• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • elinnnnn
    lilaemma skrev 2011-12-03 12:26:00 följande:
    Men som bonus får de ju fler språk när de väl börjar! Spännande med så många språk hemma. Här är det bara svenska och lite stödtecken och på kul några engelska ord ibland. Så bara ett riktigt språk...

Lilla N säger nu inte bara substantiv utan börjar komplettera med en del verb, det är roligt. Ibland till och med kombinerar hon två ord.

tis arm = potatis varm= Värm min potatis...
    mim mim toa= Benjamin sitter på toa
    moff aaa und = Morfar hund
    pampa läcka = lampa släcka = tänd lampan ;)

som några roliga exempel...
    ja jag vet :) allt kommer komma sen på en gång :) Jag har inte bråttom ;)

Vad mycket hon kan lilla N!
    Det är så härligt med barn att få följa deras utveckling

HULDRIS: ja jag har tänkt på dig med ;)
    Discoprinsen babblar på märker jag, som sin mamma ;) Säger saker i tid och otid (syftar på när han sa tutte på bussen hehe) Hoppas du mår bra annars och är nöjd med livet 
  • elinnnnn

vi får alltid kommentarer om att våran dotter ser ut som två år fastän hon bara är drygt 15 månader.
    Hon är mycket större dem andra 15månaders barnen som lever här så det är därför.
    För i svenska mått tror jag faktiskt tom att vår dotter är lite liten.
    Hur stora/långa var era när dem var 15 månader??? 

• Huldris
    elinnnnn skrev 2011-12-07 05:09:44 följande:
    vi får alltid kommentarer om att våran dotter ser ut som två år fastän hon bara är drygt 15 månader.
    Hon är mycket större dem andra 15månaders barnen som lever här så det är därför.
    För i svenska mått tror jag faktiskt tom att vår dotter är lite liten.
    Hur stora/långa var era när dem var 15 månader??? 
    Hm vet inte exakt nu men han är runt 80 kanske å väger ca 10 kg, skulle jag tro...
    har din lilla haft vattkoppor? jag har just inskolat lilleman å nu går det vattenkoppor på dagis så nu blir det nog prickigt här hemma snart...
  • Huldris
    elinnnnn skrev 2011-12-07 05:08:11 följande:
    ja jag vet :) allt kommer komma sen på en gång :) Jag har inte bråttom ;)

Vad mycket hon kan lilla N!
    Det är så härligt med barn att få följa deras utveckling

HULDRIS: ja jag har tänkt på dig med ;)
    Discoprinsen babblar på märker jag, som sin mamma ;) Säger saker i tid och otid (syftar på när han sa tutte på bussen hehe) Hoppas du mår bra annars och är nöjd med livet 
    Hehe gumman <3 jaa han brås nog på mig med talet då jag e en riktig tjöta, haha hans pappa sa det, ja han har definitivt fått pratet fr dig, hahahaha...jag mår bara fint gumman, kan inboxa dig min blogg om du vill veta hur det gått me allt? Kram
  • elinnnnn
    lillabambi skrev 2011-12-07 10:50:51 följande:
    Milton är 15 mån nu och är 83 lång och 10,6 kg
    tack!
    Huldris skrev 2011-12-07 13:07:11 följande:
    Hm vet inte exakt nu men han är runt 80 kanske å väger ca 10 kg, skulle jag tro...
    har din lilla haft vattkoppor? jag har just inskolat lilleman å nu går det vattenkoppor på dagis så nu blir det nog prickigt här hemma snart...
     tack!
    vår dotter är 79 cm enligt bvc sköterskan som mäter som en kråka i och för sig ;)
    11.4 kg väger hon.

min lilla har inte haft vattkoppor
    ja inboxa gärna din blogg! 
  • Oväntad
    elinnnnn skrev 2011-11-29 08:15:06 följande:
    för mig tog det ca en månad från nertrappning till att helt sluta amma. jag bytte ut ett mål i veckan ungefär.    och sen när jag skulle ta bort nattamningen eller nattningsamningen (det var det svåraste) så såg jag till att alltid ha BH och linne och en till tröja. På det sättet blev det lättare tyckte iallafall jag, hon verkade inte tänka så mycket på bröstet utan hon kunde slappna av och äta från flaskan istället i min famn och pilla mig på armen istället när hon skulle somna :D lycka till   
    Det blev inte alls som jag tänkt mig med sluta amma.. Jag hade satt datumet till 22 december och trappade ner till 4 gånger per dag och ex antal nattmål.. Precis då så blev han sjuk och fick jätteont i halsen och ville absolut inte äta något annat än AMMA.... Obestämd

Så nu är vi på ruta ett igen.. Men det du berättar hur du gjorde är så himla bra tips, jag oroar mig särskilt för nattmålen..  Dagis började i måndags igen och nu ska jag bara låta brösten anpassa sig till få mål igen, vi är en aning osynkade nu. När han kommer hem från dagis så vill jag att han absolut ska amma för då är man mer än överfull..
    Pojke 070618 Pojke 100917
  • lilaemma
    Oväntad skrev 2012-01-10 20:37:56 följande:
    Det blev inte alls som jag tänkt mig med sluta amma.. Jag hade satt datumet till 22 december och trappade ner till 4 gånger per dag och ex antal nattmål.. Precis då så blev han sjuk och fick jätteont i halsen och ville absolut inte äta något annat än AMMA.... Obestämd

Så nu är vi på ruta ett igen.. Men det du berättar hur du gjorde är så himla bra tips, jag oroar mig särskilt för nattmålen..  Dagis började i måndags igen och nu ska jag bara låta brösten anpassa sig till få mål igen, vi är en aning osynkade nu. När han kommer hem från dagis så vill jag att han absolut ska amma för då är man mer än överfull..
    Det blir sällan som man tänkt sig, men det kan bli bra ändå. Här ammas fortfarande mycket, särskilt nattetid. Ibland går det hela dagar utan någon amning och ibland blir det mycket tuttande... För oss är det ingen brådska som tur är, så vi kan fortsätta så här så länge vi tycker att det funkar...
  • PNC

Hej!
    tänkte bara berätta att vi är ytterligare en i familjen nu! I söndags kom lillasyster till världen och nu är det verkligen full rulle här hemma!

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10