Inlägg från: den kära leken |Visa alla inlägg
  • den kära leken

Vi fortsätter, Bf aug 10

Baby watcher. Sån man hör om babyn vaknar om man inte är direkt i närheten.

Ns mamma skrev 2010-04-06 13:01:36 följande:
    Menar du andningslarm eller sån där baby watcher?
  • den kära leken

okej, ja det ska jag tänka på!

Ns mamma skrev 2010-04-06 13:14:17 följande:
    Vi ska definitivt ha det, hade det till sonen och det var super! Tyvärr har han lekt med den så det blir till att införskaffa ny. Nu finns det ju dessutom såna där man även kan se babyn. Det man ska tänka på är väl i a f att den har bra räckvidd, och i vårt fall att man ska kunna ha ena enheten inomhus och andra utomhus utan att det blir störningar..
  • den kära leken

Tova: Okej, jag förstår att ni behöver lite olika larm. Men ni vet inte vilket ni ska köpa? Har försökt kolla lite efter tester på nätet men hittar bara ett från 2006.

• den kära leken

Ohh herre jisses. Ja du den har verkligen exploderat. Min börjar med ta rejäl form. Fick en säck med kläder från syrrorna i helgen så nu kan den börja växa. Skönt att slippa ut och handla!

SweetLilly skrev 2010-04-06 14:09:58 följande:
    Hur stora är era magar tjejer? Min har fullkomligt EXPLODERAT senaste  veckorna, har en ny bild i galleriet.. Var ska detta sluta??
  • den kära leken

Ja och de var glada att bli av med det. De ska inte ha fler barn nu. Säger dom iaf :)

SweetLilly skrev 2010-04-06 15:24:48 följande:
    ja jag fick en påse kläder av en vän också, det var skönt! Fast hon är lite större än mig, mig jag kunde ha en hel del iaf, och det är som sagt skönt att slippa köpa nytt!
  • den kära leken

God morgon!
    Är det nån mer som känner sin bäbis nästan varje timme? Jag tycker den är väldigt livlig och undrar om den mår bra. Sover den nåt eller? En livlig bäbis i magen betyder det en livlig bäbis sen med?

• den kära leken

Jag ska i slutet av april. Kommer inte ihåg exakt datum nu. Jag tror jag gått upp ca 8 kg men jag hade inte riktigt koll på vad jag vägde innan. Vet inte sånt. Vet dock att jag sakanar att ut och springa så jag blir tokig.

puchelina88 skrev 2010-04-07 07:17:53 följande:
    hihi ja har oxå en livlig bebis;) får väl se om den är så sen när den kommer ut;) klart att den mår bra där inne vi känner ju den;) när ska du till barnmoskan?
  • den kära leken

Det är nog sant Tova. Jag sitter ju framför en dator hela dagarna så jag har ju tid att känna efter.

t0va skrev 2010-04-07 07:25:35 följande:
    Jag känner min väldigt ofta också, speciellt nu när jag sitter mycket då känns rörelserna väldigt tydligt, samma om jag ligger lite på mage. Fast igår som var en superjobbig dag med massa stress och annat att tänka på då kände jag den bara på morgonen och sen på kvällen när saker lugnat ner sig, så jag tror den sprattlar runt som en tok ofta men att jag känner den när jag tar det lungt och inte stressar runt. Fast den verkar sova på mornarna i alla fall. På ul så har det varit full fart och den vill inte sammarbeta alls, bm kommenterade "jasså det är en sån" när jag sa att det varit svårt att kunna mäta på nupp för på rul var det lika mycket snurrande där inne. Har ingen aning om det finns något som säger att en livlig bebis i magen är en livlig utanför, tror mer det hänger på hur känslig man är för att känna rörelserna och vad man gör under dagen. Kanske inte så lätt att känna sparkar om man tex. har ett jobb där man själv rör sig mycket och har mycket att tänka på. Jämfört med mig som mest sitter på dagarna och kan ta mig tid att känna efter.
  • den kära leken

Ingen kramp i nån vad däremot ska jag köpa stödstrumpor på apoteket idag. Stövlarna börjar bli lite trånga. Iof kommer dom väl snart att förpassas in i garderoben snart men fötterna och vaderna kommer väl fortfarande att svullna upp.

puchelina88 skrev 2010-04-07 07:26:08 följande:
    okej ja ska till min den 29 april;) du har fått kramper i vaderna??
  • den kära leken

Låter inte roligt du. Hoppas det blir bättre snart.

puchelina88 skrev 2010-04-07 07:41:17 följande:
    okej skönt att du inte har kramper de är faan jobbigt fick min första i lördags och sen i natt igen aj aj va ju så man vart ledsen nästan!!
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10