Inlägg från: Bubbis10 |Visa alla inlägg
  • Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Catsa skrev 2010-07-20 13:06:19 följande:
    Hejsan tjejer :)

Här är det full fart, hinner knappt sitta ner mellan varven. Det har jag inte tålamod till heller för den delen.

Har haft som småvärk i omgångar hela morgonen, men det kan ju bero på att jag åkt rutchkana med grannens 3-åring idag, och herregud vad hon har energi. :) Kanske borde försöka ta det lite lugnt nu framöver, men hur kul är det på en skala?

Pregga: Hur går det med dig?

Har ni haft en bra dag hittills?
    Kramen på er. :)
    hej gumman!

jisses, vilken energi du har asså, haha en annan e helt slut körd...vad det gäller värkar osv så antar jag att det ska sätta igång såhär nu, det förbereder väl sig...känner mig bra osäker just nu spiciellt som jag fick en liten blödning men får väl tro att det beror på att värkarna påverkar livmodern lite, han kollade ju den å allt såg bra ut...men man undrar ju lite om dom bara säjer så för att få tyst på en..hm..
    kram
    Belly skrev 2010-07-20 13:13:17 följande:
    Jag ville inte gå upp så mkt i vikt.... Hade precis lyckats gå ner 24 kg innan jag blev gravid.. Men men, det lösr sig alltid.. Tar tag i det sen igen.. Sist va det inga svårigheter att gå ner... =)

För övrigt så sitter jag inne bland mina fläktar idag, orkar då inte gå ut i denna värme!
    Har inte haft internet sen ca. 18 igår kväll, därför har jag lyst med min frånvaro... Men nu tror jag att det ska va stabilt igen..:)
    ok, då förstår jag, haha en annan kämpar åxå med vikten fast åt andra hållet. har alltid haft en extrem ämnesomsättning så jag får aldrig behålla ett gram asså...så jag hoppas på att gå upp ytterligare lite mer å få behålla lite.. javisst e det varmt å kvavt, hua...man svettas ju för mindre...urk..
    Belly skrev 2010-07-20 13:19:14 följande:
    Men jag fattar inte... Får dom verkligen göra en hinnsvepning utan att man vet om det?? Tycker jag låter märkligt..
    inte en aning, aså jag fick veta det på tel dagen efter, men dom sa att dom var tvugna å känna runt om livmodertappen för att se om den var mjuk,mogen å öppen?
    Inte en aning,var på östra idag å dom där e ju totalt ignoranta så nu funderar man på om dom ens e kompetenta....grr...
  • Bubbis10
    KNYZZEL -LYCKA TILL GUMMAN, TÄNKER PÅ DIG.....Å VI VILL SE PÅ BEBIS SNAAAART Hjärta{#emotions_dlg.flower}
    KRAAM
  • Bubbis10
    sofie och laura skrev 2010-07-19 20:52:56 följande:
    Tack åter igen för alla svar!

Glömde bort Alvin är ju nummer 1 i tråden!!
    Och nu behöver jag tipps och råd med ALLT!

Hur skall jag göra så att inte min mjölk försvinner, Alvin har ju lite svårt med sugreflexen så jag får trycka på tutten så mjölken typ rinner i hans mun när jag ser att han försöker suga!
    Gumman, pumpa ut hela tiden så produktionen hålls vid liv :)
  • Bubbis10
    knyzzel skrev 2010-07-19 21:23:13 följande:
    Hej hej alla som e här å inte e inne. Va ju hos BM idag. Allt var jätte bra med oss. Han vaknade ju när hon hade varit igång å tryckt på honom å då va han uppe i 150, men d va ingen fara sa BM.

Imorron Ska jag till Lunds KK för INSKRIVNING inför mitt snitt på Torsdag. Nu e jag nervös på riktigt. Thyra ska vara hos min mamma under tiden, för undersökningen tar mellan 2-4 timmar å d e hon nog inte så pigg på att vara stilla å LUGN... hon e ju lik mej hahahahaha

Vi ska ha en pojke som ska heta Devin Lennox (efternamn)
    Gumman, nu går man ju på helspänn å undrar hur det går för dig...skål ta mig faan e på plats Skål
    tjejer-VI höjer våra glas å skålar för

Sofie&laura till hennes lille prins å knyzzel som ska skrivas in, vi önskar dom all lycka-Grattis!
    knyzzel, nu håller du snart din lille...hihi jisses, blir alldeles känslosam här, haha
    tetta skrev 2010-07-19 21:29:14 följande:
    Lycka till nu!!!Håller tummarna......

