• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • Förväntansfull0406

Jag vet inte om ni minns mig någon av er?? Jag har tre barn sedan innan, den minsta fyller ju (som ni förstår) 3 i aug.

Tack för grattiset! Känns bra båda delar. Jag och barnens pappa blev vänner istället för kärlekspar. Och min blivande make och han kommer väldigt bra överens med. Livet leker faktiskt, önskar verkligen att min kropp svarar lika bra på pergo denna gången. Jag fullkomligt avskyr att "göra" barn... Inte spännande för fem öre när man vet att man inte kan bli gravid på egen "maskin" men vi är fortf så fruktansvärt nyförälskade så man försöker att inte pressa sig för hårt.

Har ni varit aktiva i tråden i dessa snart tre år???

• lillabambi

Det senaste året har de väl typ bara ramlat in nått inlägg då och då men innan de rullade de på ;)

• spelarroll
    lillabambi skrev 2013-05-07 15:01:38 följande:
    Ersättningen är ju ett komplement istället för amning och hon äter ju allt nu och får i sig av dom ämnena som behövs för hennes vardag ;)
    Att det rek första levnadsåret har jag svårt att tro men vet att de rek i 6 månader :)
    okej men du ger inte ersättning alltså?? kan inte du fråga din bvc sköterska nästa gång för jag har läst att bröstmjölk/ersättning ska vara huvudföda det första levnadsåret (och första halvåret ska det vara den enda maten)
    jag bor ju som sagt utomlands och här är min barnläkare väldigt olik svenska bvc sköterskor...... men jag har iallafall läst det på internet (inte helt säker källa så att säga ;) 
  • spelarroll
    spelarroll skrev 2013-05-11 16:23:53 följande:
    okej men du ger inte ersättning alltså?? kan inte du fråga din bvc sköterska nästa gång för jag har läst att bröstmjölk/ersättning ska vara huvudföda det första levnadsåret (och första halvåret ska det vara den enda maten)
    jag bor ju som sagt utomlands och här är min barnläkare väldigt olik svenska bvc sköterskor...... men jag har iallafall läst det på internet (inte helt säker källa så att säga ;) 
    alltså huvudföda det första levnadsåret inte den ENDA födan----
  • lillabambi

Min BVC sköterska har då inte påpekat nått ang de, hon vet om att jemina inte får ersättning och såhär har jag gjort med alla tre barn så, äter dom mat får dom ju i sig de som behövs men kan absolut fråga :)

• spelarroll
    lillabambi skrev 2013-05-11 16:42:28 följande:
    Min BVC sköterska har då inte påpekat nått ang de, hon vet om att jemina inte får ersättning och såhär har jag gjort med alla tre barn så, äter dom mat får dom ju i sig de som behövs men kan absolut fråga :)
    intressant.... 
  • puchelina88

Hej tjejer!
    de va länge sen. måste tala om att jag plussade igår:) känns så overkligt. hoppas att ni mår bra! 

den 6/8-2010 kom våran älskade son Viktor
  • spelarroll
    puchelina88 skrev 2013-05-13 10:37:51 följande:
    Hej tjejer!
    de va länge sen. måste tala om att jag plussade igår:) känns så overkligt. hoppas att ni mår bra! 
    ååååååååååååååååååååååååååååååååååh grattis!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! SkålGravid
  • Unexpected
    Hej tjejer!
    Grattis =)
    Pojke 070618 Pojke 100917
  • Fröken Catrin
    Hej tjejer!
    Grattis! :D :D :D 

Här går man och väntar på att BF ska komma närmare. Är BF 20/6 men min bm tror att lagom till skolavslutningarna har vi bebis här. Första dottern kom ju 13 dagar tidigare än beräknat så nu hoppas jag på något liknande ;) 

Hoppas allt är bra med er! =) 
    Nellie 1/8-10 <3 -- frokencatrin.blogg.se - min vardag, för den som vill läsa. :)
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10