• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • Bubbis10
    lillabambi skrev 2010-03-29 11:39:40 följande:
    haha det gör jag med undrar om jag någonsin kommer släppa det.... blivit som en vana. Håller verkligen med, inte konstigt man blir nervös :P
    ja eller hur....jag bara längtar tills jag kan kissa utan att kika på pappret...näe det e inte konstigt, jag har betämt mig för att ta åt mig av det positiva här inne :)
    SweetLilly skrev 2010-03-29 11:39:56 följande:
    Jo det är ju samma här och  jag har ju dessutom kramp i benen och när jag ska vända mig så rycker det till i benen och då drar det ju med sig mag och ryggmuskler d.v.s ligamenten som redan är ömma..ajaj säger jag bara!
    jo men exakt, när jag vänder mig om eller sträcker på mig så vaknar jag av att det gör ONT!
  • Bubbis10
    SweetLilly skrev 2010-03-29 11:39:56 följande:
    Jo det är ju samma här och  jag har ju dessutom kramp i benen och när jag ska vända mig så rycker det till i benen och då drar det ju med sig mag och ryggmuskler d.v.s ligamenten som redan är ömma..ajaj säger jag bara!
    ska ta upp det med min Bm idag...jag vaknade ju av att jag skrek..rakt ut! asont, tänkte-jaa nu e det kört! men inte...kastade mig upp i sängen å kollade lakanet...men inget där...tack å lov!
  • lillabambi
    Pregga skrev 2010-03-29 11:45:47 följande:
    ja eller hur....jag bara längtar tills jag kan kissa utan att kika på pappret...näe det e inte konstigt, jag har betämt mig för att ta åt mig av det positiva här inne :) jo men exakt, när jag vänder mig om eller sträcker på mig så vaknar jag av att det gör ONT!
    Kanske lugnar mej efter i morgon om allt är somn det ska men kan inte fatta att jag är så himlans nervös :(
    Nu ska jag ut på en långpromenad i snöblasket :) på återseende :)
  • Bubbis10

Tjejer....
    Nu har vi vart med i denna tråden sen flera månader tillbax, man börjar få ett litet hum om varandras personlighet....
    Vissa har på vägen trillat av efter tråkiga besked..å jag känner mig som en sann extrem egoist som tänker, men tack gud att det inte är jag eller min bebis.
    Men jag tror att alla känner så men det e inget som ska säjas högt...

Det var ngn i början som skrev, jag fick konstaterat Ma å lämnar tråden, å sen kom det några mer tråkiga besked. MEN det gäller ju faktiskt inte oss, även om man såklart reagerar å bryr sig...men mest av allt blir man rädd för sin egen skull. Vi vill ju såklart alla att just våra barn ska klara sig, å ja...då känner jag mig som en egoist.

men titta på oss, så många som gjort sina Rul nu å gått såhär långt, ÅÅHH va positivt! Å det har jag bestämt mig för att suga åt mig av ist.
    då jag emellanåt mådde jättedåligt när man läste om andras olycka.
    nej, jag vill njuta av min graviditet nu, å glädjas med er andra som det gått bra för.

jag blev livrädd inatt när jag vaknar av att jag har skitont, fick ju panik....men som sagt..jag ska ta upp det med min Bm idag. Å då fler av er känner igen det så ska jag fråga å ta upp det här inne sen. lillabambi, det kommer gå bra för dig imon..å våra tankar kommer vara ,med dig gumman...

• elinnnnn

nu har jag lagat mat, blir kycklingfil'eer med tomatkross/lök/vitlök och potatismos. Orkar inte/klarar inte av att tänka på mat. jo bara på att äta den inte laga och förbereda....

Vår lill* plutt väntas 100810
  • elinnnnn

jag får bara ont i ligamenten när jag går. tråkigt för jag har inte tillfälle att röra på mig varje dag så när jag väl är ute så blir det till att promenera i timmar. men det går ju inte nu när jag får så ont och redan börjar vagga från höger ben till vänster... ser ut som en pingvin när jag går.... men men :) När jag ska vända mig i sängen så sätter jag i fötterna så jag liksom lyfter överkroppen med benen. jag använder inte magmusklerna, iofs så har jag inte så många men iallafall ;P

• Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-03-29 12:07:09 följande:
    jag får bara ont i ligamenten när jag går. tråkigt för jag har inte tillfälle att röra på mig varje dag så när jag väl är ute så blir det till att promenera i timmar. men det går ju inte nu när jag får så ont och redan börjar vagga från höger ben till vänster... ser ut som en pingvin när jag går.... men men :) När jag ska vända mig i sängen så sätter jag i fötterna så jag liksom lyfter överkroppen med benen. jag använder inte magmusklerna, iofs så har jag inte så många men iallafall ;P
    men det e ju så jag gör, tar i med fötterna, för jag kommer inte runt annars...hahahaha å då gör det ONT! å spiciellt om jag rört på mig under dagen!
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-03-29 12:09:33 följande:
    men det e ju så jag gör, tar i med fötterna, för jag kommer inte runt annars...hahahaha å då gör det ONT! å spiciellt om jag rört på mig under dagen!
    hm ahaaa trodde bara det var jag hahaha. maken undrar var gång vad jag håller på med *skrattar*
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-03-29 12:19:26 följande:
    hm ahaaa trodde bara det var jag hahaha. maken undrar var gång vad jag håller på med *skrattar*
    hahaha aa men jag kommer inte runt, jag måste få lite gung i sängen å sen tar i me fötterna å svingar runt mig *asg* vilken syn va? hahahaha
    men det e då jag får ont med, som när jag vart ute å rört på mig..å gör detta...fickskitont inatt...
  • den kära leken

Har era navlar börjat puta ut? Min är inte i närheten av att puta ut. Ser inte botten på den.

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10