Här har man varit en sväng på förlossningen igen..
    Har ju sån hosta och mellan detta så tyckte jag att det rann vatten och då så ville de kolla lite xtra. Så det blev en tripp till kss. Hjärtljuden låg på 120 så det var ok sa de. Tappen är mogen. Så det kan ju bli när som helst. men det var inte vattnet vad de kunde se. Så nu går man här hemma med sd och väntar tills det ska komma igång.
    Så nu är man helt slut i kroppen. Barnen blev sura för de ville sova över hos farmor och farfar. :)
    Jisses, då e vi 2 som åker in å ut på förlossningen, haha men jag tycker bara det e jobbigt med alla resor in nu....han får hålla sig till tåls å jag har bestämt mig för att inte sätta igång, han kommer när han e mogen.
    Catsa skrev 2010-07-19 21:53:38 följande:
    Förstår att du är trött. Det tar nog på krafterna att ha ont. Lär väl få känna på det framöver jag också :)
    Tack :) Nu känns det inte som att det är länge kvar. :) Man börjar närma sig målet liksom :)
    Okej, men vad är det för något? Har aldrig hört talas om det.
    Härligt att det är bra med dig annars :) Prinsen kanske kan vänta en stund till iallafall ;)

Ja, nu är det lite bättre med värken. Men det blir nog ännu bättre efter en natts vila.
    Och jag hör redan hur sängen ropar på mig, så det dröjer nog inte tills jag sover. Men ska nog försöka läsa lite i en bok innan :)

Tack elinnnnn :)

Och stort grattis till Sofie&laura, och välkommen till världen Alvin :)

Nej godnatt på er sötisar :)
    jo man blir ju skittrött ju, suck...vaknar av att det värker å molar å blir sd av det...hua..men som sagt, det är inte lång tid kvar så det är bara att bita ihop.
    Täckblödning är när livmoderhalsen börjar öppna sig, pga Sd å värkar. den e såå känslig med alla ytliga blodkärl så då kan dom brista...
    jo han väntar nog ett tag till efter att ha lurat mig, haha busungen..
    tycker det e skitsvårt å sova nu asså-kvavt som attan...hua
  • Bubbis10
    tetta skrev 2010-07-20 14:33:24 följande:
    Här är oxå huvudet långt ner. Och långt bak så de hade svårt att känna igår. Men de sa att huvudet är långt ner i bäckenet så de rekomenderar mig att åka in snabbt eller ringa ambulans.
    Det löser sig sa jag lugnt. De bara tittade på mig. De sa att en del blir nervösa när de säger så...

Pregga: Hur är det med dig?? Här är min tapp mogen...uj uj uj
    Tack vännen, allt e bra här...pratade just med dom i tel å dom sa att en så fin kurva som min bebis har är ovanligt å det är inte ofta man ser det så fint, hihi MEN jag har blod i urinen, stickan visar ingen Uvi men dom har skickat på odling, saken e den att urinet måste vaar 3 timmar gammalt helst, å vem pallar hålla sig när det trycker på..haha min tapp är inte mogen alls, men e din det så kommer det nog inte ta lång tid...guuu va spännande.

jag sa just till dom på tel att dom skriver av igångsättning...kraam
  • Bubbis10
    tetta skrev 2010-07-20 15:06:55 följande:
    Det jobbigaste är att vara förkyld för man hostar hela tiden.

Kan inte hålla mig de ville ha ett utrinprov igår men vem kan hålla sig? ;)
    Bebisen är lugn så ngt är ju på gång. Men det får gärna vänta en till två veckor till.
    De stoppar inte men bebisen kommer ju kräva xtra värme som de sa. Så lite xtra hull är ju aldrig fel.

Kram
    Stackare, förstår att det måste vara skitjobbigt att vara förskyld..uch, tack å lov så har jag klarat mig fr det :)
    nopp, man kan inte hålla sig å nu fick jag veta varför jag får dessa hemska hugg med, hans huvud ligger bara ngn mm från urinblåsan, så när han rör lite på huvudet = HUGG! AAAJJJJJJ
     jo om bebis e lugn så vilar den nog upp sig, hihi guu va spännande, men e inte du i exakt samma v som mig?
    Kram
  • Bubbis10
    carohl skrev 2010-07-20 15:20:19 följande:
    Hej tjejer!

