Inlägg från: Bubbis10 |Visa alla inlägg
  • Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

elinnnnn skrev 2010-06-07 18:43:56 följande:
    pregga: jag tror heller inte att din prins tagit skada utav passiv rökning vid enstaka tillfälle.
    kram
    Ok, blev ju orolig asså...tvi å jag som hatar rölk själv kommer ju inte gå dit igen, tycker åxå det e respektlöst..kram
  • Bubbis10
    Nallepuhmamma skrev 2010-06-07 18:46:04 följande:
    Alltså som eliin sa så säj nästa gång att du är allergisk osv eller bara gå där ifrån.
    jag har gjort det fleeeera ggr och vissa ggr har jag även sagt tack och hej för mig och gått därifrån.
    jag har själv pratat med min bm om detta och som hon sa så lever ju många gravida med män osv som röker massor osv men bara man inte själv röker...
    asså jag kommer inte gå dit igen, så va det med det..jo det finns ju en jäkla mssa som röker när dom e gravida med, min syrra gjorde ju det.-hemskt enl mig...hua
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-06-07 18:52:33 följande:
    pregga: jag tror att passiv rökning vid vanliga ciggaretter är farligare än vattenpipa, OM det är vattenpips "tobak" som används.
    jojo det va ju vanlig tobak med ngn äpple smak tydligen.
    Nallepuhmamma skrev 2010-06-07 18:58:28 följande:
    Ja fy fasen, jag blir så förbannad när jag ser någon gravid stå och röka.
    man kan ju knapt hålla igen truten då.

Min man snusade ju då jag blev gravid med största barnet men han fick snällt sluta men han klarade inte av att inte ha nått under läppen så vet du vad han kör med nu????

han köper löste och vattnar upp och har som snus hehe....
    Jo där e jag likadan, kan typ blänga på pers ifråga å uppenbart rynka på näsan. va gulligt av din man å visa sån hänsyn -me like :)
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-06-07 19:11:07 följande:
    äpplesmak haha, ja det är den vanligaste vattenpips tobaken, men det ska inte finnas nikotin i den, men annat skadligt finns det ju fast dock skadar det ju mest rökaren själv.

förstår att du inte kommer gå dit igen ;)
    jag hade nog heller inte låtit mitt barn vara där och lekt om dem röker på så mycket inomhus.
    Nallepuhmamma skrev 2010-06-07 18:58:28 följande:
    Ja fy fasen, jag blir så förbannad när jag ser någon gravid stå och röka.
    man kan ju knapt hålla igen truten då.

Min man snusade ju då jag blev gravid med största barnet men han fick snällt sluta men han klarade inte av att inte ha nått under läppen så vet du vad han kör med nu????

han köper löste och vattnar upp och har som snus hehe....
    löste och vattnar upp haha, asså det låter ju inte så fräscht. varför inte ta ett "extra" tuggummi och stoppa bakom läppen? :P

Jag ogillar både rökning och snus. Fast anser att snusning är bättre, iallafall för mig för då slipper jag att skadas vid passivt användande. fast det ser inte fräscht ut alltså med snus i munnen. kan ju inte vara bra för tänder/munnen....
    jo det va nikotin i skiten med...uch....
  • Bubbis10
    lillabambi skrev 2010-06-07 19:03:01 följande:
    Tycker oxå de är hemskt! jag slutade snusa samma dag jag fick mitt första plus (mf) vill inte riskera något oavsett hur mycket studier de finns på om de skadar eller inte
    nej exakt....ååhh skit asså, jag skulle ha gått med en gng ju....men min syster rökade under hela sin grav å hennes pojk mår ju bra, inte för att det e ok pga det eller ursäcktar ngt som jag finner mkt egoistiskt. men kan den lilla stunden ha påverkat min son?
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-06-07 19:12:10 följande:
    lillabambi: grattis till att du slutade snusa! starkt jobbat!
    Instämmer :)
  • Bubbis10
    sofie och laura skrev 2010-06-07 20:34:02 följande:
    Pregga:
    Tror verkligen att du kan vara lugn gumman!
    Det e nog ingen fara!

Här har man nästan ätit upp all isglass för barnen.
    Och inte bara det prinsen i min mage har ju bökat runt som e stolle från igår tills nu fortfarande och jag mår illa av detta???
    Vette tusan men det e så obehagligt att det känns nästan som ngt fel i mig =( Han trycker ut sig så det gööör ONT ?
    Stark kanske
    Tack gumman, jag försöker ju tänka som så att det finns ju dom som röker genom hela graviditeten å som ngn skrev dom som bor med rökare...å jag röker ju inte själv, var där i en tim kanske...

ååh isglass...mums, min lille brukar komma igång på det, å sen en annan skum sak...godmorgon apelsin juice, men inte den vanliga den bryr han sig inte om men den med tillsatt folsyra å järn, han blir helt vild...samt när jag spelar en viss låt :)
    mår du illa av det? kanske han kommer åt ngn nerv i solar plexus? det e ju jätte känsligt där...det e inte ngt fel på dig, jag å lillabambi mådde ju skitdåligt båda 2 för ett par dagar sen, jag mådde konstant illa å hade batterisyra som sprutade ur arslet, hahaha
    men nu mår jag bättre, mådde illa i dagar å det gjorde hon med..
    min trycker sig åxå utåt, mest med lille rumpen tror jag, haha men ont gör det inte..känns ju men inte ont..min lille har dom ju konstaterat att han e mkt stark för att vara så liten, hon på altenatal enheten var ju helt imponerad, så det kanske din med e då=)
  • Bubbis10
    SweetLilly skrev 2010-06-07 21:02:39 följande:
    ang rökning; min mamma rökte tills hon fick reda på att hon var gravid, men hon säger att hon inte rökte under graviditeten, men där har hon sagt lite olika så jag vet inte,. men som sagt, jag vägde 2,5kg som nyfödd och kom 3v för sent.
    Hade svår astma som barn också.

Så jag är väldigt emot rökning i överlag. När man vet riskerna med det, varför utsätta sig själv och andra för det?
    hm, min systers son vägde ca 3300 g å var en pigg liten en å hon rökte hela graviditeten, verkeligen inget jag tycker om eller tycker e rätt på ngt vsi, själv så undviker jag rök i den mån jag kan, går inte ens hem till rökare om dom inte kan låta bli när jag e där, men detta idag, det var första gng jag var där å ville inte börja med-ni får inte röka i ert hem, utan blev bara så ställd över att hon bolmade på inför mig......min dotter vägde 2725 g å var 49 cm lång, å jag har aldrig rökat.
  • Bubbis10

Nu i skrivande stund så drogs en lite fot längs hela ena sidan, ååå jag blir helt till mig...jag la handen utanpå å följde med...hihi

det jag var mest orolig för det var om vatten pipa var mer skadligt än att ngn rökade i samma rum....

• Bubbis10

haha nuu har han vaknat, jag började sjunga lite å fick 2 snabba knuffar, hahahahha

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10