Inlägg från: Bubbis10 |Visa alla inlägg
  • Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

knyzzel skrev 2010-07-21 16:10:33 följande:
    Tack igen för alla lyckönskningar å tankar ni har skickat.... Kanske där för lill-prinsen har sådan hicka nu... hahahahaha
    har allt tänkt på dig idag å undrar hur det måste kännas , hihi hoppas du kommer in å berättar vilken tid det blir så vi alla kan hålla tummarna :)
    Oväntad skrev 2010-07-21 16:30:13 följande:
    Njuren gjorde fasligt ont och jag fick ont i vänster sida på ryggen, sen började jag spy rätt bra av smärtan..urk.. Så då åkte jag in och då hittade dom det i urinprovet..

Uvi:n känns knappt alls.. Lite när jag kissar men eftersom jag redan tar smärtstillande av andra skäl (njuren och förvärkar) så kanske den hade passerat om inte min BM varit så uppmärksam och hittat busiga bakterier och skickat iväg det på odling..
    ok, ja dom har skickat mitt på odling med nu-IGEN! men lika så bra...ok, ja jag har ju hört att njursten ska göra sjukt ont, faktiskt värre än förlossning..
  • Bubbis10
    Malinski79 skrev 2010-07-21 17:27:28 följande:
    Hej hej!!

Nope, det va inte jag

Pregga, jag håller med dig...Jag ÄLSKAR oxå att va gravid..Det enda är att jag lääängtar såå otroligt efter denna prinsessa nu och längtan har blivit ännu mer nu eftersom 3 av mina vänner och bekanta har fått barn de senaste två dagarna Det verkar va värsta babyboomen nu, eller så är det bara för man är så inne i det själv

Knyzzel: Tänk att imorrn denna tiden så snusar du bebis

Själv har jag varit på IKEA en vända till idag och köpt lite smått å gott..Så nu är det snart bara börja tvätta bebiskläder (vill inte göra det för tidigt då jag vet att Ella kommer låna dem till hennes dockor om jag lägger det i byrån), bädda sängen, packa väskan, köpa lite blöjor, ersättning m.m.

Jag har gått 34+0 idag så idag har jag exakt 6 veckor kvar Myys..Gör inget alls att det är såå "många" veckor kvar eftersom jag vill njuta av graviditeten så mycke som möjligt,då detta troligtvis är vårt sista barn!
    well hellu :)
    ok, då var det nog Malten då.....haah jo klart man längtar, det gör jag åxå..hihi men kommer gör dom ju ändå:) haha jaa det e värsta baby boomen, i göteborg så har dom inte plats för fler på bb på östra utan man skickas vidare.haha här e allt klart å ligger vikt i hans byrå mm, å detta blir ju det sista för mig med så jag vill åxå njuta av att få vakna på morrn av ett par små trummpinnar som e mkt missnöjda med att jag ligger på sidan, haha ha
    sen såklart så längtar jag efter honom då denna grav tyvärr har varit full av oro...men men det e bara 3 v kvar enl berä, men jag e ju säker på att han kommer om senast 2 :)
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-07-21 17:45:32 följande:

pregga: haha, jo men 8 månader var det för att vi hade helt enkelt inte råd att resa just då så vi fick helt enkelt vänta.
    vi gick på mellanstadiet/högstadiet i samma klass för länge länge sen ;) sen flyttade han utomlands och sen träffades vi igen ca 12-13 år senare. vi letade efter varandra samtidigt hahaha, som tur hittade han mig för jag hade inte alls nån tur :(
    sen har vi ju bott på olika ställen. han har ju inte bott i sverige sen -94.
    så vi har ju fått träffas på semestrar bara och det kostar ju lite ;) dessutom så har han jobbat så mycket, och man tar ju ingen resa så långt bara över helgen.

så vi började träffas nov.2006 , träffades ett par gånger då eftersom han projekt jobbade i närheten sen åkte han tillbaks till Libanon. sen åkte jag ner 6 månader efter på sommaren sen åkte jag ner igen på vintern osv....
    när vi inte träffades på riktigt så har vi spenderat timtals på MSN och per telefon. ofta 8 timmar i streck, låter lite sjukt länge nu i efterhand hahaha men då kändes det som en timme ungefär ;)
    vi gifte oss hösten 2008 men hade inte bröllop förräns sommaren året därpå dvs förra året....
    ja det var lite privat info om oss ;)
    Oj, tack för att du ville dela med dig :) låter ju onekeligen mkt romantiskt, haha å en kärlek som klarar de prövningarna, ja det  strongt! då e det bara meningen, helt otroligt att ni letade efter varandra samtidigt, haha UNDERBART e det :) som jag säjer om våran lille prins, när han skapades så var det av den mest genuina, äkta kärleken-mitt x sa alltid, en kärleksbebis :)
    Låter som om ni haft lika tur där..:)

