Inlägg från: Bubbis10 |Visa alla inlägg
  • Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

elinnnnn skrev 2010-07-18 11:34:38 följande:
    åh lilla gumsan plumsan... skönt att du fick en positiv upplevelse, fastän det var påfrestande för din kropp naturligtvis med så mycket värkar under så lång tid och ändå ingen bebis. men jag hoppas som sagt som flera andra att din lilla prins stannar en eller två veckor till innan han kikar ut .
    hoppas du får lite vila nu och att värkarna går över.

många många sköna kramar från mig Hjärta
    naaw, lilla gumman...jag känner mig så superkänslig här å har svårt å läsa vad ni skriver utan att böla....haha
    det har varit tufft å jag e som sagt mkt mkt öm över hela magen, tom läkaren sa att jaa nu e det nog dags, inatt eller imon har du nog din bebis...då tjöt jag ännu mer..haha
    Men jag hoppas ju som sagt att han väntar 2 v till. Å då ska jag även på bedömning att sätta igång det, om det inte hänt ngt innan...

Många kramar tillbax å puss på pannan...Hjärta
  • Bubbis10
    Malten skrev 2010-07-18 12:30:35 följande:
    Pregga- skickar tankar till dig. förstår att du är helt slut nu. Spännande att se när din prins vill komma ut, men förstår om du vill att han ska stanna inne ett tag till. Fast du är väl i v36 eller nåt nu va så det är väl helt ok att föda nu? kramar 
    tack vännen, ja nu e man skittrött...har legat å bara gjort ingenting, fick hjälp å handla hem lite då jag har svårt å röra mig just nu..jo jag är i v 36 så det skulle ju inte vara katastrof, men jag vill att han ska hinna å hulla på sig...kramar{#emotions_dlg.flower}
    Belly skrev 2010-07-18 14:05:20 följande:
    Oj oj, vad du har vart med om alltså! Skönt att det stannade av lite så att du fick komma hem. Vet ju att du inte vill att han kommer riktig ännu. Och när det kommer så hastigt o lustigt så är man nog inte alls redo.
    Vila en massa nu! Du behöver all styrka, så får vi se vad som komma skall. Kanske blir du mer redo nu när du vet att lillen kanske är redo att möta världen utanför.
    Vad underbart att du träffade sån go personal, det gör allt så mkt lättare!

Ta hand om dig! Kram {#emotions_dlg.flower}
    jo jag är glad att det stannat av men jag har ju öppnat mig lite å har små blödningar som kan tyda på att livmodertappen mognar, eller att det beror på att dom vart där å kännt efter, eller båda delarna...
    ja aså det kom ju fr ingenstans å så tänkte jag ju först att, ja men tjejerna på tråden har ju sagt ett tag att dom haft värkar osv...så det e la normalt, men sen tilltog dom så intensivt å gjorde ont...å oftare å oftare, till slut så var det inte ens en min emellan å så höll det i sin i MÅNGA timmar...hua....jag var inte alls beress på detta men som du säjer, nu vet jag ju att det kan börja såhär,,å e mer beredd om det sätter fart snart...
    jag grinade sopm en dåre-jage  inte redo..å ambulans personalen sa åt mig-krysta INTE även om du behöver..men så kände jag ju inte...tack å lov.
    jo personalen på Möhlndahls sjukhus kommer jag aldrig att glömma, jisses...dom stod på rad imorse å gav mig hej då kram, å den ena Bm lovade att närvara på min fl om hon jobbade då :)

Tack d-samma, kram{#emotions_dlg.flower}
  • Bubbis10

Måste ändå säja det, trots all oro å nu värkar som håller i sig, så älskar jag att vara gravid Hjärta
    även om han e mkt efterlängtad, hihi

• Bubbis10

Å nu tor jag proppen gick, satt å kissade å härde plupp i toan...å ut kom det en liten blodig sak, klump...lite glatt på pappret å blod i...ringde in å dom sa det var kanske proppen som gick, men det e ingen fara...hör av dig om det kommer mer...haha såå det e bara att avvakta. men jag känner ju min prins så det känns skönt :)

• Bubbis10
    tetta skrev 2010-07-18 16:35:07 följande:
    Ta det nu lugnt gumman. Förstår din oro.
     Visst vill man att din lille guldklimp ska vänta 2 v till. Men tänk så här att det som sker det sker. Han kanske är klar enligt han. Nu ska han bara ut! Så se upp morsan för nu kommer jag!

Kram
    tack, ja nu tror jag proppen gick med, ringde in å ska avvakta....du har helt rätt, anser han att han e redo så e han ju det, men jag hoppas han väntar i 2 v till iallafall...
    hahaha se upp morsan 'asg*

Kram
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-07-18 16:50:32 följande:
    japps det låter som slemmisen...åh herregud vad spännande!
    ifall han kommer tidigare än du önskat så hoppas jag att det går bra. kan nog vara rättså skönt att slippa igångsättning också.
    förresten har du hört nåt från "sofie och laura"???
    haha du e ju för söt asså, sockerduva {#emotions_dlg.flower} jo kommer han så e han väl redo isåfall...å ang igångsättning så blir det ev om 2 v....så bara 2 v tidigare..men visst hade det vart skönt om det satte igång själv. satt å kissade nu för en liten stund sen å det blev glatt på pappret som vid ägglossning, men jag tycker det hela kom så oförberett, jag har ju knappt ens haft en sd..

