• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • elinnnnn
    lilaemma skrev 2011-11-26 20:05:05 följande:
    Oj, har alla andra redan fått mens? Bara jag som är seg i starten?

jag fick mens typ 2-3 mån efter att avslaget slutat fastän att jag helammade , slutade amma när lillpluttan var 9 månader :)
  • elinnnnn
    Oväntad skrev 2011-11-27 15:12:56 följande:
    Spännande och se att ni fortfarande hänger här lite... Glad

Min lille busiga kille har blivit 1 år (sist på vår lista tror jag ) börjat gå och tar sig mer och mer ton.. Han går på dagis och pratar en del ord även om det är mycket "babyspråk".. Jag tänkte sluta amma till jul men försöker dra ned på det lite först.. Det går trögt.... Obestämd

grattis till honom!

visst är det härligt när dem pratar! även om man inte alltid förstår haha
    min lilla är 15 månader pratar en massa babyspråk, helt obegripligt men hon har ju liksom melodin om ni förstår vad jag menar. hon säger: mamma, pappa, bah (slut), teta (farmor). fast med kroppspråket kan hon säga så mycket. vill hon ha vatten så kommer hon med sin vattenflaska och kallar på mig och ser till att jag följer efter henne till köket.

Hon härmar mig en massa också. Hon går runt med min handväska, hon använder pennor till att sminka sina ögon, hon tar fjärrkontrollen och ska "raka" benen med, hon hjälper till att hänga tvätt osv. Hon är så rolig och så duktig

för mig tog det ca en månad från nertrappning till att helt sluta amma. jag bytte ut ett mål i veckan ungefär.    och sen när jag skulle ta bort nattamningen eller nattningsamningen (det var det svåraste) så såg jag till att alltid ha BH och linne och en till tröja. På det sättet blev det lättare tyckte iallafall jag, hon verkade inte tänka så mycket på bröstet utan hon kunde slappna av och äta från flaskan istället i min famn och pilla mig på armen istället när hon skulle somna :D lycka till   
  • PNC

Tack alla!
    Lilaemma: jag fick aldrig mens! Det var därför vi slarvade med skydd...

• lilaemma
    PNC skrev 2011-11-30 04:27:14 följande:
    Tack alla!
    Lilaemma: jag fick aldrig mens! Det var därför vi slarvade med skydd...
    Så om ni inte slarvat så skulle du ha fått mensen i maj? När din dotter var runt 9 månader, tänker jag rätt då?
  • Huldris

Pregga=Bubbis10= huldris78

Hello, här går allt sin gilla gång, lilleman har fullt spring i benen å det finns ingen hejd :) Har just skolat in honom på dagis å det har gått jättebra ..för honom, mer jobbigt för mig :(

Ser att ni pratar om mensen, min har inte kommit tillbax alls,men jag ammar fortfarande så det beror nog på det.

Pratar gör han en jäkla massa, lägger ihop vissa ord.

han säjer-mamma titta där

TUTTE!!!!!!!!!!!

Natta=syster

mamma, pappa,mommo=mormor

katten,titta,där,vatten,jajja å pekar på eluttagen, kaka,mat, å en hel del annat. han började prata vid 7 månaders ålder :)

kanske han fått det fr sin mor, hahahahaha

hoppas ni alla andra mår bra:) Kraam fr Sammie

• elinnnnn
    Huldris skrev 2011-12-02 08:05:04 följande:

Pregga=Bubbis10= huldris78

Hello, här går allt sin gilla gång, lilleman har fullt spring i benen å det finns ingen hejd :) Har just skolat in honom på dagis å det har gått jättebra ..för honom, mer jobbigt för mig :(

Ser att ni pratar om mensen, min har inte kommit tillbax alls,men jag ammar fortfarande så det beror nog på det.

Pratar gör han en jäkla massa, lägger ihop vissa ord.

han säjer-mamma titta där

TUTTE!!!!!!!!!!!

