Inlägg från: Bubbis10 |Visa alla inlägg
  • Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

elinnnnn skrev 2010-07-21 19:32:31 följande:
    haha ja asså i verkligheten är jag blyg. lättare när man är på nätet och bara skriver. har som sagt väldigt lätt för att skriva men i verkligheten så får jag lätt tunghäfta hahaha
    ja vi planerar ett barn till eftersom vi inte vill att våran dotter ska vara ensambarn... egentligen vill min man ha 3 barn men det hinns inte med ;) och om jag hade fått bestämma helt själv så hade detta fått bli mitt sista barn... fyra graviditeter räcker för mig ;););) men ja, 2 kan jag gå med på men inte 3!!!! stackars min kropp :P

haha, ja dem blev sydda upp till nacken och sen runt huvudet ner till stället med stygn nummer 1 :P:P:P:P:PP:P
    hahaha ja du och jag grinisarna hahahaha
    hahaha döör av skratt :) grinollar ju..hahaha ok, ja tunghäfta har jag inte iallafall, haha det var en som höll på å cykla på en bekants son idag å mamman ifråga fann sig inte att säja ngt, men jag vettu...hahaha fräste till...det slutade med att han vände cykeln å bad om ursäckt, haha jag sa bara, ok..ja tack så mkt :)
    men ensambarn? du har ju sen innan ju?
    sydda runt nacken, låter...hm...mys, NOT! hahahaha

Sofie&laura

Underbart att gulsoten inte har stigit utan att det e vikten som gör det, han e bedårande ju..så liten å man vill ju bara snutta på han, hahaha
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-07-21 19:48:59 följande:
    haha, ja men med folk jag känner kan jag babbla på en massa, men det är särskilt när jag träffar folk som jag inte känner som jag får tunghäfta och känner mig obekväm...

ja alltså det blir ju ensambarn hemma hos oss,  eftersom dem andra bor hos sin pappa.
    haha ok, dåå e jag med :)
    Ok, dom bor hos sin pappa? jisses...hur klarar du det? (om du vill svara asså)
    kommer pendla mellan datan å spisen nu, haha

asså fick lite dåligt samvete för cyklisten ida asså...han bad om ursäckt å jag bara , ja ok..tack, lite tjurigt..suck, men jag blev så ställd å tänkte bara på att han kunde cyklat på mig å magen, för det var mkt nära väninnans(bekant) pojk. men jag blev så ställd av hans ursäckt så jag fann mig inte...
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-07-21 20:00:04 följande:

nu ska jag lägga mig ner en stund och kolla på special victims unit på 9an och sen är det livet på BB klockan 21.00
    missa nu inte!!!!

pregga: smsa carohl om du inte redan gjort det så hon inte missar avsnittet idag igen ;););)

hahaah men lilla gumman plommongurka, jag har såklart sagt det till henne, hahaha men hon är hos svärisarna å vill inte titta där med dom utan med sin fästman som inte är med....Kraam
  • Bubbis10
    tetta skrev 2010-07-21 20:06:00 följande:

Pregga: Imorgon är det TORSDAG!!! Snart får vi gosa bebis.......längtar som en galning...

Tjooohoooo japp imon e det ny vecka, wiiiiiii såå lycklig :)
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-07-21 20:12:38 följande:
    jag  vill inte ta upp alla detaljer men iallafall så kom det till att jag gav honom ett ultimatum att antingen ensam vårdnad till mig eller ensamvårdnad till honom och då sa han att han ville ha ensamvårdnad( vilket han självklart inte trodde att jag skulle gå med på) men det gjorde jag eftersom jag inte klarade av mer utav hans terror + att ta hand om 3 små barn helt själv utan nån hjälp utifrån.......

nu har dem bott med sin pappa i 2 år och även då vi mejlat med varandra har pappan "hoppat" på mig och kallat mig för både det ena och det andra, hotat mig osv... så nu har jag knappt nån kontakt med honom överhuvudtaget. vilket självklart känns i "mammahjärtat" eftersom jag inte har någon kontakt med mina barn heller.... men det är inte förräns nu jag kan "andas" på riktigt  för första gången på ca 10 år...
    Lilla stumpan, såklart så behöver du inte gå in på detaljer...var verkeligen inte min mening att riva upp ngt som gör dig ledsen...Hjärta{#emotions_dlg.flower} vilket as han e asså...fy sjutton. GRRRR
    elinnnnn skrev 2010-07-21 20:16:05 följande:
    aha, ja men då får dem en andra chans på reprisen som går på lördag om jag inte minns fel hehehe
    kram tbx
    tetta skrev 2010-07-21 20:10:13 följande:
    Tack själv!
    Har 134 i hb den gången men har legat på 116 så jag vet vad du går igenom. Men tycker du ska vara nöjd med 123.
    Har jobbat på blodcentral så man har ju fått lite tips och trix.
    Börja med lactulosen imorgon för den tar ca 2-3 dagar innan det verkar som det ska.

