• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • Bubbis10
    ssssssss8 skrev 2010-03-24 09:51:24 följande:
    Hualigen 6timmar känns kort tid nej det får nog minst bli 3 dygn mina förlossningar är såna som tar nära på 20 timmar och jag är så trött efteråt så det går helt enkelt inte o väcka mig de första timmarna efter förlossningen.yr så fort man stiger upp ur sängen och jag härliga tiden framför oss
    haha jag åker nog hem fr bb så fort jag kan, skönt å få vara hemma å bara gå runt som en zombie om man vill. å sen e det ju inte så längre på BB att sköterskan tar hand om liten så man får sova, utan bebis e med dig hela tiden i ditt rum :)
  • SweetLilly
    Nallepuhmamma skrev 2010-03-24 09:50:27 följande:
    Ja alla andra som gått i krisitanstad dit ag ska har fått veta om dom velat så jag hoppas jag med får veta Men dom kanske är vänliga och berättar men lillen kanske är lite småbuig och knipr ihop hårt med benen så man inte kan se haha Får jag veta imorgon så ska jag åka till ullared igen mittren av April inna alla andra får löning och handla loss till pyret men då får min man hålla sig borta för han vill inte veta könet på plutten Han får ju itne äns vara med imorgon och se lillen på rul vilket han är ledsen över pga mn får inte ha med banr in där och stora tösen går ju på förskolan men sonen på 9 månader kan ju inte lämnas ensam och har ingen barnvakt.
    Ja vi ska också åka nu i mitten på april, hoppas det är lugnt då! Vi åkte ung. samma tid förra året och då var det kanonlugnt.
    Lilla pyret väntas 100806
  • Bubbis10
    Ja alla andra som gått i krisitanstad dit ag ska har fått veta om dom velat så jag hoppas jag med får veta Men dom kanske är vänliga och berättar men lillen kanske är lite småbuig och knipr ihop hårt med benen så man inte kan se haha Får jag veta imorgon så ska jag åka till ullared igen mittren av April inna alla andra får löning och handla loss till pyret men då får min man hålla sig borta för han vill inte veta könet på plutten Han får ju itne äns vara med imorgon och se lillen på rul vilket han är ledsen över pga mn får inte ha med banr in där och stora tösen går ju på förskolan men sonen på 9 månader kan ju inte lämnas ensam och har ingen barnvakt.
    mm, som min typ gjorde sista ul.et...han tom frågade, vill du veta kön..å jag-jaaaaa
    då kikar vi...å vad gör busen, vänder sig om i sidoläge å drar upp benet, hahaha läkaren puttar lite varpå den lille sparkar ifrån irriterat, å lägger sig o sover...hahahah han sa, jaa din lille vill inte blotta sig!
    NO SHIT SHERLOCK! hahaha typiskt. men i v 26 får jag veta ändå =) tråkigt att din man inte kan vara med.....men du får köpa kort å visa =)
  • Bubbis10
    Nallepuhmamma skrev 2010-03-24 09:52:01 följande:
    Har tid imorgon kl 11 så vi kör kl 10 och lämnar tösen på förskolan och sen kör direkt dit Ja hon e en klippa
    hehe ok....åååå gu så spänd jag blir nu...haha 09.15 imon bitti så ligger jag där....men jag e samtidigt livrädd....
    javisst e hon, alltid lika gulig emot alla. även om man har en egen dålig dag å e tjurig,,..
  • ssssssss8
    Pregga skrev 2010-03-24 09:54:44 följande:
    haha jag åker nog hem fr bb så fort jag kan, skönt å få vara hemma å bara gå runt som en zombie om man vill. å sen e det ju inte så längre på BB att sköterskan tar hand om liten så man får sova, utan bebis e med dig hela tiden i ditt rum :)
    För 5 år sen så hade de nog sonen eftersom jag inte vaknade av han skrek slut som jag var.
    Det kan ju ha ändrats sen dess också förstås. Det kanske beror på i vilken form mamman är.

Trappan ner och äta lite kanske jag borde unna mig lite glass till efterrätt och jag är sjukt sugen på chips sourcream and onion smask men det får vänta till helgen
  • elinnnnn
    ssssssss8 skrev 2010-03-24 09:38:57 följande:
    Hur länge ligger ni på bb i sverige? Läste i en tråd nyss och hon var bara 1 dygn på bb.Här har jag varit med båda barnen 7 dagar och man ska vara minst 3 dygn.
    i sverige är det väl minst 6 timmar man måste stanna. min första stannade jag i 5 dagar och kämpade med amningen, den andre och tredje stannade jag bara i 6 timmar sen åkte jag hem.

