Inlägg från: Bubbis10 |Visa alla inlägg
  • Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

tetta skrev 2010-07-20 16:37:17 följande:
    Jag är Lejon och min man är Jungfru. Så du kan ju tänka dig kombinationen....:)
    Du milde tid, hahaha ja asså jag har inget emot om min son blir ett tryggt lejon dock...jag e alltför väl medveten om min egen natur så att säja...pappan är fisk, *asg* du fattar ju..haha
  • Bubbis10
    ssssssss8 skrev 2010-07-20 16:55:06 följande:
    Pregga: Vad är risken med igångsättning?
    ja asså dom har skrivit i min journal att jag ska sättas igång i v 38, å jag skulle dit nästa vecka för att få en dag, MEN jag ändrade mig nu i sista stund. Risken som finns å är dessutom ganska så hög är att du får mkt mer intensiva värkar å är då inte din livmodertapp mogen så kanske den inte öppnar sig ändå trots värkar, å då blir det akut Ks. Eller så öppnar du dig men inte helt å blir tvungen att använda sug klocka, å allt detta är mkt streddande för barnet som i sin tur kan må dåligt.
    dom sa att det finns en chans på 50%-50% för akut Ks i ett sådant ingrepp. Dom sätter in som en kateter i livmoderhalsen som retar upp tappen till värkar å sen får du som ett stolpiller fast i muttan för att sätta igång, eller så kör dom dropp.
    men efter all info jag fick idag så hoppar jag över det å väntar tills han sj e redo att komma. dom vill helst inte sätta igång heller...
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-07-20 16:56:13 följande:

pregga: alltså jag hänger inte riktigt med här :S du skrev förut att du fått hinnsvepning och var öppen 1cm, men nu att dem säger att din tapp fortfarande är omogen? jag kanske har läst fel men tror inte det. men hur går det ihopa?
    jag trodde tappen var mogen när "halsen" var utplånad och att det bara är då man kan göra hinnsvepning när tappen är lite öppen och "halsen" helt utplånad..... jag har googlat lite men jag fann inte vad som menas med att en tapp är omogen egentligen. hoppas du har en mer klar bild på det hela än mig hahahha
    haha jaa det e knappt så jag hänger med själv, dom sa att min blom, ngt var öppen en cm asså toppen på livmodertappen men att resten av den fortfarande är hård...Hinnsvepning sa dom på tel, asså dom hade dragit fingret runt tappen för att påvekra den lite tydligen men jag vet inte vad dom pysslar med ibland..hon drog fingret runt om den...å jag frågade då -e det d som kallas honnsvepning på tel å då sa hon, jo exakt...? men nu e jag mer än förvirrad....jag blödde av det iallafall..?
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-07-20 17:30:31 följande:

nä här var det rättså tomt :P

pregga hoppas du inte tog mitt inlägg på fel sätt. jag är bara nyfiken på hur det hänger ihopa =)
    jag ska till BM imorrn så det blir nog många frågor till henne från mig, hahaha
    för första gången ;)

nu ska jag lägga mig ner och vila, orkar inte med fler sammandragningar.............

haha nej nej gumman, jag tog inte illa upp av ngt jag känner själv att jag inte förstår längre, asså jag träffar olika läkare å alla säjer lite olika..så ngt förvirrad e man ju nu...jaså du har sd? hihi ja det närmar ju sig nu :)
  • Bubbis10
    ssssssss8 skrev 2010-07-20 16:56:34 följande:
    Funderar ju på igångsättning själv så vill därför veta....
    Efter den info som jag fick så skulle jag INTE rek det. å jag kommer avstå nu.
  • Bubbis10
    sofie och laura skrev 2010-07-20 17:48:02 följande:
    Hallåå fortsättningstråååd???????

HJÄLP vart e den då?
    För jag tänker inte hänga i en juli tråd det med basta hahahahahah!!!

Imorgon skall vi på återbesök igen för att se Alvins vikt NYFIKEN!!!

Hur e det med er alla andra!
    Pregga du skall inte ha en igångsättning ???
    klart du ska lägga in alvin i vår fort tråd :) har inte sett om ngn länkat annars så inboxar jag dig den :)
    nej, jag har ångrat mig ang igångsättning när jag fick höra riskerna med det, å lilleman skulle bli stressad. Tänk OM det skulle hända ngt, jag skulle aldrig förlåta mig själv...
  • Bubbis10
    sofie och laura skrev 2010-07-20 17:48:02 följande:
    Hallåå fortsättningstråååd???????

HJÄLP vart e den då?
    För jag tänker inte hänga i en juli tråd det med basta hahahahahah!!!

Imorgon skall vi på återbesök igen för att se Alvins vikt NYFIKEN!!!

Hur e det med er alla andra!
    Pregga du skall inte ha en igångsättning ???
    www.familjeliv.se/Forum-2-13/m53470805.html
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-07-20 19:31:33 följande:
    aha okej men då förstår jag.. barnmorskan vet nog inte riktigt vad en hinnsvepning är :P men vad jag fått höra är att dem stoppar in fingret INUTI tappen och lossar på hinnan lite... men det går ju inte om man inte halsen är helt utplånad.... konstigt. jaja strunt samma hihihi
    Pregga skrev 2010-07-20 19:15:29 följande:
    haha nej nej gumman, jag tog inte illa upp av ngt jag känner själv att jag inte förstår längre, asså jag träffar olika läkare å alla säjer lite olika..så ngt förvirrad e man ju nu...jaså du har sd? hihi ja det närmar ju sig nu :)
    vad jobbigt med olika läkare hela tiden och ännu jobbigare ju när dem inte säger samma sak :S stackare
    ja, alltså vanliga sammandragningar bara får det av att lillan trycker nedåt.
    men inga förvärkar alltså.. jag börjar bli lite sugen på att få igång allting nu faktiskt. vill inte vara gravid längre....
    Ok, ja asså jag vet inte vad jag ska tro längre, har nog inte träffat samma läkare ngn gng, å alla har ju sina åsikter å erfarenheter å jag blir mer än förvirrad...men det kanske inte var en hinnsvepning hon gjorde då? men varför säja det på tel när jag ringer in å undrar vad det var dom gjorde? haha du milde tid asså...det enda dom sagt gemensamt är att igångsättning inte är bra..så det hoppar jag nu..
    haha jaqa jag fick ju höra att mina hemska hugg är åxå att lilleman trycker ner huvudet typ....jag förstår att du börjar bli sugen på att få igång allt, man längtar ju så efter dom...men jag försöker tänka så nu att, har jag väntat i flera år å kämpat så kan jag vänta i några veckor till :)
  • Bubbis10
    knyzzel skrev 2010-07-20 19:36:44 följande:
    Nej från OP-salen vill jag inte ha några bilder. jag tänklte mer på efter uppvaket...... När man har kommite på plats inne på rummet. men jag har kollat d i dag å man får INTE ha mobilen igång, så d blir bara vanlig kamera.
    Guuu va spännande, å du VET väl att vi vill se bild så snart du bara orkar? hahaha
  • Bubbis10
    knyzzel skrev 2010-07-20 20:07:55 följande:
    Var tog alla vägen?
    e här, en sek-tel
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10