Inlägg från: Bubbis10 |Visa alla inlägg
  • Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

elinnnnn skrev 2010-05-02 20:43:55 följande:
    åh nu har jag bokat tid för klippning! wohoooo ska bli skönt att få fixat håret :D ser framemot det hihihi
    Åh va skönt, jag satt just igår å sa att jag ville göra ngt med mig själv..frågan e vad??
    Malten skrev 2010-05-02 21:54:54 följande:
    Hej på er! Pregga vad skönt att du fick komma in och se att allt var bra med lillkillen. Jag är också lite nojjig då min lille varit väl lugn sista dagarna, men det har ju inte varit långa uppehåll då jag inte känt alls.  Häftigt att barn kan överleva såhär tidigt, men jag hoppas ändå vara pyren stannar ett bra tag till. Vi ska till paris på fredag och det ska bli jättekul, men jag kan inte låta bli att oroa mig lite över att flyga. tänk om nåt skulle hända på flygresan...men samtidigt är det ju bara 2h... 
    Hej Gumman!

Tack, jo det va skönt å få veta...han låg typ med ryggraden utåt sett så hans små ben å armar låg inåt magen å bak emot rygghållet....sen gillar han å sitta upp...å det e då jag känner han som starkast. sen sover ju bebisar mkt..men jag förstår din oro...jo det e sjukt häftigt att dom kan l,klara så små barn, vilket kändes skönt å höra men såklart så vill man att han stannar ett tag till, haha men 1 vecka innan gör ju inget ;)  Vad det gäller å flyga, får du det nu??
    Om dom inte säjer ngt om det så ska det nog inte vara ngn fara, va mysigt med paris, hihi kan du ju berätta sen-lilla gubben, när du låg i mammas mage så var du i paris :) haha

jag var ju i london utan att veta att jag va gravid....hihi
  • Bubbis10
    carohl skrev 2010-05-03 08:40:49 följande:
    God morgon!Idag är jag ledig! Jag älskar lediga dagar fast å andra sidan vem gör inte det?Jag sitter och väntar på en golvkille nu som förhoppningsvis ska bedömma att vi ska få nytt golv i vardagsrummet (jag ska bråka till mig det)Sen ska jag vänta på att fläktgubbarna ska komma och sätta upp fläkten jag hade ner i lördags, hihi....Igår var vi iväg och shoppade nya skor till mig, till sessan och till min sambo. Jag som har ett skomissbruk så det sjunger om det såg ett par skor med skyhöga klackar och suckade lite, min karl såg mig och sa: -vi köper de! Jag sa: -jaha och när ska jag ha de? Nä jag har så många skor och jag blir bara deprimerad av att ha nya skor utan att få använda de.Han köpte de skitsnygga skor åt mig iaf (min prins) jag kommer ju inte att vara gravid för alltid och som sagt vi har inte långt tid kvar så sen kan jag sätta på mig alla mina skor (inklusiver de nya)
    haha du hormonstinna kvinna, jag e med sko galen, haha ÄLSKAR skor :)
  • Bubbis10
    Malten skrev 2010-05-03 09:54:23 följande:
    Pregga- jovisst får jag flyga. From v28 har flybolagen olika gränser för hur länge man får flyga, men jag kommer vara v25 och de vi flyger med hade dessutom en ganska sen gräns. Inga läkarintyg eller så krävs enligt deras hemsida. Men jag ska skaffa fram stödstrumpor
    hihi ok, men då önskar jag dig en riktigt trevlig resa :) hoppas ni får jättekul i kärlekens stad{#lang_emotions_flower}

Grattis åuchelina samt elinnnn till nya veckor, nu går det undan ju, hihi
  • Bubbis10

Tjejer...ni underbara här inne...ni vet ju om min situation med mitt x..nåja en liten uppdatering, vi umgås som vänner å INGET annat. inga pussar,kramar å definitivt inget sex...men helt ärligt så gör det mig inget, blev själv förvånad över att jag inte reagerat annorlunda. men tanken om att HAN har en bakrtanke har etsat sig fast rejält-vad e han ute efetr??  gemensam vårdnad? för det kan han fetglömma han ska inte ta mig för en idiot!!