NU menar jag inte att det inte gäller ngn annan, klart era bebisar e skapade av kärlek, men jag tycker elinnnns, historia e fantastisk.
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-07-21 17:53:44 följande:
    pregga: jag tog upp lite allt möjligt med min barnmorska idag hihihihihi

jag frågade tom om ditt fall ;) med hinnsvepning, omogen tapp, öppen 1 cm.
    och det stämmer faktiskt att tappen kan vara öppen 1 cm fastän tappen är omogen. när tappen är omogen känns den som en nästipp, när den är mogen är den mjuk mer som ett par läppar. och hinnsvepning kan göras även med omogen tapp bara den är öppen så man kan få in ett finger vilket du ju är.
    fast hinnsvepningen hjälper oftast inte om tappen är omogen.

angående laxermedel sa hon att jag kunde ta microlax en eller två gånger för att få loss "proppen" och sen att ta ett slags laxeringsmedel som heter lactulos som tas oralt.

hon rekommenderade en annan järntablett till mig. som är en brustablett som heter Fexim som visst ska vara väldigt mild för magen.
    naaw va göllig du e gumsan ju, hihi Hjärta tusen tack för att du frågade, jag ringde ju in själv å frågade ida då jag har blodblandad flytning fortfarande men dom säjer att det kan bli så efter sådana undersökningar jag gjort nu det sista...
    va bra att du kan ta laxermedel å få loss på det hela, låter ju sjukt jobbigt asså...hm, äter du mkt kött?
    tusen tack för att du frågade :) guld värt....pussss
    elinnnnn skrev 2010-07-21 17:56:30 följande:
    tack gumman. det tycker vi med hihihihihi skulle blivit en bra bok/film av våran historia ;)
    jag är verkligen så tacksam och överlycklig över att vi hittade varann igen och att vi passar så bra ihopa. helt otroligt efter allt som jag gått igenom ( du vet ju en bit av det)

och som du säger, alla bebisar är skapade av kärlek =)
    hihi ja men varför inte, skriv gumman..låt bara ord,tankar å känslor falla ner på pappret:)
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-07-21 18:00:52 följande:
    mitt bm besök idag var bra :)

blodtryck: 105/70
    sf mått: 35.5 cm
    hjärtslag: 145
    hb: 124

bebisens huvud är fortfarande rörligt, jag förväntar mig inte att det ska hinnas märka att det är fixerat innan förlossningen då det inte hunnits vid graviditet nr 2 och 3 heller.
    uppskattad födselvikt av BM: 3700g (jag tror mer på 3300gr som mina andra ;))
    men hon trodde att barnet väger 3200gr redan.

hon sa även att jag antagligen redan är öppen 1-2 cm då det är väldigt vanligt för omföderskor och det kan ha öppnats så utan att jag märkt det. fast det var bara lite info ingen fakta ;) bryr mig inte så mycket om det iallafall, prinsessan kommer när hon kommer även om jag är öppen nu eller inte ;) hon får gärna komma INNAN hon växer 3.7 kg hahaha jag tycker det är mycket.
    Jo jag vet en bit av ditt förflutna å blir så glad för din skull att du är lycklig nu för det är du såå värd {#emotions_dlg.flower}
    haha jag håller med, det räcker gott med 3000-3200 gr, haha dom ska ju ut åxå utan att man vill spricka upp emot nacken, hahahahaha
    pratade med mitt x igår om just förlossningen å han ska trots allt vara med, men han sa-din mamma måste åxå vara med, för jag kanske mår jättedåligt...hahahaah såg framför mig hur han signlade ner på golvet hahaha men men vi får se hur det blir, känns inte som om sånt går att planera iallafall. jag hade alla planer klart med lillan å inget av det blev som jag tänkt.
    har pratat ut med min mamma å hon ska prata med min dotter å se till att lösa det som blivit mellan dom.
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-07-21 18:07:37 följande:
    ja men det är ju lite taskigt att inte förklara för dig hur det hänger ihopa egentligen ;) sen är jag ju nyfiken och vill faktiskt också veta =)
    men det är rättså vanligt att få blodblandade flytningar efter hinnsvepningen.

