Inlägg från: Bubbis10 |Visa alla inlägg
  • Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

SweetLilly skrev 2010-06-08 21:02:12 följande:
    vi ska åka till min mamma i midsommar, nästan 50 mil i bil med min kropp, känner lite sisådär inför det. Samt att då har jag bara ca4v kvar till förlossning, känns lite oroande..

Sen helgen efter kommer min far på besök, som jag inte träffat på 4 år, det känns lite nervöst också.. jaja det ska väl gå det med.
    mja jag ska ju åka 5 v innan Bf till Carohl å det e la 60 mil..tror jag...
  • Bubbis10
    SweetLilly skrev 2010-06-08 21:08:50 följande:
    ja vart är det hon bor? var det inte i gävle? min mamma bor utanför gävle
    hihi jo...visste inte om hon sagt ngt....:)
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-06-08 21:09:25 följande:
    pregga: hon har faktiskt inte helt fel... ökad törst kan bero på diabetes.... fast som sweet lilly säger ska man faktiskt dricka ca 2 liter vätska om dagen, gärna lite till.... men om du förut inte varit törstig och helt plötsligt blir det kan det vara en bra ide att kolla upp blodsockret. du har ju inte gjort någon glukosbelastning, vilket jag tycker är konstigt då man på dem flesta ställen i landet gör det runt v. 28-.29
    jo såklart det kan men mina tidigare Hb resultat har varit jättebra, å med lillan drack jag minst lika mkt å jag mår ju bra..å sen har det ju blivit mkt varmare ute så man svettas ju mer åxå, då blodvolymen e högre.
    har min syster i tel som läser till usk, å ska ev plugga vidare till sk, å hon säjer att dom hade sett det direkt på mitt hb om det fanns ngt som ens tydde på diabetes.
    nej vi gör ingen glukosbelastning här....som sweetlilly säjer..men jag e inte orolig för diabetes..
  • Bubbis10
    SweetLilly skrev 2010-06-08 21:14:39 följande:
    då har vi lika lång och jäklig resa framför oss fast det blir ju skoj när man kommer fram
    hihi japps Flört men nu stressar både min mamma å min syster mig-men e du inte klok, tänk så föder du på tåget?? suck...
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-06-08 21:37:21 följande:
    sweetlilly och pregga: usch det skulle jag inte vilja göra. sitta i en bil i 50-60 mil. särskilt inte så nära BF heller... både obekvämt och oroande....fast kan man och vill man tillräckligt mkt så går allt :P
    mjo asså nu kommer ju dom tankarna....suck...
    elinnnnn skrev 2010-06-08 21:38:46 följande:

hb(järnvärdet) och diabetes har inget att göra med varandra............

mja jag kommer inte ihåg vad det hette men hon tog ju blod fr fingret å kollade socker halten..
    elinnnnn skrev 2010-06-08 21:43:47 följande:
    min syster är färdigutbildad sköterska och dessutom har båda mina föräldrar diabetes. även om du inte oroar dig skadar det inte att kolla upp det. som sagt så har järnvärdet och diabetes inget med varandra att göra. diabetes och blodsockret har.
    jo det var jag som formulerade mig lite fel, har pratat med en Bm nu i vanlig ordning på altenatal enheten å hon kollade mina prover å värden som ser toppen ut, så jag tänker inte gå å oroa mig för diabetes. drack kopiösa mängder när jag väntade lillan med å nu e det dessutom varmt å kvavt...

tjejer...
    jag skapade en ny tråd nyligen ang ngt helt annat, å 2 st av er här inne har hittat dit å skrivit men även andra, jag måste säja...jag sitter här helt paff å rörd...å det e inte långt till tårar när jag läser vilken underbar respons jag får...jag som var beredd på att bli idiotförklarad, men så gulliga svar jag får å folk inboxar hela tiden, finner inte ord..å detta e ändå på Fl...
    det värmer så gott i hjärtat..å jag känner mig med ens starkare..:)
  • Bubbis10

nu har golvfläkten stått på en bra stund, å det e kyligt å skönt här inne, lär ju koka inatt i vanlig ordning..haha

• Bubbis10
    SweetLilly skrev 2010-06-09 07:35:20 följande:

pregga; vad är dte för tråd då?

Godmorgon gumman!

jag har inboxat dig tråden då den inte riktigt passar in här, den handlar om mitt liv just nu, med olika känslor för olika saker, sorg,besvikelse samt en otrolig glädje över min kommande son....å jag blev uppriktigt förvånad över alla underbara som skrivit, mja chockad då jag förväntade mig att bli idiotförklarad....
  • Bubbis10
    Nallepuhmamma skrev 2010-06-09 07:56:48 följande:
    vad för tråd pregga?
    ok, jag lägger in den här ist med risk för att vara Ot
    å för dig som inte vill veta min historia ,situation,osv.läs inte för jag lägger inte in den för att få skit eller ngt annat...utan den var ett sätt för mig att ventilera inget annat å ni här inne vet ju redan en del om det....

www.familjeliv.se/Forum-4-51/m52906655.html
  • Bubbis10
    carohl skrev 2010-06-09 08:12:42 följande:
    God morgon brudar!

Hoppas ni sovit gott! Jag håller på får ny parkett lagd nere i vardagsrummet, vad fint det börjar bli! Gubben jobbar snabt som sjutton, underbart! Glad
    Godmorgon pinglan=)
    va roligt att få nytt golv, wiii jag skulle med vilja ha parkett i storarummet...hm..kanske skulle blinka lite extra emot hyresvärden, han gillar ju mig...hahahhaahha
    här e man trött i vanlig ordning de sista dagarna...å lillan har en skitjobbigt morrnhumör, verkar tro att jag sitter på toa å skiter pengar med..grr..
    SweetLilly skrev 2010-06-09 08:13:40 följande:
    ok pregga! Ja du har du fått många bra svar, och jag hoppas du lyssnar på dem!

Jag är så öm i magen idag, har väldigt mycket sammandragningar också, kommer och går hela tiden. Det gör inte ont, bara att magen blir ju så hård och spänd hela tiden.
    jo jag har fått mkt respons å bra svar, å konstigt nog så stärker det nästan mer när det kommer fr en utomstående.
    vad det gäller Sd så e det inget att oroa dig för, det e bara din livmoder som förbereder sig...då skulle jag vara mer oroad för jag har nästan inga sd längre, men e du mkt aktiv?
  • Bubbis10
    lillabambi skrev 2010-06-09 08:17:00 följande:
    vecka 30 idag och 76 dagar kvar :) UnderbartHjärta
    Grattis till ny vecka stumpan :)
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10