Inlägg från: Bubbis10 |Visa alla inlägg
  • Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Snabbt å lätt=klart :)
    orkar inte böja mig fram å ta benen nu när jag e så öm efter igår...å muttan..jaaa den...assåå.....*visslar*Oskyldig

• Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-07-18 18:23:35 följande:
    hahaha du e för rolig.

jo proppen kan gå flera veckor innan det är dags. precis som för mig :)
    fast min har då gått i omgångar, alltså lite i taget och det har varit rättså svårt att veta  om det bara var flytningar eller slemmisen.

tycker din verkar ju ha gått i stora bitar och så tätt. hm, spännande och se om det blir nåt snart eller inte :)

ja men bra att du iallafall är färdig rakad under armarna ifall ifall
    hahahhahah
    haha asså gumman, jag känner mig jätte konstig, måste lägga mig lite, men jag återkommer....puss
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-07-18 18:26:21 följande:

pregga: fast förresten så även om vattnet går så kan det dröja upp till 72 timmar innan det kommer igång ordentligt. tror det är så att pga infektionsrisken så låter man inte det gå längre tid än så utan då blir det igångsättning... fast kan tom vara färre timmar, är inte riktigt säker :S

som sagt för mig gick ju inte vattnet en enda gång utan BM fick ta hål på hinnorna väl inne på förlossningen då jag ändå var typ öppen fullt haha. men ja efter att vattnet gått så kom ju bebisen kanske 5 minuter efter det.

fast det är nog annorlunda om vattnet går innan man öppnat sig helt, hmm

Hej gumman, sorry att jag bara lämnade igår när vi pratade...blev så sjukt trött,lite illamående å sen fick jag nya värkar som NU gett med sig...jo jag vet att det kan ta tid efter att vattnet gått, med dottern så gick det halv 6 på morrn å hon var ute 15.57
    men nu har inte vattnet gått än iallafall,men mer slemmis idag...men det betyder ju inte så mkt egenteligen.
    jag har ju hört även fr läkaren nu att en igångsättning blir mkt mer intensiv..men i värsta fall så får jag ta det..
  • Bubbis10
    Malinski79 skrev 2010-07-18 20:16:17 följande:
    Hahaha...Det verkar bara bli fler och fler symtom på att din discoprins vill ut ganska så snart Men som sagt den kan ju gå flera veckor innan,men för mig släppte den bitvis 2 dagar i rad och andra dagen så började vattnet sippra å dagen efter är dottern född..Va iofs i v. 38+3 då men ändå

Jisses Elinnnn: Vecka 38!!! Det är verkligen nära för dig nu!!!! Håller lite extra tummar för att din make hinner hir innan nåt börjar
    haha jo han verkar ha lite väl brått ut till världen å mamma sin, hihi men jag hoppas han väntar lite till. dock så kom det lite mer slemm nu, men det behöver ju inte betyda ngt..vi får se...hihi

Tack alla för omtanken {#emotions_dlg.flower}
    carohl skrev 2010-07-18 20:25:12 följande:
    Hej tjejer!

Jag har Pregga i telefon och lilla gumman låter helt slut. Tur att hon är en kämpe! Glad

Annars är det bra med mig, har bara halsbränna så in i bomben!
    Men det går ändå Solig
    Hjärta Du e ju för underbar :)
  • Bubbis10
    knyzzel skrev 2010-07-18 23:09:28 följande:
    Åhhhhh Då kommer kanske din prins före min.... Hahahaha Trodde att han skulle komma tidigare än BF, men inte redan. Håller tummarna för dej å prinsen d vet du ju.

Själv så e d bara 3 dara kvar om 1 timme. Jag går på helspänn. Har bråkat med sambon som f-n idag. Låst in mig på toa, bölat å sovit..... En riktig baran rumpa med andra ord hahahaha.
    Har haft sådan panikångest idag så att jag bara ville ut å springa en runda, men d hade väl slutat med att jag hade fått rulla istället å kanske rullat över någon stackar på cykel, moped eller frontalkrockat med en stadsbuss hahahaha. Känner mig så stor å rund att d e helt obeskrivligt. Ska till MVC:n i morron 10:15 sen ska jag nog träffa en kompissedan grundskolan...... Ska bli roligt.... Hoppas att d inte blir allt för varmt bara, för då dör jag... suck...
    Men lilla gumman då, jag tror att vi alla är fulla med hormoner,förväntan blandat med lite rädsla nu. Det närmar sig med stormsteg ju, snart har vi våra små med oss. Hihi men jag hoppas att min discoprins väntar helst i 2 v till, även om det inte känns så just nu. Såå du får allt bli före, haha
    inte konstigt alls att du gråter,grälar med sambon osv. snart kommer det bli en total förändring i ert liv,å man reagerar ju såklart. jag har själv lipat i ett sen jag åkte in på bb å dom ville ha kvar mig....haha
    berätta sen hur det gått på mvc?! Kram
    Belly skrev 2010-07-18 23:51:03 följande:
    Så söta personalen låter! :D
    Förstår verkligen att du inte var beredd. Man började verkligen tänka mer nu när man läste vad som hänt dig. Det kan ju faktiskt hända VILKEN DAG SOM HELST! Ena dagen mår man fint, andra dagen sätter det igång.
    Jag måste verkligen ta tag i förlossningsbrevet o BB-väskan. Vill inte chansa på att det inte finns färdigt den dan vi behövder det.

