Inlägg från: den kära leken |Visa alla inlägg
  • den kära leken

Vi fortsätter, Bf aug 10

Helt klart därför ;)

SweetLilly skrev 2010-03-31 09:42:21 följande:
    Ja det är väl därför man skaffar barn? För att de ska ta hand om en ? haha
  • den kära leken

Grattis till lyckat RUL. Ja det är verkligen en lättnad och alldeles alldeles underbart!

icka84 skrev 2010-03-31 10:01:18 följande:
    Nu har vi precis varit på rutin ultra ljudet. Vilken lättnad att få se lill* pyret sprattla omkring där inne Underbart!
  • den kära leken

Japp imorgon byter vi vecka vilket betyder 50% idag! Grattis till dig med för det :)

Vad mysigt att se den lille röra sig!

Pregga skrev 2010-03-31 10:42:52 följande:
    haah imon gumman byter vi V :) Tjejer det har hänt ngt HELT fantastiskt!! Min lille grabb har vart aktiv sen 7 imorse,Så kraftigta sparkar, puffar att jag vaknade av dom flera gng, hahahaah LJUVLIGT! Jag lyfte på täcket å vad ser jag, en liten fot eller hand som drar sig fr ena sidan av magen till mitten..hahahaha jag ville fånga han men lät bli....jisses va han känns nu å det syns det tom på utsidan....hahahah
  • den kära leken

Jag hade nog också ungefär 75B innan. Nu har jag ingen aning men det är en rejäl hylla som står rätt ut. Skulle inte kunna stänga in dem i en BH. Knappt ens tajt linne. Det får absolut inte sitta åt. De är ju grymt känsliga nu :)

Pregga skrev 2010-03-31 10:43:59 följande:
    haha ok, mja jag kan ju inte säja d-samma...fr 75B-DD
  • den kära leken

Det är ju alldeles underbart med en liten busunge. Jag hade gärna legat kvar en stund i sängen i morse. Fattade inte vad det var när klockan ringde. Jag som brukar vakna innan den ringer. Men snart är det låååång helg :)

Pregga skrev 2010-03-31 10:59:36 följande:
    haha jo dom e mkt känsliga här med, får ju skavsår efter bh,n så det e dags att köpa en ny. Tror bestämt min bebis tyckte det va dags för mamma att vakna å gå upp....för som han har hållt på hela morrn...å nu när jag gick upp å satte mig, så tror jag han somnade gott..hahahhaha busunge ju =)
  • den kära leken

Typiskt, när ni ville veta. Bättre lycka nästa gång!

elinnnnn skrev 2010-03-31 11:06:35 följande:
    Godmorgon tjejer! Vi kunde inte se igår om det är en flicka eller pojke som bosatt sig i min mage. bebisen låg "fel" och knep ihop benen... gissa om jag blev sur? hahaha så vi gick därifrån utan att veta ett dugg mer än innan vi kom dit. jag ska nog beställa ett 3d könsultraljud och göra när jag är i sverige. här har dem så bråttt och tar sig inte tid till att kolla kön, hon kunde ju ha sagt åt mig att ställa mig upp och hoppa lite HAHAHA eller bara trycka lite på magen men nä hon ville att vi skulle vara klara så fort som möjligt. TRÅKIGT! STORT GRATTIS till lilla bambi för lyckat RUL och förlovningen och 1 års dagen :)
  • den kära leken

Jag jobbar med lite blandade miljöfrågor. Bla vattendirektivet och mobilitetsfrågor. Är utbildad kemi- och biologilärare för gymnasiet samt miljövetare.

Malten skrev 2010-03-31 11:10:34 följande:
  • den kära leken

Jag fick nån olja av min bästis som man ska smörja magen med så man inte får bristningar. Den tar jag på brösten med. har aldrig haft så mjuk hud och ffa händerna är så mjuka nu. Hoppas den hjälper.

elinnnnn skrev 2010-03-31 11:13:46 följande:
    tack :) ja om det nu blir någon nästa gång. kanske är det mening att vi inte ska få veta innan den kommer ut? haha såg ni pratat bröst igår/imorse. mina har också växt jag hade 80c innan, jag köpte en d kupa för 2 månader sen men den är för liten nu, brösten hoppar ur hela tiden.. har ni också jättetorra bröstvårtor? mina flagnar/flagar och även på vårtgården... man får kanske bli lite bättre på att smörja in dem
  • den kära leken

Jag har ingen aning om märke. Kan inte sånt. Vet inte äns vad jag har för märke på mitt schampoo. Tror den heter bio-någonting. Rosa är den iaf. Speciellt för gravida. Hopplös på allt vad gäller smink och skönhetsprodukter. Använder tandkräm, tvål, schampo, balsam och ibland hudkräm.

Malten skrev 2010-03-31 11:25:23 följande:
    Vad är det för sort? Ska nog också köpa nåt sånt. Funderar på Weledas eller nån från bodyshop som jag hörde skulle vara bra. Är själv en riktig torris nu..
  • den kära leken

jag brukar göra en rätt som heter mangoräkor. stek en lök, häll på en burk krossad tomat och en finhackad mango. Krydda med salt peppar och sambal. Häll i räkorna men låt det inte koka efter det. Då bli räkorna sega. sevrvera med ris och sallad.

elinnnnn skrev 2010-03-31 11:29:06 följande:
    räkor: någon som kan hjälpa mig med dem??? vi köpte fryst räkor utan skal igår och maken vill ha dem till lunch/middag idag. jag har ingen aning om hur man använder dem i en rätt. jag äter själv inte räkor. när jag växte upp brukade mina föräldrar köpa räkor med skal och bara skala och äta som dem var med tex olika sorters kex osv...någon som har några tips på lite mer matigt med räkor??
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10