Inlägg från: knyzzel |Visa alla inlägg
  • knyzzel

Vi fortsätter, Bf aug 10

carohl skrev 2010-04-08 14:22:18 följande:
    Jag var på barnenshus för en liten stund sen och köpte en bröstpump! Jag är så glad Jag ska absolut amma men jag vill pumpa ur ibland så att min sambo och min dotter också få uppleva mysigheten att mata bebisen. Jag fick pumpen för 399 kr när den skulle ha kostat 549 kr. Så jag har med andra ord fyndat! Nu ska vi äta, kram på er!
    Jag trivdes inte alls med att amma sist så jag bara pumpade ut. D kändes mycket bättre. Hade så mycket i blösten så d sprutade mer dottern flera gånger på KK. Alltså sprutade inte ran. En jätte stråle rakt i ansiktet på henne, stakarn D gick åt 3 pack ammnings inlägg fredagmiddag - söndagkväll! Tänker pumpa denna gången oxå.
    Kul att du lyckades fynda så pass. jag tänkte mig den gula handpumpen, ganska vanlig... har glömt vilket märke den har, men jag ska kolla upp d.

GRATTIS nallepuhmamma till ett bra UL... Så sa vår BM oxå när vi väntade lillan, att hon trodde att d var en flicka till 80% ungefär å hon hade rätt
  • knyzzel
    carohl skrev 2010-04-08 14:22:18 följande:
    Jag var på barnenshus för en liten stund sen och köpte en bröstpump! Jag är så glad Jag ska absolut amma men jag vill pumpa ur ibland så att min sambo och min dotter också få uppleva mysigheten att mata bebisen. Jag fick pumpen för 399 kr när den skulle ha kostat 549 kr. Så jag har med andra ord fyndat! Nu ska vi äta, kram på er!
    medela handpump å tillhörande förvarings/fryspåsar till. va d jag SKA ha
  • knyzzel
    carohl skrev 2010-04-08 16:24:44 följande:
    Fryspåsar? Ok haha jag är inte alls insatt på hur det här med pumpandet fungerar men jag ska ta reda på det! Jag kanske kan fråga dig med. Om man har pumpat ut och förvarar det i kylen hur länge får man ha den i kylen och hur får man värma upp flaskan? Kram
     3 dagar i kylen å 3 mån i frysen sa min BM då (för snart 2 år sedan) jag värmde först i micron  eller så kallat vatten bad på spisen. Sen köpte jag en eletrisk bruk- & flaskvärmare. Jag kan lägga in en bild i morron.
  • knyzzel
    Pregga skrev 2010-04-08 23:50:49 följande:
    Idag har jag kännt mig såå låg därav att jag inte vart så aktiv. Upptäckte idag att min 30 års present mest antagligen e stulen..min Dolce & Gabbana klocka som jag fick av mitt x....e spårlöst försvunnen. jag har letat överallt, å jag blev MKT upprörd. Inte bara för klockan i sig, utan för att ngn jag litar på å umgås med stjäl ifrån mig  det ledde till sammandragningar å att jag blev öm över magen, som i sin tur ledde till KRAFTIG ångest. tänkte att nu e det kört...nu mister jag min lille grabb.... nu har det lagt sig fast jag känner mig fortfarande orolig för lilleman...å funderar på vad jag ska behöva gömma hemma, plånboken? å för VEM? suck....har letat överallt, å den va svindyr med....så det har ju lockat ngn att ta den, har letat ÖVERALLT! men den e borta.... Nu e det en materiell sak så jag kan skita i det trots att jag blev mkt besviken, men jag blev sjukt orolig när jag fick flera Sd å öm över magen.....lite bättre nu dock...men fortfarande lite öm...
    Hej gumman. Du måste ta d lugnt å jag förstår att du blev besviken... D e inte bajs ätaren som tuggat den i sig eller kanibalhamstern?!
  • knyzzel
    Pregga skrev 2010-04-09 00:18:26 följande:
    hej gumman...hihi näe det skulle jag inte tro...saken e den att mina vänner liatr jag ju på å ngn av dom e riktigt falsk...den kostade 3500 kr å jag fick den i 30 års present, har vänt upp å ner på hela hemmet....men det som oroade mig mest ikv, det var att jag blev stressad å blev rädd för lilleman....blev helt öm över magen...å fick ett par Sd
    Ja, d e verkligen svinaktigt av vederbörande att göra så... Riktigt äckligt. Men ta d nu lugnt för din egen skull å LILLEMANS förstås. Själv sitter jag i ett drömläge. Familjeliv, chips, dippa å coca-cola{#lang_emotions_sunny} Ska till IKEA i morron å sen på middag med min familj, bröder å min lilla pappa. lillebror blev 22 nu i onsdags.
  • knyzzel
    Pregga skrev 2010-04-09 00:30:58 följande:
    jo saken e den att jag blev ledsen för klockan, men mest över att ngn jag litar på gör nåt sånt....å DET stressade upp mig då jag inte vet vem det e, ska jag gömma plånboken nu med typ...jag fick ont i magen å flera sd som i sin tur ledde till kraftig panikångest....å jag tänkte att nu e dte kört...men det känns bättre nu, lite öm över nedre magen, men det kan ju bero på annat med....dom säjer ju trots allt att kvinnor föder fullt friska barn under krig... åå låter mys med gött å äta å IKEA, e sååå kul ju :)
    Ja, d ska bli kul. Har precis börjat träffa min storebror igen. har bara träffats 2 gånger sedan Thyra föddes å innan d så var d typ 8 eller 10 år sedan. han ska bli pappa nu för första gången i oktober... jätte kul
  • knyzzel
    Pregga skrev 2010-04-09 00:37:56 följande:
    oj, ok...inte så tät kontakt då. men va kul att ni ska ha barn samtidigt ju :)
    Ja, vi har ju aldrig inte viljat träffats, men han hade sitt liv i malmö med sin mamma å jag bodde ju me min mamma, våran gemensamma pappa å lillebror så d blev lixom inte av... bara han är ju ändå 7 år äldre än vad jag är.
  • knyzzel
    Pregga skrev 2010-04-09 00:50:35 följande:
    ok, mjo det där e såå vanligt idag asså....jag har med syskon på pappas sida, men ingen som helst kontakt. å vill ha det så...
    Okej... jag har bara dem 2 syskonen å vår familj/släkt är ganska lite så d känns viktigt å jag trivs jätte bra i deras sällskap, så why not, lixom
  • knyzzel
    Pregga skrev 2010-04-09 00:50:35 följande:
    ok, mjo det där e såå vanligt idag asså....jag har med syskon på pappas sida, men ingen som helst kontakt. å vill ha det så...
    Annars så har du inte känt nått från fotfallet igår?
  • knyzzel
    Pregga skrev 2010-04-09 00:55:11 följande:
    hihi jo men om ni trivs ihop så e det ju en heeelt annan sak. jag känner ju varken min pappa eller dom, å ingen av dom har kontakt med varandra heller. Härlig familj man kommer ifrån ;) men det e klart att det e jätteroligt om ni trivs ihop :)
    Nä, vad är d då för mening om man känner dem ens. Håller med dej där... Onödigt att slösa tid på någon bara för att man är släkt... Nä, tack. Så nu har jag druckit 1½ liter cola nu. Hoppsan{#lang_emotions_embarassed}
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10