Men vänner, visst för min prins skull absolut.

Nu ska jag hämta min dotter....

• Bubbis10

ska svara er tjejer om en liten stund, men vill dela med mig av en dikt....

FOTSPÅR I SANDEN

"En natt hade jag en dröm. Jag drömde att jag
    gick längs en strand tillsammans med Gud. På himlen
    trädde bilder ur mitt liv fram. Jag såg på varje bild två
    par fotspår i sanden; ett par var mina och det
    andra paret var Guds.

När den sista bilden syntes såg jag tillbaka på
    fotspåren. Jag upptäckte då att många gånger under mitt
    liv fanns endast ett par fotspår. Jag såg också att detta var
    under de mest ensamma och svåra stunderna i mitt liv.

Detta bekymrade mig mycket och jag frågade Gud
    om detta. "Gud, du sade när jag en gång bestämde mig
    för att följa dig, att du skulle gå med mig hela vägen.

Men jag ser att under de svåraste tiderna i mitt liv finns
    det bara ett par fotspår... Jag förstår inte varför du
    lämnade mig när jag behövde dig som mest."

Gud svarade: "Mitt kära barn. Jag
    älskar dig och
    skulle
    aldrig lämna dig. Under tider av svårigheter
    och prövningar när du bara kan se ett par fotspår,
    bar jag dig.”

• Bubbis10
    SweetLilly skrev 2010-05-03 16:00:31 följande:
    Pregga; ta det bara lugnt och ta varje situation som den kommer, ingen ide att fundera och älta, han kommer nog visa vad han vill så småning om, på det bra eller det dåliga..Nu ska vi grilla och måla lite fasad
    Jo jag ska bara avvakta å se vad som händer, mysigt å grilla ju :)
    här blir det kyckling i gräddsås å ris :)
    Malten skrev 2010-05-03 16:28:16 följande:
    Pregga- det är ju jättebra om ni kan vara vänner, men jag förstår din oro för att han har baktankar. Tack för lyckönskningen förresten :)
    Jo om vi kan vara vänner så e det ju bara bra, men som sagt jag känner att jag måste vara på min vakt då han gjort en helvändning.
    Så lite gumman {#lang_emotions_flower}
    lillabambi skrev 2010-05-03 16:37:33 följande:
    Tycker de är bra att ni försöker att vara vänner men som dom andra säger var försiktig känns tyvärr lite som att de finns en baktanke....
    jo jag vet gumman, men ngt annat än vänskap e uteslutet. kraam
  • Bubbis10
    carohl skrev 2010-05-03 18:20:38 följande:
    Ni pratar mat!Jag ska laga en mexikansk köttfärs gratäng Ett recept jag hittade på nätet.
    det lät åxå göttans ju ;)
  • Bubbis10
    lillabambi skrev 2010-05-03 19:07:00 följande:
    Ja du vet och känner bäst själv. Han verkar ju inte vara Mr right guy så du gör helt rätt :) Skickar över en blomma till dig!
    gumman....önskar att du var inne nu, eller Carohl, eller knyzzel....eller ns mamma....osv...ngn??

jag sitter här å känner mig såå kluven, vi hade ett mindre gräl idag...jag kan ta på mig det då jag tyckte att han skulle läsa mina tankar, å det va la kanske att ta i...hihi
    men iallafall....han hotade direkt med-men ska jag dra eller? KANSKE LIKA BRA ATT JAG LÄMNAR DIG?! jag svarade bara helt lungt, det sa jag inte, men du gör som du vill. Å nu för 10 min sen så tog jag upp detta med han å sa-du kan inte hota mig med detta längre, för jag har insett hur stark jag är utan dig. å vill du dra ja då gör du det å jag tänker inte försöka stoppa dig...du lämnade mig för längesen.....det blev lite tyst sen sa han- jaa jag vet det!