nä jag äter typ inget kött eller ja, kyckling äter jag ju och fisk. ang hemmisarna skrev hon det i min journal att jag har stora problem med dem och att jag provat med xyloproct (som inte hjälpte utan bara gjorde så att det började blöda) jag är inne på min 4e dag nu som det blöder... så antagligen blir det till att "snörpa" av dem efter förlossningen.
    och dem på förlossningen kommer ju också se anteckningarna om hemmissarna och hon sa att jag skulle be om en smärtstillande kräm vid förlossningen (för hemorrojderna alltså)
    jag ska börja min dunder mag kur ikväll. hoppas det ger nåt resultat =)

jo jag började faktiskt skriva för ett par år sen men jag har liksom inte kommit så långt hahahaha
    en dag kanske =)
    Men jag uppskattar det mkt ska du veta så tack :) ok, då behöver jag inte oroa mig för lite blodiga flytningar då, asså dom kollade mig ju igår pga detta å han sa att det inte blödde fr varken livmoder, eller moderkaka. tack å lov...
    ok, näe jag äter ju inte heller rent kött utan som du fisk å kyckling, sen kan jag använda köttfärs som max. tänkte att det kanske var därför du va så hård, tarmarna jobbar ju inte på lika effektivt nu när man är gravid.
    fy va jobbigt för dig att ha så ont av dom, mina blöder ju inte..än. har opererats ett par gng för det efter dottern, sen gjorde jag en lite större operation då det spred sig som polyper typ uppåt i tarmen å jag tog bort en bit av tarm. att snörpa åt dom vill jag förbereda dig på att det gör ont, vill inte skrämma på ngt vis men vill att du ska vara medveten om det. kan upplevas som mensvärk typ.
    hoppas verkeligen att din dunderkur ger resultat så du slipper detta jobbiga snarast.
    jaså du har börjar skriva? haah samma som mig, jag skriver på en bok..men den går i stil med stephen king.
    har läst första kapitlet för folk som sitter med gapande mun å bara stirrar på mig, haha sen kommer det-men vad händer sen???? hahahahaha
    när jag gick i 4de klass så skrev jag en uppsats om apartheid i afrika, min lärare var så impad att hon skickade in den till en radiostation....å gissa vad? jag blev ditkallad att läsa upp den i sveriges radio, hahaha
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-07-21 18:14:20 följande:
    tack gumman. önskar det samma för dig Hjärta
    usch som du säger "spricka upp emot nacken" eh nääää tack hahaha fast det beror mer på huvudstorlek än vikten ;)
    vad skönt ändå att ni kunde prata om det och vill han vara med och det känns okej för dig så ska han ju helt klart vara det. hahaha vad roligt att han sa "jag kanske mår dåligt"
    hahaha det är därför jag haft min mamma med 2 gånger av 3 för jag har inte litat på att pappan skulle kunna hålla sig vid medvetandet hahahhaa
    3 gången var hon inte med för då fick hon och min pappa passa våra andra 2 barn. och pappan svimmade faktiskt inte ;)

denna gången så ska min mamma nog också vara med tror jag. hon har en lugnande effekt på mig. det har min nuvarande man också i och för sig, men dubbelt upp ska nog inte skada ;)

vad bra att du pratat ut med din mamma också, jag hoppas verkligen att allt löser sig för dig ang relationen med ditt x och särskilt med din mamma.... på ett eller annat sätt
    många kramar till dig "gumsanplumsan" hahaha
    hihi tack så mkt {#emotions_dlg.flower} jo asså jag vill inte klämma ut en 5 kg bjässe som en väninna fick göra, fy sjutton asså...att hon överlevde..hahaha han vägde 4900 ngt tror jag hon sa.  Jo han kom ju upp till sjukan i helgen när jag stannade kvar över natten å vi pratade, tror han NU börjar inse allvaret å att det kommer en bebis snart. Så jag kommer inte neka han att vara med om hans största händelse i sitt liv, men jag fick mig åxå ett gott skratt inombords när han sa att han kanske mår dåligt å måste gå ut, haha jag som alltid sett han sååå macho,hård å kall..vet du, det kändes faktiskt bra att han är orolig, för då bryr han sig om vår son.
    mamma å jag pratade ut å jag sa exakt vad jag kännde å tyckte, hon blev jätteledsen å jag sa till henne-fixa situationen med natalie. så det ska hon göra sa hon :) så det blir att hon är med om han...tuppar av, hahahaha jag kan se det framför mig, asg...
     många bamsekramar till dig med hjärtat....ps glöm ej kanal 5 ikv kl 21.00 så vi kan grina ikapp igen, hahahahaha
    knyzzel skrev 2010-07-21 18:14:36 följande:
    Tack. gumman. Själv så har jag förstökt att låta bli att tänka. Hade en plan i morse att göra hemmet super-rent å hålla igång så att jag slipper oroa mig hahahaha å slipper tänka. såd va ju skönt att någon här gjorde d åt mig hahahaha
    så lite vännen, gu som jag tänkt på dig idag, haha berättade för mina vänner om er tjejer här på tråden för längesen å att man kommit å bli fäst vid er, å att nu e första bebis föddd å imon kommer nästa...guuu så spännande, å du GLÖM inte bild så fort du kan å orkar! hahaha vi alla här inne blir ju tråd mostrar :)
    knyzzel skrev 2010-07-21 18:19:56 följande:
    hahahaha bra å bra.... E så nervös att jag knappt hör när sambon pratar med mig. Va nära att hälla kanel i köttfärssåsen hahahaha.... D hade varit nått d! 7:30 ska vi vara på avdelningen å sen blir snittet någon gång under förmiddagen.
    ÅÅÅ du milde, va SPÄNNANDE ju........blir alldeles till mig i trasorna här, hahaha ja jag skrev TRASORNA å INTE trosorna, jisses.....du tror alltid det värsta om mig...hahahahhaha
  • Bubbis10
    Malten skrev 2010-07-21 18:20:25 följande:
    Jag har redan köpt, fanns i en vanlig tebutik i lösvikt. Brygger man det som vanligt te? o är det ok att ha lite honung o mjölk i eller kan det försämra effekten?
    HEY, där e du ju =)

