• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • den kära leken

Inte roligt med UVI. Hade för ett år sen och kunde knappt komma upp ur sängen. Samtidigt som läkaren sa att du ska vänta ett par dar för att se om det först går över av sig själv. Han kan aldrig haft UVI själv för då hade de aldrig sagt så. Fy vad ont det kan göra.

Det där med sammandragningar alltså. Ibland är ju magen hårdare och ibland är den mjukare. Men jag tänker att så länge det inte gör ont så är det ingen fara.

Malten skrev 2010-03-25 10:59:48 följande:
    Pratade med en barnmorska ang. detta med sammandragningar. Hon tyckte inte jag behövde oroa mig, men jag skulle lämna ett urinprov imorn innan mitt RUL för att se om jag har UVI. Kan tyvärr inte sluta oroa mig ändå, tur att jag har RUL imorn. 
  • puchelina88

Hejsan tjejer!
    nu är man hemma igen efter möte på arbetsförmedligen!
    Hmm pregga vart är du är ju nyfiken som bara den;)
    Magen bara växer och växer här oxå;)
    Imorrn är sambon ledig så på morgon kör han mig till tandläkarn sen ska vi åka till Tranås och kolla på barnvagn;)

• SweetLilly

Åh jag hade en vän på besök, det var så trevligt med lite socialt umgänge Fick lite mammmakläder av henne, go som hon är Tyvärr var det lite stort, men jag växer nog i dem

Vöntar ivrigt på Pregga.. få se när hon dyker upp!!

Lilla pyret väntas 100806
  • Nallepuhmamma
    Heej då är jag hemma från RUL

Gick la si så där faktis. Både bra och "dåligt".

Det bra: Att den lillen mår toppen och allts såg jätte bra ut *Pustar ut.

Det ej bra: Njae man kan ju ej säja ej bra men iaf så blev måtten på den lille lite för lite så jag ska tillbaka dit den 8:e för ett nytt ul så och då även få se könet på den lille vilket var svårt att se.

Har antagligen inte gått så långt eller som hon sa så växer många barn olika fort/sakta.

Moderkakan var/är även i framvägg vilket förklarar att jag knapt kännt den lille men den röde sig såå fint

Nu längtar jag bara till den 8:e April då på det andra ultraljudet.
  • mammailund85
    den kära leken skrev 2010-03-25 11:14:16 följande:
    Inte roligt med UVI. Hade för ett år sen och kunde knappt komma upp ur sängen. Samtidigt som läkaren sa att du ska vänta ett par dar för att se om det först går över av sig själv. Han kan aldrig haft UVI själv för då hade de aldrig sagt så. Fy vad ont det kan göra. Det där med sammandragningar alltså. Ibland är ju magen hårdare och ibland är den mjukare. Men jag tänker att så länge det inte gör ont så är det ingen fara.
    Jag har aldrig haft UVI, men det verkar extremt jobbigt. Fast jag tror inte det är så stor risk att jag har det nu, ska väl mest kolla för säkerhets skull. Nä sd är väl normalt, men jag tyckte mest det var konstigt att de kom på natten.  
  • mammailund85
    Nallepuhmamma skrev 2010-03-25 13:16:21 följande:
    Heej då är jag hemma från RUL Gick la si så där faktis. Både bra och "dåligt". Det bra: Att den lillen mår toppen och allts såg jätte bra ut *Pustar ut. Det ej bra: Njae man kan ju ej säja ej bra men iaf så blev måtten på den lille lite för lite så jag ska tillbaka dit den 8:e för ett nytt ul så och då även få se könet på den lille vilket var svårt att se. Har antagligen inte gått så långt eller som hon sa så växer många barn olika fort/sakta. Moderkakan var/är även i framvägg vilket förklarar att jag knapt kännt den lille men den röde sig såå fint Nu längtar jag bara till den 8:e April då på det andra ultraljudet.
    Vad skönt att den lille mår bra, det är ju huvudsaken! trist att måtten inte stämde riktigt, men det är ju som hon sa att alla växer olika. Skönt att du fick ett till UL
  • Nallepuhmamma
    Malten skrev 2010-03-25 13:21:44 följande:
    Vad skönt att den lille mår bra, det är ju huvudsaken! trist att måtten inte stämde riktigt, men det är ju som hon sa att alla växer olika. Skönt att du fick ett till UL
    Ja det är ju huvudsaken att den lille mår bra iaf.
  • Bubbis10

HEEEEEEEEEEEEEJ!

alla underbara här inne, jag var tvungen att landa lite hos min mamma där tårarna strömmade...
    allt såg jättebra ut, hjärtkammrarna såg så fina ut, hjärnan, alla fingrar samt tår...man tom såg drag i ansiktet så det blir min haka å näsa men hans mun typ..hahahah

Flickor-Jag ska få en liten välskapr PRINS =)

jag e såå lycklig...hihi min moderkaka ligger framför bebis så därför känns det inte lika kraftigt längre, hon sa att den funkar som en stötdämpare...hihi

men allt såg toppen ut. Hade datum att föda den 15 aug, men det e nu räknat till den 18 aug =) så bara 3 dagar...hihi

Tusen tack för all omtanke {#lang_emotions_heart}

• Bubbis10

Jag fick ha med min dotter inne å hon var heeelt facinerad =)
    å såå stolt över att få en lillebror...
    å japp mitt x dök upp...å var helt tagen han med...han sa bara -känslorna nu är överväldigande....

sen hade jag skickat ett sms som skulle till Carohl..men jag va ivrig på tangenterna så det hamnade hos han om att jag inte ville ha med han på förlossningen.

han ringer upp å vrålar att jag e en idiotjävel som kan ta med henne ist....hm...ja tack =)
    jag e såå lycklig nu =)

• Bubbis10

Carohl gumman, tack för allt pepp imorse å presenten i min inbox.du e såå underbar
    Puss & Kram{#lang_emotions_heart}

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10