Såå asså jag e glad för att jag får hjälp med praktiska saker, MEN jag vet åxå att jag klarat mig bra innan denna veckan då han dök upp, å att jag skulle klara mig själv resten åxå. Å börjar helt ärligt att undra om det e värt det??
    Att ha han här? för jag kan knappt titta på han å undra vad hans baktanke är?
    är det vårdnaden?
    han vill ju ha gemensam men det vill INTE jag pga hans kontrollbehov.
    han skulle lätt använda vår lille till att försöka kontrollera mig, han har ju tom vart i kontakt med Fr som sa åt han att han inte har ngn rätt alls, mer än umgänget.Var det där det gick upp för han att han kanske ska uppföra sig??

Men hur som helst så har han nu gjort ett brott-IGEN som ni fattat å det kommer bli rättegång, å jag vet att Fr tar ut register fr polisen om en vårdnadstvist blir aktuell...
    så det oroar mig inte så mkt....men ändå....

HJÄLP?????
  • Bubbis10

ska be han gå nu....med styrkan från mina barn, vänner ,fam ,å er här inne...å fr gud...hoppas jag gör rätt.....gråter som en galning här, men vad att göra.....
    kram på er..

• Bubbis10
    sofie och laura skrev 2010-05-04 00:25:45 följande:
    Av allt detta behov som han har både kontrollerande och fysiskt, är inte rätt. Varken mot dig din dotter eller prins i magen!Antagligen har han någon störning som inte du rår för och det bästa är att han skall få arbeta upp den till det normala!Min syster har 2 barn tillsammans med en man vars har psykiska problem och vågar inte lämmna honom, hon har bott här 2 dagar och jag är livrädd för min systers livs situation. Hon är dessutom gravid igen men skall göra en abort vilket jag förstår då han använder barnen som hot och press då de är gifta så vågar hon inget annat för att han inte skall sticka med barnen.Så pregga ta ditt förnuft och låt inte denna man gå på dina sista veckor som gravid, Vi skall njuta nu. Och ha ensam vårdnad på barnet men han får träffa barnet när du har tid och på dina tider.
    det låter inget vidare som din väninna går igenom, å¨att mitt x har en störning, NO SHIT!! haha mm, sa åt han att jag inte vill vara med å leka chareder om en sk fam som inte existerar å att jag hellre är helt ensam än att vara ensam i 2 samheten. ingen närhet osv,iskall e han...så nej då e jag hellre själv.kram
    carohl skrev 2010-05-04 06:38:34 följande:
    Som jag messade dig igår gumman så tror jag att du klarar dig bättre utan honom, då slipper du eventuella bråk som ni har. Du förtjänar att få njuta som alla andra av sin graviditet, precis som Sofie och Laura skriver.Kanske att det blir ensamt men i långa loppet så är det bättre.Kramen!
    jo jag vet, sa åt han det med att jag vill njta av min graviditet.mja lite ensamt blöev det ...MEN jag blir ju mer avslappnad å slipper undra vad han e ute efter. kram
    SweetLilly skrev 2010-05-04 09:25:13 följande:
    usch lilla vän, även om han nu skulle VILJA ta hand om dig så visade ju han nu att han inte ändrats spec mycket. Om han nu begått brott IGEN så vardet ju inte alls nåt som fick honom att öppna ögonene sist. nej Pregga, om jag vore dig skulle jag hålla mig låångt borta från den mannen...Du är stark som du säger, kämpa för att få bort en sån dålig förebild för din son!
    jo asså han visar att bryr sig rent praktiskt, MEN det har jag vänner till, å mina vänner ger även kärlek. Nu väntas ju rättegång å han har blivit tillförordnad advokat, å jag har lagt det livet bakom mig....tro det eller ej men jag har med vart en buse...MEN jag har vuxit som människa å skulle aldrig gå tillbax igen. det var nu för ca 1 v sen som han kom hem å hade just blivit släppt fr häktet....så det e det brottet jag nämner, MEN jag anser att det e ren idioti när han vet att vi ska ha barn mm, å framförallt när han inte lärt sig ett skit av detta utan kör på ändå??!!! GRRR

jo jag e stark, å jag blev förvånad igår över min egen styrka, å mina barn e mitt allt. Å dom ska ha det bästa, även om det blir med mig ensam.
    Kram
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10