• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • elinnnnn

nallepuhmamma: {#lang_emotions_embarassed} ska du ta reda på kön? ja just det, OM dem säger så vill du veta men du tror inte dem gör det eller?

pregga: *fniss* sockerduva ahahha

ssssssss8 skrev 2010-03-24 09:16:26 följande:
    Nej inte lyx nu rutiner ska in redan nu så vi har dem på plats när bebis anländer
    ja det verkar inte bättre ;) men det är välvärt det :D
    Vår lill* plutt väntas 100810
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-03-24 08:38:03 följande:
    Godmorgon alla godingar!Hur mår ni idag? Ser att det finns lite sömnproblem? Tråkigt, jag vaknade inatt kl.4 och var helpigg och vrålhungrig men tvingade mig att somna om, det tog väl en timme. men det är väl bara till å vänja sig, bebisen lär ju inte sova hela natten ;)fast det skulle ju vara skönt att få hela nätters sömn INNAN bebisen kommer så man är riktigt utvilad, fast så lyxigt ska man inte få ha det? :PLysmasken: men då är du en dag tidigare än mig :) Jag har BF den 10e augusti :)
    Oj, jisses va jobbigt å vakna vrålhungrig så hade jag det i början...å det kan hända än men mkt sällan...däremot så kan jag vakna 4 gng av att jag e kissenödig...å då upptäcka att glassen i frysen e ju mkt god...hahaha
    ssssssss8 skrev 2010-03-24 09:14:14 följande:
    Usch det låter riktigt obehagligt!Jo det kan te sig olika och jag hoppas att detta hålls mer till nätterna och inte på dagarna för man är trots allt i dvala på nätterna även om man är vaken.På dagarna däremot vet man ju om varje minut.Jag får äta värkmedicin mellan varven så överlever jag iaf. Skönt att inte vara i jobb iaf.På lördag vänder tåget hemåt tillbaka för då är jag i v20+0 jihooo!!!!
    jo det va riktigt obehagligt, dom sa att det var för att lillan fixerade sig så tidigt å låg å tryckte på med huvudet neråt...å det gjorde fruktansvärt ont. Dom förberedde mig på att föda henne redan i mån 7, men så blev det tack o lov inte. Men hon kom 8 dagar tidigt. skulle inte bli förvånad om det blir så denna gng med...men smärtan avstår jag gärna....går inte å beskriva..hua...vad menar du med att på lörd vänder tåget hem???
  • elinnnnn
    SweetLilly skrev 2010-03-24 09:29:48 följande:
    Go morgon på er!Jag har också sovit lite kasst i natt, iofs det gör jag ju oftast, springer ju upp och kissar så ofta. det har jag så grymt jävla ont i ländryggen OCH ischias, så varje gång man vänder sig i sängenvaknar man ju av att det hugger och smärtar i ben och rygg..*suck* Hoppas verkligen det går över när Pyret är ute..Idag ska jag försök abaka lite, ska bli både bröd och nåt fikagott.. har inte kommit på vad än bara, haha
    godmorgon! åh stackaren, hoppas det går över!! åh nybakat så gott :)
  • Bubbis10
    SweetLilly skrev 2010-03-24 09:29:48 följande:
    Go morgon på er!Jag har också sovit lite kasst i natt, iofs det gör jag ju oftast, springer ju upp och kissar så ofta. det har jag så grymt jävla ont i ländryggen OCH ischias, så varje gång man vänder sig i sängenvaknar man ju av att det hugger och smärtar i ben och rygg..*suck* Hoppas verkligen det går över när Pyret är ute..Idag ska jag försök abaka lite, ska bli både bröd och nåt fikagott.. har inte kommit på vad än bara, haha
    haha du e duktig du med baket...jag slog upp min bak bok igår, sju sorters kakor.....å jag stängde den lika fort! hahahaahaha
    elinnnnn skrev 2010-03-24 09:30:35 följande:
    nallepuhmamma:  ska du ta reda på kön? ja just det, OM dem säger så vill du veta men du tror inte dem gör det eller?pregga: *fniss* sockerduva ahahha ja det verkar inte bättre ;) men det är välvärt det :D
    hihi men du e ju det :){#lang_emotions_heart}
  • SweetLilly
    puchelina88 skrev 2010-03-24 09:33:12 följande:
    någon mera som ska på barnmoske beskök i april?
    ja jag har besök varje månad!
    Lilla pyret väntas 100806
  • elinnnnn

pregga: jo men det är nog första gången som jag varit så vrålhungrig på natten, kan ju bero på att jag minskat på kvällsmålet, men man behöver ju bara 300 extra kalorier än normalt och jag äter ju redan ett extra mål under dagen....mina toalettbesök har minskat till ett eller två om natten. skönt, förut var det 4-5 gånger *suck* ang tåget vänder hem menar hon nog att hon gått halva tiden :)

• ssssssss8
    Pregga skrev 2010-03-24 09:31:12 följande:
    jo det va riktigt obehagligt, dom sa att det var för att lillan fixerade sig så tidigt å låg å tryckte på med huvudet neråt...å det gjorde fruktansvärt ont. Dom förberedde mig på att föda henne redan i mån 7, men så blev det tack o lov inte. Men hon kom 8 dagar tidigt. skulle inte bli förvånad om det blir så denna gng med...men smärtan avstår jag gärna....går inte å beskriva..hua...vad menar du med att på lörd vänder tåget hem???
      Det är ett talesätt här varje gång man nått någonting halvvägs så vänder tåget hemåt igen för nu har det brusat på i 20 veckor och det är  bara 20 veckor kvar

• elinnnnn
    Pregga skrev 2010-03-24 09:32:59 följande:
    haha du e duktig du med baket...jag slog upp min bak bok igår, sju sorters kakor.....å jag stängde den lika fort! hahahaahaha hihi men du e ju det :)
    haha naw, tack. såg din present nyss :) Tack detsamma!!!! <3
    puchelina88 skrev 2010-03-24 09:33:12 följande:
    någon mera som ska på barnmoske beskök i april?
    jag har också besök en gång i månaden... har inte du det????
  • ssssssss8

Hur länge ligger ni på bb i sverige? Läste i en tråd nyss och hon var bara 1 dygn på bb.

Här har jag varit med båda barnen 7 dagar och man ska vara minst 3 dygn.

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10