haha var det inte du som blödde efter undersökningar??
  • Bubbis10
    knyzzel skrev 2010-07-21 18:37:37 följande:
    Ja, jo spännande på ca 65834754042347834905045734 volt. Jag e super nervös. Hällde nästan kanel på köttfärsåsen idag när jag lagade mat. Bara tanken får mig att rysa, spagetti med kanelfärs-usch
    Klart att jag tror. Vi känner varandra nu ju... hahahaha Klart att jag inte glömmer d! Kommer säkert hem på klördag igen så då har jag massa fina foto på honom som jag kommer att lägga upp direkt till er.
    haha shit asså...du tar mig för en snuskmumrik...hm, du har ju helt rätt!!! hahahahaha förstår att du e supernervös, jisses...jag e ju för sjutton nervös för din skull..haha å många andra med dig här inne :)
    elinnnnn skrev 2010-07-21 18:41:03 följande:
    jo det gör säkert ont, men då kanske man slipper dem sen. fast det känns lite onödigt att göra ett ingrepp eftersom vi planerar ett barn till. inte än på ett par år men iallafall. jag lär ju få hemorrojder igen då ju isåfall.... jobbigt

ja alltså jag skrev ett tag för typ 2 år sen... men sen har det legat på is. kanske får ta itu med det sen nån dag :P

hahaha, härligt att få sån reaktion ju ;) jag älskar att skriva, skrev alltid små noveller, dagbok osv när jag väckte upp och dessutom är jag en bokmal... eller ja när jag har tid ;)

häftigt att läsa upp sin uppsats i SR när man går i fyran! ja även nu i vuxen ålder hahaha
    jag kommer ihåg jag skrev ett arbete om varför man inte ska dricka alkohol... då gick jag i sexan ;) fast det fick inte komma till radion :( lika bra det för jag hade ändå inte pallat sån uppmärksamhet, jag är ju blyg som få. eller ja ialalfall då, det är liiiite bättre nuförtiden =)
    ja jag vill som sagt inte skrämma dig, bara så att du e lite beredd på det. hoppas du slipper dom, själv fick jag göra om det 3 gng, hua...inte såå nice å ligga där med röva i vädret, men men vad gör man, hahahaha  jaså? ni planerar ett barn till? wow...haha detta blir ju mitt sista:) Men det e kul att skriva....Glad
    e du blyg? shit asså...det trodde jag inte,hahaha mja asså jag har åxå varit det som yngre tills jag började jobba på teater som produktionsassistent, då fanns det varken tid eller plats för blyghet :)
    men visst var man lite stolt å få läsa upp den i radion , hihi
    knyzzel skrev 2010-07-21 18:43:31 följande:
    Jag fattar NOLLL Ibland när jag tittar på inloggnings pricken så e jag ut loggad fast att jag inte e d.... Helknäppt ju. å störigt
    sååå du smyger?? hm.....hahahahaa
    elinnnnn skrev 2010-07-21 18:44:55 följande:
    hahaha ja men min systers son vägde också nästan 5kg när han föddes. och en väninna till mig hennes "lilla" bebis vägde nästan 5.5kg !!!!! hahaha
    nä klart jag inte missar det ikväll, jag har ju längtat en hel vecka dvs ända sen avsnittet som visades förra veckan tog slut hahahahahahaha
    herrejisses...fick dom sy dom upp till nacken? hahahaah jaa jag har med längtat tills ikv å har en känsla av att du å jag kommer grina ikapp, hahaha
  • Bubbis10
    sofie och laura skrev 2010-07-21 19:00:55 följande:

Oj upp och ner men sötast för det !!!
    2520 gram Gulsoten har sjunkit MAMMA E GLAAAAAD!

En viktökning på 40 gram sen måndags på min mjölk så att vi följer rätt spår
    Åhh va mys, va kul att du delar med dig av hur din lille prins ser ut så vi får vara med på ett hörne :)
    Bra att han gått upp i vikt :) jipiiiiii
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10