• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • carohl

God morgon tjejer!!

Jag vill börja med att säga tack Pregga du är ju så söt!! {#lang_emotions_laughing}

En annan grej jag ska berätta för er och jag är mycket medveten om att detta kan chocka andra eller provocera. Det är INTE för den delen jag ska dela med mig utan bara ändå {#lang_emotions_laughing}
    Som jag berättat ska vi få en flicka och jag kommer ifrån Chile där rakar vi håret på våra bebisar när de är ca 4 veckor för att få bort babyfjunet så får riktigt hår komma till vilket är väldigt bra enligt mig. Vi tar även hål i öronen på våra flickor när de är nyfödda i Chile tar man redan på bb så jag har haft hål i mina öron sen dag 4. På min flicka båda rakade jag henne och tog hål i öronen på henne när hon var 4 veckor. Ni kanske tänker att man får allergi men icke om man kör med äkta från dag 1 så det gäller att köra med guld från första början. Som sagt jag och hela min släkt har gjort hål i öronen vi är inte allregiska så länge vi har äkta.

~☆*★~Våran lilla skatt väntas 100825~☆*★~
  • Bubbis10
    carohl skrev 2010-03-24 10:48:55 följande:
    God morgon tjejer!!Jag vill börja med att säga tack Pregga du är ju så söt!! En annan grej jag ska berätta för er och jag är mycket medveten om att detta kan chocka andra eller provocera. Det är INTE för den delen jag ska dela med mig utan bara ändå Som jag berättat ska vi få en flicka och jag kommer ifrån Chile där rakar vi håret på våra bebisar när de är ca 4 veckor för att få bort babyfjunet så får riktigt hår komma till vilket är väldigt bra enligt mig. Vi tar även hål i öronen på våra flickor när de är nyfödda i Chile tar man redan på bb så jag har haft hål i mina öron sen dag 4. På min flicka båda rakade jag henne och tog hål i öronen på henne när hon var 4 veckor. Ni kanske tänker att man får allergi men icke om man kör med äkta från dag 1 så det gäller att köra med guld från första början. Som sagt jag och hela min släkt har gjort hål i öronen vi är inte allregiska så länge vi har äkta.
    Godmorgon gumman {#lang_emotions_smile}
    så lite, du e min klippa vettu..hihi
    vad det gäller att du rakar din lille å tar hål...vet du redan att det först kom som en liten chock för mig med, MEN vi kommer fr olika kulturar å det e bara att respektera. Vill du göra så, ja då e det ditt fria val. Att ha äkta, är ju helt klart det bästa för att undvika allergier, men som sagt-det oäkta lämnar vi kvar hos fattiglapparna...hahahhahahha *asg*{#lang_emotions_wink} har hört innan att håret blir tjockare å mkt mer fylligt när man gör så, själv så skulle jag inte kunna då jag skrek på nattas förlossning när jag trodde min sista stund va kommern-bara den har hår!! Min Bm tittade å sa-ja det har den, jag krystade då på för allt vad jag va värd...haha ditt val gumman för ditt barn, du gör som DU vill å som jag sa, det e bara för andra att respektera! Kraam
  • Nallepuhmamma
    carohl skrev 2010-03-24 10:48:55 följande:
    God morgon tjejer!!Jag vill börja med att säga tack Pregga du är ju så söt!! En annan grej jag ska berätta för er och jag är mycket medveten om att detta kan chocka andra eller provocera. Det är INTE för den delen jag ska dela med mig utan bara ändå Som jag berättat ska vi få en flicka och jag kommer ifrån Chile där rakar vi håret på våra bebisar när de är ca 4 veckor för att få bort babyfjunet så får riktigt hår komma till vilket är väldigt bra enligt mig. Vi tar även hål i öronen på våra flickor när de är nyfödda i Chile tar man redan på bb så jag har haft hål i mina öron sen dag 4. På min flicka båda rakade jag henne och tog hål i öronen på henne när hon var 4 veckor. Ni kanske tänker att man får allergi men icke om man kör med äkta från dag 1 så det gäller att köra med guld från första början. Som sagt jag och hela min släkt har gjort hål i öronen vi är inte allregiska så länge vi har äkta.
    Det väcker säkert STORA protester från olika håll och jag skulle aldrig raka av håret på mina barn eller ta hål i öronen på dom alls,MEN alla gör ju som dom vill jag ser inte ner på dom för det sålänge inte barnen far illa.