Nu är man hemma från nöjesparken igen, herregud vad trött jag är nu!
    Vi har promenerat hela dagen och tittat på djuren, ungarna har åkt karuseller och de har badat. Vi avslutade på max.
    Nu som sagt är jag hemma igen och helt död!
    Hey gumman :)
    förstår att du är trött, jisses det va strongt gjort asså...hade jag nog inte pallat nu, haha trött som man e, Hoppas michelle stumpan hade riktigt skoj Hjärta
  • Bubbis10
    tetta skrev 2010-07-20 15:25:04 följande:
    Ja är ju det gumman.....Så imorgon går vi in en ny vecka......v.37

De där huggen känner jag igen :)
    ok,men vi byter ju på tors...jo dom känns...
    carohl skrev 2010-07-20 15:29:27 följande:

Haha ja jag är verkligen slut som artist! Ska lägga mig ner på soffan och ta igen mig innan hon kommer hem från sin kompis. Michelle hade jätteskoj min underbara sessa Hjärta

Malinski: Gud vilken söt tjej du har!

Tetta: Krya på dig!

haha jo men vila du en stund, haha lilla stumpan michelle så mkt goa skratt jag fått fr henne, hahaha
  • Bubbis10
    tetta skrev 2010-07-20 15:43:18 följande:
    uj, tala om dagvilsen ;)
    Tycker att det ska vara torsdag varje dag.... :=)
    haha jag håller med, vi bara älskar Torsdagar, haha mitt x vill inte att han kommer en dag före den 23dje, haha han vill att han ska födas i lejonets tecken, å inte kräfta som sin mamma, haha när vi trodde det var dags i helgen så sa han-blir han en kräfta så måste det vara ett straff emot mig..hahah då kunde jag inte hålla mig för skratt, haha
  • Bubbis10
    tetta skrev 2010-07-20 15:53:16 följande:
    Kräfta är ju inte fel :)
    Är själv Lejon fyller den 10/8...
    haha men jag e ju kräfta å du vet ju hur svårt han å jag har å komma överrens, haha Oskyldig
    Malinski79 skrev 2010-07-20 15:56:35 följande:

Tack!!!

Lycka till nu Knyzzel!!!

Idag är jag helt slut efter allt renoverande o fixande och donande som varit här på sista tiden...Har varit iväg till frisören med sambon och dottern och sen blev det en lunch i centrum Försökte vila en stund,men det är inte lätt med en 3åring som springer runt och leker och helt plötsligt vill ha hjälp med ALLT..Snart dax att laga lite mat för att sen åka iväg å fira min lillebror som fyller 24 år idag!

Sambon är inne på sin sista semester vecka nu,sen ska jag va själv hemma med min "vilda" 3åring tills bebisen kommer ut ..Det kommer bli en upplevelse

Pregga och någon mer: Såg att ni varit inne på förlossningen igen, hoppas bebisarna väljer komma när de är mogna

carohl: va mysigt det låter med en dag på djurparken, vi funderar på att åka iväg till eskilstuna zoo en vända imorrn!Skulle va mysigt att göra nåt sånt nu när det "bara" är vi 3...

Jo jag var inne igen då jag fick en blödning imorse som gick igenom trosan å ner på lakanet, paniken var som ett brev på posten. men men ingen fara här,....har ju haft värkar hela natten med...
    midda? hm....ngt tips? magen kurrar här :)
    tetta skrev 2010-07-20 15:59:04 följande:
    Jag hoppas med att den kommer när är mogen-...

Ska ut grilla och mysa med maken och barnen. Passa på och njuta när det är bara vi :)
    samma här, vill att han kommer när han är redo. jag kommer inte pucha på ngt nu. Även om jag ville det ett tag...men nej, jag har väntat i år på honom så då kan jag vänta lite till..
    sofie och laura skrev 2010-07-20 16:04:08 följande:
    knyzzel- lycka till nu gumman!!!!!!
    Och tack så mycket till Alvins komplimanger ;)

Här fungerar livet som 3 barns mamma ok visst lite skör men det glömms när jag tittar på min ädelprins!!!
    Här ammas det för fullt och nu skall han gödas...
    Barnen är precis lika busiga som innan... nu slåss de över vem som skall hjälpa till med bebben istället!!!!! ha ha

Det roliga är att däcket på vagnen sprack så vi har hållt oss inne så det måste fixas!!!
    hej hjärtat :)
    kan tänka mig att det är fullt ös medvetslös nu asså.haha men va härligt ändå, har du fyllt i datum osv på vår fortsättningstråd? han e bedårande ju, haha man blir ju alldeles sjuk :)
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10