sssssssss8 var bor du?
    Vår lill* plutt väntas 100810
  • Bubbis10
    ssssssss8 skrev 2010-03-24 09:59:44 följande:
    För 5 år sen så hade de nog sonen eftersom jag inte vaknade av han skrek slut som jag var.Det kan ju ha ändrats sen dess också förstås. Det kanske beror på i vilken form mamman är.Trappan ner och äta lite kanske jag borde unna mig lite glass till efterrätt och jag är sjukt sugen på chips sourcream and onion smask men det får vänta till helgen
    ok, mja det kanske beror på då hur situationen ser ut, men som du säjer det ändras hela tiden =) mumsar på glassen nu...ååhh så gott =)
  • elinnnnn
    ssssssss8 skrev 2010-03-24 09:48:05 följande:
    Nu kör vi hårt så det går fort till augusti
    ja, jag tycker det går snabbt nu faktiskt, rättså snabbt iallafall, vecka för vecka :)
    hoppas du får veta eftersom du vill det :) ja man vet aldrig kanske vill inte bebben visa hihihi
    åh kul med shopping på ullared man kan hitta mycket där har jag hört!.
    ssssssss8 skrev 2010-03-24 09:51:24 följande:
    Hualigen 6timmar känns kort tid nej det får nog minst bli 3 dygn mina förlossningar är såna som tar nära på 20 timmar och jag är så trött efteråt så det går helt enkelt inte o väcka mig de första timmarna efter förlossningen.yr så fort man stiger upp ur sängen och jag härliga tiden framför oss
    jo det beror ju helt på hur man mår :) 6 timmar är ju minimal tid man MÅSTE stanna kvar. jag har ju stannat hemma så länge som möjligt och pinats :P sen när jag väl kommit till BB har det tagit 30 minuter ungefär sen har jag varit färdig. iallafall dem 2 sista
    Vår lill* plutt väntas 100810
  • Nallepuhmamma
    SweetLilly skrev 2010-03-24 09:56:30 följande:
    Ja vi ska också åka nu i mitten på april, hoppas det är lugnt då! Vi åkte ung. samma tid förra året och då var det kanonlugnt.
    Jag var där förra fredagen också så då var det lungt med
    men handlade då inte åt lillen utan åt oss vuxna och de andra 2 barnen.
    När ska ni dit?
    Bäst nog innan löning iaf
    Pregga skrev 2010-03-24 09:57:02 följande:
    mm, som min typ gjorde sista ul.et...han tom frågade, vill du veta kön..å jag-jaaaaadå kikar vi...å vad gör busen, vänder sig om i sidoläge å drar upp benet, hahaha läkaren puttar lite varpå den lille sparkar ifrån irriterat, å lägger sig o sover...hahahah han sa, jaa din lille vill inte blotta sig!NO SHIT SHERLOCK! hahaha typiskt. men i v 26 får jag veta ändå =) tråkigt att din man inte kan vara med.....men du får köpa kort å visa =)
    Pregga skrev 2010-03-24 09:59:22 följande:
    hehe ok....åååå gu så spänd jag blir nu...haha 09.15 imon bitti så ligger jag där....men jag e samtidigt livrädd....javisst e hon, alltid lika gulig emot alla. även om man har en egen dålig dag å e tjurig,,..
    Hahahahaha sicken buse hihi. Sonen var lika dan direkt när dom skulle kolla där nere på honom så drog lill grabben upp benen och vände sig, Dom buffade och hade sig på magen men han var fast besluten att inte för en chans visa sin ägodel för oss Jag fick iaf en ny kostnadsfri tid och vad tror du ungen gör? Jo samma sak,MEN vi lyckades lura han sen så han drog upp benen för högt så nått dinglade neråt haha...Så där blev han avslöjad
  • Nallepuhmamma
    elinnnnn skrev 2010-03-24 10:07:11 följande:
    ja, jag tycker det går snabbt nu faktiskt, rättså snabbt iallafall, vecka för vecka :) hoppas du får veta eftersom du vill det :) ja man vet aldrig kanske vill inte bebben visa hihihiåh kul med shopping på ullared man kan hitta mycket där har jag hört!. jo det beror ju helt på hur man mår :) 6 timmar är ju minimal tid man MÅSTE stanna kvar. jag har ju stannat hemma så länge som möjligt och pinats :P sen när jag väl kommit till BB har det tagit 30 minuter ungefär sen har jag varit färdig. iallafall dem 2 sista
    Hehe japp när vi var där förra fredagen på ullared handlade vi för ca 1000-1500:- per barn (2 barn) plus 1000:- för oss vuxna och annat smått och gått och det va ju fler vagnar fulla
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10