Inlägg från: Bubbis10 |Visa alla inlägg
  • Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Karin86 skrev 2010-07-19 12:09:48 följande:

tack ska ni ha för varmt välkommnande :D:... Nä börjar inse mer och mer att den kan komma närsom!!!

E ju barn nr två men första föddes med planerat snitt 10 dagar innan bf så där hände inget alls innan men denna graviditet har varit mycker tungre nu på slutet och jag har haft en del sammandragningar och foglossning... så det känns mer med pojken nu.. därför jag inser att den kommer snart.. sen tror mina föräldrar att den kommer snart haha... blir nervös då men ändå hoppas jag!!

Nej vi har inte bestämmt namn än men har några det lutar åt, med flickan va det helt klart innan men nu e jag inte lika säker... har Levis, Charlie och ahr även på det senaste börjat gilla Otis.. men det gillade inte mannen haha :P... vad tycker ni? Älskar Charlie och det passar bäst ihop med flickans namn men samtidigt är det mer vanligt och jag gillar ovanliga namn fast inga konstiga bara :P....

en fråga, behöver man ha med blöjor till bebis? OCh mat för jag tror inte jag kommer amma då det blev kaos med flickan så har ställt mig in på att inte amma... men dom ger än väl mat till bebis eller?

haha min syster tänkte döpa sin son till Charlie, men han såg ut som en alexander så det fick bli så ist :)
    nej du behöver inte ha med blöjor till bebis, finns där att få. vad det gäller mat till bebis så har jag inte en aning, men den kan ju inte svälta...
  • Bubbis10

Min älskade son ska heta Dominic som ni vet, å det kommer inte att ändras, hahahahaHjärta

• Bubbis10

helsike va irriterad jag blir asså....folk ska tvinga sig på mig å bebis innan han ens e född, vi kommer varje dag till BB, vi kommer till dig å hämtar han på promenad så du får vila, osv osv-var fasiken tog frågan vägen-VILL DU att vi ska komma ?! gu va irriterad jag blir, min son ska lära känna mig,sin pappa å syskon i första hand.

• Bubbis10
    tetta skrev 2010-07-19 13:03:13 följande:
    Har samma bekymmer här. Här får barnen inte ens träffa sitt syskon först. Utan deras kusin ska göra det för det är så synd om henne.....GRRR
    (Hon som ammas))))
    hade jag aldrig tolererat!!! fasieken va förbannad jag blir.
  • Bubbis10
    Karin86 skrev 2010-07-19 13:13:36 följande:
    men vilka jobbiga människor... klart man är trött men man vill ju ändå vara med sin bebis mycket i början... kan dom väl komma sen när barnet är några veckor och ta ut på en promenad kanske inte när bebis e 1 timma gammal :P

Dominic det va jätte fint ju... va skönt att du har bestämmt.. låter som med våran flicka.. kände inte alls vad hon skulle heta när hon kom men där va situationen lite annorlunda... men alla namn vi sa kändes bara fel, blev knepigt att helt plötsligt ha ett namn på bebisen.. fastän vi sagt långt innan vad vi ville hon skulle heta... men tillslut blev det Bianca som vi hade bestämma :)....ska bli intressant att se hur det känns nu!!

e det många som vet va det är för kön?

tetta: då har ni iallfall bara ett namn till varje kön då får vi se vad det blir då :).... spännande å inte veta ändå :D
    Jo det e ju skitjobbigt, jag skulle ha just dessa människor att passa min dotter när jag åker in men satt just i tel å fixade en annan. Ska prata med mitt x ikv om detta med så han inte tror att han gör mig en tjänst genom att ringa dom å säja att det är dags, ska förklara för han att jag vill inte ens tala om när det e dags längre. Utan ska ta lite distans å inte säja ngt när jag åker in eller de första dagarna å sen säja att vi ska vara hemma själva den första tiden å bekanta oss med vår bebis, vår nya familjemedlem.
    ja hans farfar heter Dominico i andra namn så det var givet, å jag älskar det.:)

bianca e ju jättefint ju , me like :)
    Tror de flesta av oss vet kön...eller iallafall ett par st...
  • Bubbis10

gravid= allmän egendom?

e det ngn mer som upplever att främlingar ute på bussar osv bara tar sig frihet å känna på magen?

• Bubbis10
    tetta skrev 2010-07-19 12:39:44 följande:
    Välkommen hit!

När man ser bebisen första gången så kan man se om namnet stämmer. Det gjorde det på min första. Vi hade ingen aning vad bebisen skulle heta men när hon väl kom ut så var det en Ellinor. När den andra tjejen föddes då var det bekymmer. Det tog en dag innan man kom på vad hon skulle heta. För det var ingen beatrice utan det blev en Linnéa.

Så nu får man se om det blir en Emma eller en Rikard.
    Är i v.36 och vill oxå att den ska komma ut nu. Har tröttnat på att vara yr och vimsig :)
    emma heter min lillasyster :)
    jag e ju i exakt samma v å dag som dig å kan säja som så att jag älskar att vara gravid, men jag längter så sjukt mkt efter honom å speciellt efter de sista dagarna så kan jag känna att det blir skönt när han kommer, fast jag vill att han väntar lite, å då känns väntan än längre....
  • Bubbis10
    Karin86 skrev 2010-07-19 13:22:59 följande:
    Ja det låter som en bra ide.. ingen ide att berätta för alla när man skall in, kan vara skönt att få lite lugn och ro med!! Men du har barn sen innan eller? Vad heter det/dom isåfall?
    alltid kul att höra vad folks barn heter :D
    Näe det e lika bra så slipper man känna sig jagad!! aså vissa verkar tro att det e en självklarhet att ta en på magen, tvinga sig på BB osv-fetglöm aså. Blir bara förbannad å kommer ta avstånd.
    Kvinnan av dessa 2 skulle ju med mig på mitt Tul förra veckan, å jag sa 1 VECKA innan, din man får INTE följa med in, du tror inte hon frågar när vi e där? Snälla kan inte XXXX få följa med in?
    ÖH NEJ det får han inte, jag har ju redan sagt detta för 1 vecka sen.

Jag har en dotter på 11 1/2  år som heter natalie :)
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10