Hoppas hoppas du slipper mer värkar nu o det med att slemmisen släpper behöver ju inte betyda nåt just nu!
    Håll oss uppdaterade!
    Kram kram
    Jo dom var helt underbara asså, finner inte ord å jag har ändrat mig helt om vart jag vill föda,hahaha
    asså det kom ju fr ingenstans detta, å jag var verkeligen helt oförberedd, fick nya värkar igår men NU har det gett med sig...än sålänge. Hoppas det håller sig så. jag ringde in å dom sa samma sak, slemmisen behöver inte betyda ngt....
    kram kram

Elinnn Godmorgon å grattis till ny vecka :) nu e det såå snart ju, man blir ju alldeles till sig..haha
    Lillabambi-välkommen tillbax :)
    Carohl, inget samtal än?? har du feber? asg....
    Knyzzel-snart har du din bebis i din famn,hihi

Tjejer, tycker så jättemkt om er...vi har följt varandra nu i månader, vissa av oss sen +et på stickan å snart har vi våra små, puss på er underbara Hjärta
  • Bubbis10
    Malinski79 skrev 2010-07-19 11:11:01 följande:
    Skönt att det givit sig nu då iaf!!! Du kanske får vara glad för varje dag nu som discoprinsen (kommer alltid kalla honom det ) håller sig kvar där inne

Grattis till dig/er som går in i ny vecka och ni som ska till BM idag,myyys!!! Även om det inte känns sååå speciellt längre så är det alltid skönt att kolla prover å lyssna tycker jag

Knyzzel: Wiiiiii,nu är det verkligen NÄRA tills Gravid blir till Baby 
    jotack så mkt, jag e med glad att det gett med sig lite men jag känner mig inte alls på säker mark längre..
    men jag hoppas ju han stannar kvar ett litet tag till, men det blev ett iskallt uppvaknande att det kan hända närsom helst...
  • Bubbis10

En fråga nu-jag har ett par vänner som envisas med det ena än det andra, vi kommer till BB varje dag, Öh-NEJ TACK! sen kommer, ååh som vi ska passa den lille när du behöver vila...hur säjer man ifrån utan att såra?

Sen träffade jag en bekant igår som visade sig vara tvärsjuk idag med hög feber å ont i halsen, kommer jag smittas nu då?

• Bubbis10
    Malinski79 skrev 2010-07-19 11:52:59 följande:
    Ja jag tror man fick ha med sig egen dricka..Men jag fick jordgubbssaft där, och det va sååå gott Om inte annat så kan det ju va gott att ha efteråt..Jag hade med mig cola och ahlgrens bilar, å jäklar i min låda va glad jag blev när jag kom på att jag hade det med mig

haha,jaha..Jag läste att du hade 2 handdukar till mini det va därför jag undrade!
    Japp, fick åxå jordgubbs saft nu när jag låg inne :) te,smörgåsar mm..hihi
  • Bubbis10
    Karin86 skrev 2010-07-19 11:55:08 följande:
    Hej, hakar gärna på här om det är ok.. staratde en egen tråd men fick tips att gå me här istället...

har BF 14 aug.. och jag dör snart :P..... vill bara att bebis skall komma men är samtidigt jätte nervös.. e dessutom super förkyld och hostig varit det i 2 veckor och orkar inte mer nu... kissar på mig när jag hostar typ haha sexigt att man itne ens kan hålla tätt.....
    E man dum när man oroar sig varje gång man går upp på morgonen att tänk om vattnet går nu haha väntar några sek och ser om något händer innan jag går på toa :P.... gick in i vecka 37 igår så det är ju lite kvar men man vet ju inte!!!

Vill verkligen att bebisen ( pojken ) skall komma innan bf eller iallfall inte efter för mannen jobbar nu och slutar den 7 aug sen e han ledig tills han börjar plugga igen den 1 sep... hade varit så himla skönt att ha honom hemma några veckor innan han börjar, plugg e ju inte som jobb som man kan ta ledigt ifrån utan han måste verkligen gå till skolan. Tänk va skönt om man fick 1 vecka innan då hade vi haft typ 3 veckor ihop!!!!

pregga: ligger du inne eller jag förstår itne riktigt? Har din slempropp gått?
    Hej å välkommen till vår tråd :)

haha att du är i v 37 betyder ju egenteligen inget mer än att din  lille kan komma närsomhelt, jag är i v 36 å åkte in häromdan akut med ambuland å mkt starka å täta värkar med mindre än 1 min mellanrum...kom hem igår å slemmis gick..men mindre värkar även om dom kommer....
    jag kan åxå göra så som du nu, haha typ stanna upp å kolla-ska vattnat gå nu?
    jaså du ska åxå ha en pojk? hihi har du bestämt ngt namn än?
    förstår att du vill ha killen hemma den första tiden så vi hoppas på det :)
  • Bubbis10
    Malinski79 skrev 2010-07-19 11:56:42 följande:
    Hos oss är det besöks förbud,det kan ju du oxå hoppas på

Är nog ingen som kan svara på om du smittades igår, men ofta träffar man ju personer som blir sjuka utan att man själv blir det..Så jag tror och hoppas att du inte blir smittad...Men jag har nog ganska bra immunförsvar eftersom jag jobbar på förskola och går bland baciller å smittor varje dag!

jo det e ju det, bara pappan å syskon får komma in å jag kommer vara mkt tydlig med att ingen ska komma för jag kommer inte ta ut den lille fr avd. thats it! att folk bara tvingar sig på, vi kommer varje dag å hälsar på bla bla BLA-NEJ tack! Min lille discoprins ska lära känna sin egen fam ett tag först.

asså jag brukar ju aldrig bli sjuk heller, men tänkte på att vårt imunförsvar e så svagt just nu, å jag vill inte bli sjuk å så sätter ngt igång-nej tack...

Ngt jag tycker e så trevligt med vår tråd är att vi svarar varandra å att det går åt 2 håll, å att man inte bara har fokus på sig själv varje gng Flört Nu har det varit mkt omkring mig själv men jag försöker svara er andra med :) puss

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10