sofi&laura å jag har messat som tokar fr varsitt sjukhus, haha hon får åka hem med sin prins imorgon :)
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-07-18 16:58:40 följande:
    sockerduva, hihihihihihihi Oskyldig

jo jag läste det, låter som slemproppen. kanske delar av den eller hela. det är ju lite svårt att veta. min gick alltid lite i taget. har redan fått 2-3 bitar av den, fast i mitt fall så återskapas den nog, för jag tror inte det är dags än på länge för mig iallafall.

du kan ju haft sd fastän du inte känt det ;) eller så bara det börjar med buller och bång, vilket fungerar det med ;)
    tur du packade BBväskan för nån dag sen hehe, man ska lita på sina instinkter ;)

åh ska dem få åka hem??? gud vad skönt. hoppas hon mår bra och att hon har tid att uppdatera sin blogg lite eller kika in här i tråden :D *spännande*
    hihi men du e så go elinnn :)
    Jo asså jag ringde upp nu å frågade å dom sa ju att det kan vara den å att det kan betyda att det drar igång eller så händer inget, men jag e ju öppen 1 cm..får avvakta å se..men lite spänd e man ju..
    jo man ska lita på sin instinkt, haha  dom sa det med, du har säkert haft sd men inte kännt av dom.

japp dom ska få åka hem imorgon, hon e så lycklig :) Hon mår jättebra å längtar hem till de andra 2 å sin fam, hihi ja jag tror hon kommer skriva så snart hon kan å orkar..hihi jaa visst e det spännande...ihihih
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-07-18 17:06:08 följande:
    alltså igår vägde jag mig på kvällen,
    vägde då 83 kg (utan kläder)
    imorse vägde jag mig igen
    81 kg

Haha, herregud det måste ju allt ha varit massa vatten!
    Jag samlar nog på mig mer än vad jag trott.
    Lite lustigt, 2 kg viktnedgång endast över natten ;)

-------------------------------------------------- ------------------------

Inatt vaknade jag vid 2-3 tiden av att magen värkte.
    Jag blev skräckslagen, jag har ju läst att omföderskor kan ha förvärkar i sömnen utan att vakna och sen helt plötsligt vara öppen 4-5 cm redan...
    Jag tänkte för mig själv: okej, ta det lugnt , gå på toaletten först....

Jag gick på toaletten och typ hälften av hela mig rann ur mig. Typ
    Hahaha, pga att blåsan trodde jag att min förlossning börjat.
    herregud alltså
    haha jag träffade en kvinna på Mvc som gick upp 5 kg på kvällen, haha den du ;) jag e med bra svullen asså...hua, men har inte ont av det längre dock..det där med omföderskor har jag inte hört, men jisses, haha då vet jag det...my god!!
    haha men asså nu e vi så långt gågna så det skulle ju inte vara konstigt om det satte igång :)
    elinnnnn skrev 2010-07-18 17:08:59 följande:
    ja vi är många goingar härinne, du inkluderad ;)
    men hur känns det nu för dig? tror du det är på G eller tror du det stannar av och han stannar lite till? berätta!
    om jag ska vara ärlig så är jag lite lite avis. jag vill också att mitt ska vara på G, fast ändå så vill jag inte det. Men mest bara för att min make inte är här än =)

jo, klart hon längtar hem =) hemma är alltid bäst också och särskilt när man har andra barn som väntar på en därhemma.
    naaw, hihi tack....Skäms asså jag vet inte riktigt, jag hade ju förestätt mig att vattnet skulle gå som det gjorde med lillan å nu vet jag varken in eller ut..kan ju lika gärna stanna av...klart det hade vart kul om han ville komma, men samtidigt så vill jag att han hullar på sig lite innan...klart du vill ha din man med, å snart så kommer han gumsan :)
    jo jag förstår att hon vill hem med sin lille, jag vill ju med ha hem min därav att jag vill att han väntar lite till....nu hickar han å brötar som attan..haha
  • Bubbis10

Nu e jag säker på att slemmisen gick. ringer in nu.....

• Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-07-18 17:39:40 följande:
    5 kg?????? jisses, jag som tyckte 2 kg var mycket hahaha
    skönt att slippa smärtan av svullnaden. jag har heller inte ont av det, inte just idag iallafall.
    Ja visst är vi långt gångna nu, nästan klara ju =) jag går in i v.38 imorrn, helt sjukt!!! hahaha

vattnet ja.. hm mitt har inte gått en enda gång av dem 3 förlossningarna jag varit med om. Hoppas inte det gör det denna gången heller för då kommer jag bli nervös hahaha.
    ja, snart kommer han :) om en vecka jipppiiiiiiii
    Pregga skrev 2010-07-18 17:32:49 följande:
    Nu e jag säker på att slemmisen gick. ringer in nu.....
    ojdå ännu mera???? har du ringt? vad sa dem? ska du åka in eller vänta hemma på fler värkar?
    kramis
    ja 5 kg, helt sjukt ju..hihi v 38, ja då ska dom ta ställningstagande om inte mitt är igång eller klart :)
    Jo det e skönt å slippa den smärtan men i början så gjorde det ont som attan...
    haha ang att vattnet går, jag hoppas det blir likadant igen asså, för då vet man säkert, jag har ringt in...satt å kissade igen å det kom en gele klump på pappret när jag torkade mig å blöder, dom sa-Proppen kan gå veckor innan förlossningen sätter igång, MEN det kan lika gärna sätta igång när som..så jag ska avvakta å se om värkar tar fart....haha nu blir jag lite nervös här...ska raka mig under armarna snabbt, så det e klart...hahaha kommer strax :) Kram
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10