaha det e så man äter upp ungen aså :)

• Singoalla78
    Unexpected skrev 2012-11-02 12:00:43 följande:
    Min lilla 2 åring är också busig som få. Skrattande Vill dessutom göra allt själv..  Det är superhärligt. Skrattande

Men att ha ett barn som kan allt själv och har en pipa som skulle få Pavarotti att blekna kanske inte alltid är rolig att gå med på affären längre Tungan ute
    hahahahahaha har en pipa som pavarotti  :) *asg*
  • spelarroll
    Singoalla78 skrev 2012-11-04 10:51:47 följande:
    hahaha va roligt, blir full i skratt när jag läser vad du skriver å det påminner om igen om hur olika våra barn är, min lilleman skriker aldrig i affärer men har dock ett jäkla temprament när han bestämt sig för att göra ngt hemma å inte får, ex-han drar ut kökslådorna för att använda dom som en stege upp på diskbänken, å nej det får han såklart inte varpå han får sig ett blint raseriutbrott, hahaha Min lille pratar ju svenska men min dotter introducerar åxå spanskan för honom, känns ju lite wierd att han pratar ett språk jag sj inte gör så jag får la lära mig jag åxå...;) Min lille vet definitivt vad nej betyder, haha jag frågade han igår-älskling ska vi gosa lite? han svarade-mamma älskling, nej inte ha gosa nu. hahahaha det e så man äter upp ungen aså :)

nej inte roligt alls !!!!!!!!!!!!!!!!!! :P

nämen det mesta av hennes utbrott har kommit efter att hon fått ett lillasyskon så det handlar nog mycket om att hon vill ha mer uppmärksamhet. din lille grabb är ju enda barnet, eller ja enda lilla barn din dotter är väl rättså stor? minns tyvärr ej hur gammal hon e...

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10