• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • Bubbis10

nu ska jag dra, hihi hörs sen..å tjejer hur e det med era boobs? jag hade stl 75 B innan å nu har jag 2 tunga d,dd kupor....

• den kära leken

Jo brösten är svullna och ömma för att inte tala om bröstvårtotna. Kliar gör de med. Vet inte vad jag har för storlek. Det är många år sedan jag använde en BH.

Pregga skrev 2010-03-29 13:19:15 följande:
    nu ska jag dra, hihi hörs sen..å tjejer hur e det med era boobs? jag hade stl 75 B innan å nu har jag 2 tunga d,dd kupor....
  • SweetLilly

hej igen!

Nu har jag vart och lämnat mitt kisseprov sen var jag och handlade och så sprang jag in på Lindex och köpte en tröja jag sneglat på förut, och den fanns kvar! Den var till lilla pyret.. Men jag är superdålig på storlekar, jag vet INGET om barnstorlekar! Kan en 6månaders ha 74?

Såg att ni snackar navlar också, min har bara blivit "utsträckt  så "hålet har blivit större haha" men ingen utbuktning.

Sen huvudvärk, ja jag har också dryg värk som är ihållande ibland. men då får min man massera tinningar och nacke så släpper det

Lilla pyret väntas 100806
  • mammailund85

Hej tjejer! Nu är jag hemma igen från föräldrarna. Hade mycket sd inatt igen, vaknade ett flertal gånger. det känns obehagligt och jag blir rädd, särskilt nu när jag inte hade min man med. har ju redan pratat med en bm som inte tyckte det verkade va nån fara, men det känns inte helt normalt. det har ju varit nu nån vecka där jag nästan varje natt vaknat av detta. får väl ringa bm igen, men min egen går aldrig att få tag på.... 

• den kära leken

Jag har ingen aning vad gäller storlekar.

Åhh massage hade varit gött.

SweetLilly skrev 2010-03-29 14:01:54 följande:
    hej igen! Nu har jag vart och lämnat mitt kisseprov sen var jag och handlade och så sprang jag in på Lindex och köpte en tröja jag sneglat på förut, och den fanns kvar! Den var till lilla pyret.. Men jag är superdålig på storlekar, jag vet INGET om barnstorlekar! Kan en 6månaders ha 74? Såg att ni snackar navlar också, min har bara blivit "utsträckt  så "hålet har blivit större haha" men ingen utbuktning. Sen huvudvärk, ja jag har också dryg värk som är ihållande ibland. men då får min man massera tinningar och nacke så släpper det
  • den kära leken

Obehagligt. Hoppas det går över. Jag är osäker på om det är SD jag har eller inte. Det gör ju inte ont.

Malten skrev 2010-03-29 14:19:31 följande:
    Hej tjejer! Nu är jag hemma igen från föräldrarna. Hade mycket sd inatt igen, vaknade ett flertal gånger. det känns obehagligt och jag blir rädd, särskilt nu när jag inte hade min man med. har ju redan pratat med en bm som inte tyckte det verkade va nån fara, men det känns inte helt normalt. det har ju varit nu nån vecka där jag nästan varje natt vaknat av detta. får väl ringa bm igen, men min egen går aldrig att få tag på.... 
  • Bubbis10
    SweetLilly skrev 2010-03-29 14:01:54 följande:
    hej igen!Nu har jag vart och lämnat mitt kisseprov sen var jag och handlade och så sprang jag in på Lindex och köpte en tröja jag sneglat på förut, och den fanns kvar! Den var till lilla pyret.. Men jag är superdålig på storlekar, jag vet INGET om barnstorlekar! Kan en 6månaders ha 74?Såg att ni snackar navlar också, min har bara blivit "utsträckt  så "hålet har blivit större haha" men ingen utbuktning.Sen huvudvärk, ja jag har också dryg värk som är ihållande ibland. men då får min man massera tinningar och nacke så släpper det
    asså man börjar ju med minsta stl på 50. såå vid 6 månader så bör den passa =)
    Malten skrev 2010-03-29 14:19:31 följande:
    Hej gumman!

Kom just hem fr min Bm å jag tog upp detta med smärta på natten, å hon va helt övertygad om att det är ligamenten, som hon sa att nu går det fort ett tag framöver, å klart det känns. e du säker på att det e sd du har?
  • Bubbis10

Idag kollade hon mitt järnvärde, å det va lite lpgt så nu har jag köpt järntabletter....vilket tydligen var mkt vanligt i v 20.
    bhövde dock inte det med lillan...jaja, hon mätte min livmoder å den växte exakt som den skulle...å lyssnade på lillemans hjärta, men han gillar det nog inte då han flyttar på sig varje gng...haha eller ja det e ju 3 gng nu om man bortser fr vul ljuden. så allt lät bra å såg bra ut, hjärtat låg idag på 146 =)ska tillbax den 6 maj nästa gng....

• t0va
    Nallepuhmamma skrev 2010-03-29 10:57:23 följande:
    Hej tjejer! det blir ett jävla håll i gång på några i våran omgivning när v säjer att vi har lite babykläder som lill*n kan ärva från våra barn... Vad tycker ni om det? Är det så jäkla hemskt att dom får ärva lite? Givetvis kommer vi ju köpa nytt med och dom kläderna som skall och kan ärvas är ju i nyskick och vissa har ej hunnit blivit knapt använda mer än 1-2 ggr
    idioter... de kläder jag har handlat än så länge har varit på tradera och begagnat men i fint skick. Köper heldre billiga kläder där, fick 2 bodys och 1 par byxor för 2kr, för att lägga pengarna på annat och kläder senare när den inte växer lika fort. Så kan jag glo och hitta precis det jag vill ha.

Är inte helt lätt att hitta kläder som jag vill ha i butikerna alla gånger. Vi lär visserligen få en massa kläder från släktingar men det blir nog både nytt och begagnat, även om mina släktingar har pengar så de klarar sig och lite mer så byter man kläder och skickar runt. Tycker det är helt perfekt, så om någon av våra vänner haft bebis så byter vi med varandra. Ofta är det saker som bara använts någon enstaka gång, känns så onödigt att kasta då.

Sen om man vill köpa nytt så gör det, vi prioriterar alla olika men jag vägrar få skit för att vi väljer att köpa mycket begagnat. Jag satsar hellre pengarna på en vettig vagn som vi vill ha än nya kläder så länge som det jag skaffar är i fint skick. Oavsett om jag får eller köper begagnat.
  • t0va

Hemma från RUL och allt ser så bra ut, fick inte veta kön men jag gissar på en tjej för vi såg ingen snopp när hon kollade i de regionerna. Däremot fick vi en detaljstudie på hjärtat och man kunde tom. se klaffarna som öppnades och stängdes. Då kom det lite tårar hos mig. Så obeskrivligt fantastiskt att man kan se så detaljerat.

Sambon blev jättestolt och tog med sig en bild till jobbet, han hade berättat tidigare idag om våran nyhet och ena chefen han pratade med blev glad och sa att det löser dem. Man får se till att sambon inte får några stora projekt i augusti eller att han skickas iväg ut på längre uppdrag, de har sånt både i sverige och utomlands. Det kändes superbra också eftersom man pratat om anställning efter juni men att de inte sagt något än. Men den kommentaren visar att de tycker sambon gör ett bra jobb. Så nu håller vi tummarna för att han blir fast anställd.

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10