    SweetLilly skrev 2010-03-24 10:47:31 följande:
    Ja det är väl nåt sånt för oss med! Bor ett par mil norr om GBG.
    Då kör ni på morgonen? Vi brukar vara där en halvtimma innan så man kan käka frukost och greja
    Pregga skrev 2010-03-24 10:43:13 följande:
    hahahaha dööör av skratt
    Haha ja vi får iaf se hur barnen är villiga och blotta sig imorgon. Även dom dom hos dig inte avslöjar önet så kan det ju ibland vara lätt iaf att se könet på bennen iaf om det är en kille
  • Bubbis10
    Nallepuhmamma skrev 2010-03-24 10:57:43 följande:
    Det väcker säkert STORA protester från olika håll och jag skulle aldrig raka av håret på mina barn eller ta hål i öronen på dom alls,MEN alla gör ju som dom vill jag ser inte ner på dom för det sålänge inte barnen far illa. Då kör ni på morgonen? Vi brukar vara där en halvtimma innan så man kan käka frukost och greja Haha ja vi får iaf se hur barnen är villiga och blotta sig imorgon. Även dom dom hos dig inte avslöjar önet så kan det ju ibland vara lätt iaf att se könet på bennen iaf om det är en kille
    men hur ser man skillnad på benen då?  å jag hoppas ju den lille blottar sig....iallafall i magen sålänge det stannar där ;) hahaha
  • carohl
    Nallepuhmamma skrev 2010-03-24 10:57:43 följande:
    Det väcker säkert STORA protester från olika håll och jag skulle aldrig raka av håret på mina barn eller ta hål i öronen på dom alls,MEN alla gör ju som dom vill jag ser inte ner på dom för det sålänge inte barnen far illa. Då kör ni på morgonen? Vi brukar vara där en halvtimma innan så man kan käka frukost och greja Haha ja vi får iaf se hur barnen är villiga och blotta sig imorgon. Även dom dom hos dig inte avslöjar önet så kan det ju ibland vara lätt iaf att se könet på bennen iaf om det är en kille
    Hej!
    Ok tack för att du förstår att det här är mitt sätt och respekterar det. {#lang_emotions_smile} Och självklart skadar ju ingen sitt barn, herregud det är nog det sista man skulle vilja göra. I mitt land gör man såhär och inga barn far illa... {#lang_emotions_laughing}
  • Nallepuhmamma
    Pregga skrev 2010-03-24 11:00:44 följande:
    men hur ser man skillnad på benen då?  å jag hoppas ju den lille blottar sig....iallafall i magen sålänge det stannar där ;) hahaha
    Jo men på sonen såg man innan hon sa det va en pojke. man såg liksom en öpåse och en snabel där
  • Bubbis10
    Nallepuhmamma skrev 2010-03-24 11:02:04 följande:
    Jo men på sonen såg man innan hon sa det va en pojke. man såg liksom en öpåse och en snabel där
    haha ok, hoppas jag får se lite med imon då =)
  • Nallepuhmamma
    carohl skrev 2010-03-24 11:01:47 följande:
    Hej!Ok tack för att du förstår att det här är mitt sätt och respekterar det.  Och självklart skadar ju ingen sitt barn, herregud det är nog det sista man skulle vilja göra. I mitt land gör man såhär och inga barn far illa...
    Däremot blir jag vansinnigt arg/ledsen för de barnens skull som utan bedövning osv får omskärelse som nyfödda
    Fy man blir gråtfärdig av sådant.
    DET om något borde få vara barnens val såsmåningom INTE föräldrarnas val.
  • Nallepuhmamma
    Pregga skrev 2010-03-24 11:03:15 följande:
    haha ok, hoppas jag får se lite med imon då =)
    Jag vet att det är tabu att snacka om önskat barn och givetvis kvittar det ju bara barnet är friskt givetvis men vad "vill" du ha?
    Nu har jag ju en av varje så ja det ska bli kul om man får veta imorgon haha
  • carohl
    Nallepuhmamma skrev 2010-03-24 11:03:37 följande:
    Däremot blir jag vansinnigt arg/ledsen för de barnens skull som utan bedövning osv får omskärelse som nyfödda Fy man blir gråtfärdig av sådant.DET om något borde få vara barnens val såsmåningom INTE föräldrarnas val.
    Jo det tycker jag också är fruktanskvärt! Vad ont de ska få... {#lang_emotions_cry}
    Ibland så finns det anledning att utföra omskärelse på sina barn men då är det förmodligen för trångt förhus men det kan bara läkaren avgöra och då sker det på sjukhus, men då är det en helt annan sak.
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10