Natta=syster

mamma, pappa,mommo=mormor

katten,titta,där,vatten,jajja å pekar på eluttagen, kaka,mat, å en hel del annat. han började prata vid 7 månaders ålder :)

kanske han fått det fr sin mor, hahahahaha

hoppas ni alla andra mår bra:) Kraam fr Sammie

oj vad många ord han säger!!! min dotter babblar en massa men det är väldigt svårt att urskilja ord nästintill omöjligt. vissa "läten" förstår jag vad hon menar men det är inte många ord hon säger. fast å andra sidan har hon 3 språk att lära sig. vi pratar arabiska, engelska och svenska hemma. mer än regel att flerspråkiga börjar prata senare än undantag så jag oroar mig inte eller så men det vore ju så underbart att förstå allt hon säger
  • lilaemma
    elinnnnn skrev 2011-12-03 10:27:29 följande:
    oj vad många ord han säger!!! min dotter babblar en massa men det är väldigt svårt att urskilja ord nästintill omöjligt. vissa "läten" förstår jag vad hon menar men det är inte många ord hon säger. fast å andra sidan har hon 3 språk att lära sig. vi pratar arabiska, engelska och svenska hemma. mer än regel att flerspråkiga börjar prata senare än undantag så jag oroar mig inte eller så men det vore ju så underbart att förstå allt hon säger
    Men som bonus får de ju fler språk när de väl börjar! Spännande med så många språk hemma. Här är det bara svenska och lite stödtecken och på kul några engelska ord ibland. Så bara ett riktigt språk...

Lilla N säger nu inte bara substantiv utan börjar komplettera med en del verb, det är roligt. Ibland till och med kombinerar hon två ord.

tis arm = potatis varm= Värm min potatis...
    mim mim toa= Benjamin sitter på toa
    moff aaa und = Morfar hund
    pampa läcka = lampa släcka = tänd lampan ;)

som några roliga exempel...
  • Huldris
    elinnnnn skrev 2011-12-03 10:27:29 följande:
    hehe jaa han e väldigt pratglad å han är helt ren i sitt tal så alla hör ju vad han säjer, hahaha tex på bussen...han var otålig i vagnen så jag lyfter upp honom, vilket man inte ska då bussen körde men jag gjorde så..å han tar tag i min jacka å ropar högt över bussen-TUTTE!!! Behöver jag säja att det blev en hel del fnissande på bussen? hahahaha Han e mkt tydlig som sagt så det går inte att missta sig på vad han säjer, Min bvc sköterksa tog upp honom på sin utbildning som ex å frågade professorn ang att han var så tidig i talet, hehe det tyder visst på hög IQ, hahaha jaaa å det har han nog fr sin mor då ja ;) men han var lite mer sen med att gå, vid 14 månader så gick han helt själv. Han e i en mammafas nu, BARA mammaaaaa...haha goa onge <3
    Han pratar mkt men å andra sidan så sitter jag med honom varje dag å visar i böcker bla,vi sjunger om färger osv å han tycker det är roligt. Han sa ngt i förra veckan som jag inte riktigt uppfattade, för han säjer kaka helt rent..men han sa koko...eh ok..så frågade jag fröken på dagis igår, sjunger ni en socker bagare-hon, ja det gör vi...ahaa han säjer kakor :)
    Sen när jag skär upp sallad så ropar han förtjust GUUUKAAA, gurka :) haha
    Nu ska jag snart väcka den lille vildvasen, å han gör skäl för sitt nick-Discoprinsen, haha som han dansar till musik...va roligt att du skrev Elinnnn har allt tänkt på dig :)
    Kramar <3
  • Huldris

Jo vid 1 tillfälle på bussen så sa han- älkar älkar dig......då kom tårarna kan jag säja å en tanta på bussen sa högt-men herregud hur gammal e pojken, jag 15 månader..hon, OJ va tidig han är, vilken duktig kille...jag blev så stolt <3

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10