• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • puchelina88
    Lysmasken skrev 2010-03-24 08:06:04 följande:
    Morrn.Nu om en liten stund ska jag ringa till ett ställe som heter folkuniversitet här i halmstad å säga att jag vabbar idag med. Varit mkt vabbande men har man 2 töser å dom lyckas åka på det mesta. Fast jag är glad att jag inte åker dit. Dom ska choacha en till jobb, har gått där sen i okt-09 å och ska vara där till slutet av april sen är det slut. Sen är det väl fk & ams som som står för utbetalningarna.Vill ju gärna hitta ett jobb, trodde att jag höll på få ett men det sket sig =(Å nu är det ju säkert så att ingen vill anställa en pga att man är gravid.Ja ang skatten, om jag kollade på skatteverkets hemsida så skulle jag få tillbaka runt 8000:- så jag hoppas att det stämmer.
    kan man kolla på skatteverketshemsida?
    hur gör man då?
  • Bubbis10
    Nallepuhmamma skrev 2010-03-24 08:08:52 följande:
    Ja och med sjukpennign som jag har så e det skitmycket att behöva betala tillbaka men asså jag förstår mig inte på sicka jävla puckon det finns. Vill man ha och skaffar barn så bryr man sig ju inte om vilket kön det blir utan älskar ju den oavsätt vad, men jag ser det som en kul grej och att man redan nu kan köpa passande kläder,namnge pyret osv
    jisses, ja det e väldigt mkt pengar å har man då redan lite tufft så klart det blir skitjobbigt..stackare...ja jag håller med, helt sjukt ju, man e ju så glad för den välsignelse det innebär att få bli gravid....riktiga svin rent ut sagt. sen som du säjer så vill man ju kanske veta av olika anl, en av mina största skäl är att min dotter ska kunna idendifiera sig med att kunna säja, jag ska få en  XXXXXXXX typ....
    å kunna handla lite rosa, eller blått....
  • ssssssss8
    sofie och laura skrev 2010-03-23 22:19:10 följande:
    Hej tjejjer! Fy för idiot sömnproblem BLIR ju gääälen??? Hur och vad ska man göra? Kankse har för mycket att tänka och vad e det?? NADA! Vill sova men det går inte! Imorgon är det kontroll på mina gaddar har en fruktansvärd tandvärk i ena tanden och kan man gå till tandläkaren om man e gravid?
    Jag sover också dåligt men jag har sån fruktansvärd värk i höften är sjukskriven efter många om och men.
  • Bubbis10
    ssssssss8 skrev 2010-03-24 08:16:11 följande:
    Jag sover också dåligt men jag har sån fruktansvärd värk i höften är sjukskriven efter många om och men.
    va skönt att d ändå blev sjukskriven, kan det vara foglossning?
  • elinnnnn

Godmorgon alla godingar!
    Hur mår ni idag? Ser att det finns lite sömnproblem? Tråkigt, jag vaknade inatt kl.4 och var helpigg och vrålhungrig men tvingade mig att somna om, det tog väl en timme. men det är väl bara till å vänja sig, bebisen lär ju inte sova hela natten ;)
    fast det skulle ju vara skönt att få hela nätters sömn INNAN bebisen kommer så man är riktigt utvilad, fast så lyxigt ska man inte få ha det? :P

Lysmasken: men då är du en dag tidigare än mig :) Jag har BF den 10e augusti :)

Vår lill* plutt väntas 100810
  • Bubbis10

såå har man ätit....å känner hur sängen plötsligt lockar igen, haha att vara uppe 4-5 gng inatt tog ut sin rätt....e helt slut...
    å jag lär inte kunna sova inatt, kommer ligga på helspänn så jag inte missar klockan...vilket jag aldrig gör men ändå..

• elinnnnn
    Pregga skrev 2010-03-24 08:38:42 följande:
    såå har man ätit....å känner hur sängen plötsligt lockar igen, haha att vara uppe 4-5 gng inatt tog ut sin rätt....e helt slut...å jag lär inte kunna sova inatt, kommer ligga på helspänn så jag inte missar klockan...vilket jag aldrig gör men ändå..
    *fniss* ooooops jag trodde det var torsdag idag hahahhahaha
    jaja, jag skyller på att jag nyss gått upp + att man ju är GRAVID {#lang_emotions_cool}
    Vår lill* plutt väntas 100810
  • puchelina88
    Pregga skrev 2010-03-24 08:38:42 följande:
    såå har man ätit....å känner hur sängen plötsligt lockar igen, haha att vara uppe 4-5 gng inatt tog ut sin rätt....e helt slut...å jag lär inte kunna sova inatt, kommer ligga på helspänn så jag inte missar klockan...vilket jag aldrig gör men ändå..
    haha jo sängen ser väldigt skön ut;)
    får blir den sen när ja har städat!!
    om ja nu orkar de;)
    men måste ju;)
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-03-24 08:43:49 följande:
    *fniss* ooooops jag trodde det var torsdag idag hahahhahahajaja, jag skyller på att jag nyss gått upp + att man ju är GRAVID
    hahah godmorgon gumman :)
    haha jaa jag önskar att det va tors...asså jag ser så fram emot imon, men samtidigt så e jag rädd...trots att jag varit å kikat på liten flera gng...innan. kan ju vara att mitt x ska visst vara med å ja.....sist vi var ihop så var det för att få höra att våran liten var borta...så jag tror att det kan vara det som spökar nu med......
    puchelina88 skrev 2010-03-24 08:44:45 följande:
    haha jo sängen ser väldigt skön ut;)får blir den sen när ja har städat!!om ja nu orkar de;)men måste ju;)
    haha hm...ja jag brukar med städa innan jag gör ngt annat, men nu e det fint här hemma :) å sängen tycka nästan ropa på mig...hahahaha
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-03-24 08:43:49 följande:
    *fniss* ooooops jag trodde det var torsdag idag hahahhahahajaja, jag skyller på att jag nyss gått upp + att man ju är GRAVID
    Nu förstår jag detta inlägg, hihihi *ler* stort här....GU va SÖT DU E ASSÅ =)
    Tusen tack för lyckönskningen å den urgulliga presenten..hihi den va då det sötaset ju {#lang_emotions_heart} Du e ju så go elinnnn....hihi blir ju alldeles rörd här....den va skit söt, å det e du med...Tusen tack {#lang_emotions_flower}
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10