Ta microlaxen efter programmet för det vill du ju inte missa! ;)
    har du matolja så ta annrs det på tippen. Och ha tuben fortfarande ihop klämd när du tar ut annars suger du ut allt och det är ju inte så bra. :)
    Ok, ska hälsa henne det, kraaamar om dig vännen..
  • Bubbis10
    Belly skrev 2010-07-21 20:28:35 följande:
    Ja, det är ju så, man blir starkare!
    Snart kommer du få hålla din lilla dotter... Ett litet liv att kunna älska villkorslöst.. Och du har din man, som verkar fantastisk..och ni verkar superlyckliga! Jag önskar dig verkligen allt gott i framtiden, den ser sannerligen ljus ut!
  • Bubbis10

5616 besökare har jag, shit asså...hahaha

elinnnnn skrev 2010-07-21 20:34:22 följande:
    tack så hjärtligt! gråter nästan här ju och det är inte ofta jag gör det när denna diskussionen är igång, för då brukar det bara handla om att jag går in i försvarsställning. det är säkert nån eller flera som läser härinne som tycker jag är knäpp i huvet och utan hjärta som lämnat bort mina barn... men ja.... det är ju så det är... har man inte gått i mina skor kan man omöjligt förstå.

ja, det dröjer inte länge förräns vi får vår lilla dotter :) glädjer mig så mycket, trodde inte att jag skulle få fler barn faktiskt.... trodde jag skulle bli strafffad för att jag lämnat bort mina andra... ja jag är ju troende och var rädd för att jag skulle få nåt straff... ja nu ska man inte bli helt religiös härinne men jag är otroligt glad över att få ett barn till.

tack så jätte jätte mycket för dina lyckönskningar, och ja det ser ljust ut faktiskt :) det känns i hela kroppen att allt hemskt som kan hända i livet har redan hänt mig så nu är det bara ljusa stunder kvar :) förhoppningsvis
    önskar detsamma till dig {#emotions_dlg.flower}Hjärta
    Förstår att detta är ett ämne som berör på alla olika sätt å kan tänka mig att du ofta får gå i försvar, men du...vi här inne håller ihop..även om vi gnabbas ibland å inte alltid tycker lika. Ingen av oss har varit exakt i DIN situation. Du som e troende som jag...den som är utan synd ska kasta första stenen.....tyvärr så dömer jag åxå emellanåt men jag försöker tänka mig för...men det är mänskligt.  som sagt, nu dröjer det inte länge gumman tills du får snusa på din lille bebbe :) haha jag trodde inte heller att jag skulle få flera barn, hade ju tvärbestämt mig å det tog många år asså...tills Amor kom å satte en XXXX pil i baken på mig å jag föll handlöst i en kärlek som jag inte visste existerade. haha ....jag har åxå vart orolig för guds straff när jag betett mig dumt, men så tänker jag ....Gud är ju god, å han vill oss inget illa. Han ser våra fel å brister å i vilket syfte. Vi är bara mänskliga. jag kan få jättedåligt samvete ibland när jag varit dum, å det ser han åxå.
    klart du nu har en ljus väg framför dig....vi prövas på alla olika sätt gumman...men vi är aldrig ensamma...ska lägga in en sak bara till dig nu...
  • Bubbis10

Elinnnn

"En natt hade jag en dröm. Jag drömde att jag
    gick längs en strand tillsammans med Gud. På himlen
    trädde bilder ur mitt liv fram. Jag såg på varje bild två
    par fotspår i sanden; ett par var mina och det
    andra paret var Guds.

När den sista bilden syntes såg jag tillbaka på
    fotspåren. Jag upptäckte då att många gånger under mitt
    liv fanns endast ett par fotspår. Jag såg också att detta var
    under de mest ensamma och svåra stunderna i mitt liv.

Detta bekymrade mig mycket och jag frågade Gud
    om detta. "Gud, du sade när jag en gång bestämde mig
    för att följa dig, att du skulle gå med mig hela vägen.

Men jag ser att under de svåraste tiderna i mitt liv finns
    det bara ett par fotspår... Jag förstår inte varför du
    lämnade mig när jag behövde dig som mest."

Gud svarade: "Mitt kära barn. Jag älskar dig och
    skulle aldrig lämna dig. Under tider av svårigheter
    och prövningar när du bara kan se ett par fotspår,
    då bar jag dig.”

• Bubbis10
    sofie och laura skrev 2010-07-21 20:40:36 följande:
    Pregga:
    Klart ni skall vara med på en hörna =) Ni betyder så mkt för mig!

Belly: Taaaackar !
    Alvin har nu strl 44 som passar bra Strl 56 e en aning stort hihihihihii

Badade alvin i förrigår och smetade på baby olja Libero .. han reagerade på den tappade lite skinn =(
    Så det vart åka till babyland och inhandla wileda som sjuksköterskan rekomendera.

Sen vart karln lite galen idag när sjuksköterskan pillade på naveln som hon vill skall lossna,
    Alvin skrek och grät och då vart karln förbannad och sa åt henne att vi har fått höra med varje barn att den rammlar bort själv.
    Hon svarade att: vill man ha en stinkande navel så vill man?????
    Min karl sa: Leo´s navel var ännu tjockare men den rammlade bort själv!
    Sjuksköterskan: JA nu e det värme så nu vill dn sitta kvar???

Min karl: Rör du hans navel som hon sa att du skall göra då jääävlar.....
    hihi å det betyder mkt för oss att få vara delaktiga i din lille prins, han e såå bedårande ju :) stackars liten som tappade skinn, å vad va det för en hemsk Bm, den ramlar av när den ska det å inget annat!
    hahahahaa va underbart att din man röt till=ME LIKE! hahaha lilleman ska inte gråta, hua....skulle strypa kärringen.
  • Bubbis10
    Belly skrev 2010-07-21 20:44:14 följande:
    Låt oss nu tillsammans lipa till Livet på BB..:) Jag lär göra det i alla fall...:)
    Stora kramen!
    hahaha jaa anslut dig till mig å elinnn-grinisar! hahaha
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10