Inlägg från: Bubbis10 |Visa alla inlägg
  • Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

å nu har jag fått dille på apelsin juice, hinkar i mig...e törstig hela tiden ju...undrar just om det kan bero på att jag e så fruktansvärt varm, svettes inte på dag tid så, men på natten...

• Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-06-07 22:13:10 följande:
    jag har funderat på det faktiskt. men det skulle inte funka hemma hos oss. maken är extremt äckelmagad och kan inte ens klara av tanken att blöjorna skulle tvättas i samma tvättmaskin som hans kläder. hahahhaa ja det är lite skämt och lite allvar.
    men nä, det blir inga tygblöjor hemma hos oss.

pregga: åh mys :) jag tror att min lillflicka vänt sig för jag kan inte känna huvudet uppe vid revbenet längre. jag tror dock att hon lagt sig på bredden nu istället, som hon låg tidigare i graviditeten.
    men isåfall har hon iallafall kommit halvvägs hahaha.
    alltså det är extremt mycket aktivitet i min mage idag. massa fiffel nere under naveln... undrans vad hon gör, hoppas det är så att hon vänt sig även om det bara är halvvägs, kanske är det hennes hand som fifflar i min mage därnere?
    på tisdag ska jag på ultraljudet som jag måste göra annars får jag inget moderskapsintyget. då ska jag fråga hur lillan ligger :D spännande
    hihi då har hon säkert vänt sig så som min lille ligger,jag känner tydligt en liten hand nedanför blygbenet ibland...hihi å jag vet hur min ligger :) du behöver inte oroa dig för att hon ska vända sig,hon har gott om tid till det å som omföderska så kan dom göra det sent :) utan att det e ngn fara..

Nu ska jag tjöta lite om vattenpipan igen, det kan ju inte vara skadligt att jag satt där i en tim? jag blossade ju inte...suck denna oro...
  • Bubbis10

efter att snart ha hinkat en liter apelsinjuice så börjar magen säja ifrån, mår lite smått illa....hahaha hm..wierd..

• Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-06-07 22:36:47 följande:

pregga: jo jag vet att dem oftast inte vänder sig den sista gången förräns senare i graviditeten. Men det är ingen som vid tidigare graviditeter sagt hur bebisen legat. då har man ju inte ens tänkt på att dem kanske legat på fel håll.. det är ju egentligen inte förräns runt v.34 nånting BM känner efter hur bebisen ligger, ruckbart eller fixerat osv. men det kommer nog bli bra hursomhelst i slutändan :D

apelsinjuice usch ja. jag kan inte ens dricka det. det blir för surt. men apelsin/ananas juice går bra. dock inte för mycket. jag halsar fortfarande mjölk härhemma. min pappa kallar mig nu för hans lilla kalv hahahahhhahah

ok, men det kommer gå bra ska du se...hihi vad det gäller mjölk så hinkade jag mjölk flera liter om dan tills för några dagar sen då jag blev såå kass i magen, överdrev nog lite...haha men det e GÖTT med mjölk:)

tänkte inboxa dig ang en sak som jag inte vill ta här.....
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-06-07 22:45:52 följande:
    förresten, visst var det någon annan som sa hon hade värk i undre delen av magen?
    jag har så precis nu........typ som mensvärk fast värre, förvärkar kanske?
    jag läste ju det skulle komma runt denna veckan.....hm
    jo det känner jag igen, var inte det puchelina? e osäker på vem men jag tror bestämt att jag läst det någonstans av ngn här inne....
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-06-07 23:17:46 följande:
    puchelina ja det var det kanske. jag minns heller inte riktigt vem men har för mig jag läste det här idag några sidor tillbaks....

pregga: jag har inboxat tillbaks, det blev lite långt, sorry . men nu är jag dödstrött så jag ska gå och lägga mig. gör det du också tycker jag. det kan du behöva. skön sömn.
    kram
    hihi gör inget att det blev långt, hihi tack gumman...sov så gött, natti natt....kram
  • Bubbis10
    Nallepuhmamma skrev 2010-06-08 07:11:56 följande:
    Hehe ja men det är inte alls äckligt utan han har inte mycket så det rinner och äcklar sig.
    Tuggummi är för halt och glider liksom ivääg
    Pregga skrev 2010-06-07 19:03:26 följande:
    jojo det va ju vanlig tobak med ngn äpple smak tydligen.
    Jo där e jag likadan, kan typ blänga på pers ifråga å uppenbart rynka på näsan. va gulligt av din man å visa sån hänsyn -me like :)
    Japp det var bra att han slutade men det var ju pga påtryckningar av mig Annars hade han aldrig någonsin slutat.
    hihi ok, du har pli på din karl, hahaah bra jobbat! :)
  • Bubbis10
    den kära leken skrev 2010-06-08 07:20:26 följande:
    Japp vi planerar att använda det. Orkar inte dra hem så mycket blöjor eller springa med soppåsar. Men vi väntar kanske 1-2 månader så det finns nån rumpa att sätta på :) Har hört att de i början kan va lite svåra att få att passa när ungen när nyfödd.
    hihi deras små rumpor kommer pass in i din handflata...såå söta :)
  • Bubbis10
    den kära leken skrev 2010-06-08 08:01:13 följande:
    Det konstiga är att man glömmer så fort hur små de verkligen är. Såg bilder på min systers lilla nu och de är verkligen såååå små och söta :)
    jovisst e dom, ååhh nu längtar jag tills jag får hålla min prins som för övrigt väckte mig idag genom att dra ena foten längs hela magen, tror han sträckte på sig :)
  • Bubbis10
    Lysmasken skrev 2010-06-08 08:07:23 följande:
    Morrn

2 nya dörrar har man uppsatta. så nu måste det inskaffas grundfärg och lackfärg för att måla fodret. Sen kommer dom hit och ska lägga nya trösklar där det behövs (ska tillverkas först) och lägga silkon där jag har målat.

Haha min karl kommer verkligen älska mig när vi ska åka till ikea på söndag och svägerskans karl kommer vara bakfull.

Behöver köpa en byrå så man kan lägga bebisens kläder och så ska vi titta på en ny soffa, dock inte säkert att vi beställer den nu men iaf så man har ett litet hum om vad för något.

För tillfället så har jag deg på jäsning, frukostbullar. Ner och starta en tvättmaskin oxå kanske.
    Går in i v32 idag
    ÅÅh grattis till ny vecka :)
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10