Inlägg från: den kära leken |Visa alla inlägg
  • den kära leken

Vi fortsätter, Bf aug 10

ssssssss8 skrev 2010-06-30 07:39:07 följande:
    Huh! dags för barnkalas idag med 9 st 7 åringar efter denna dag kommer jag vara trött.

I morse tog jag fram tygblöjorna som jag köpt till babyn och när ligger där och räknar om dom ska räcka till så sparkar bebisen till så hela sängen skakade visste väl att mamma drömde sig bort bland alla blöjor
    Åhh tygblöjor! Jag funderar också på tygblöjor men då att sy egna. Har köpt lite material till det men inte kommit loss ännu. Men nu jobbar jag ju min sista dag idag så det kanske blir tid att sy lite framöver när jag inte behöver sitta här och skriva rapporter :)
  • den kära leken

UL:et gick bra igår förresten. Moderkakan hade följt med upp så det blir vaginal förlossning, eller iaf försök till. KS kan det ju fortfarande bli. Har även beställt studiebesök till förlossningen och ska dit den 13 juli. Spännande.

• den kära leken
    SweetLilly skrev 2010-06-30 07:59:20 följande:
    morrn morn. Ja vilken värme, trodde jag skulle krevera i natt, fy, vi hade ca 26grader hela natten i sovrummet trots lite öppet fönster. Vaknade tidigt och kunde inte somna om heller, blir nog en lunchsovning ist.

Måste nog städa lite, det som jag orkar iaf, imorgon kommer min far på besök över helgen, jag har inte träffat han på 5 år tror jag..
    Men nu är det ganska behagligt ute eller är det bara söder om Gbg det regnat inatt?

OJ, 5 år. Det var lång tid. Spännande att ses igen då och lite pirrigt kan jag tänka mig. Hoppas allt går bra!
  • den kära leken

En sak till, jag väger just nu mer än mannen :) Han är 194 cm och jag 170 haha. Har gått upp15,5 kg. 13,5 sen inskrivningen. Väger 0,5 kg mer än honom.

• den kära leken
    SweetLilly skrev 2010-06-30 08:45:04 följande:
    åh hej, jag såg inte att du skrivit Härligt att ditt UL också gick bra! och skönt som sagt att det ordnade sig med moderkakan!
    Ja det var skönt att se att allt såg bra ut. Huvudet hade börjat sjunka ner precis som på dig! Kan ju iof tänka att det stressar dig lite då du ännu inte fått tid för KS. Nu får de ta tag i sig själva på ditt sjukhus!
  • den kära leken
    SweetLilly skrev 2010-06-30 08:49:54 följande:
    ja jag får ju vänta till att börja med till den 14juli då jag träffar narkosläkaren, SEN kan de besluta, galenskap. Jag är ju i v36 då.. menmen, det kanske blir snabbt beslutat, men man vill ju ha lite förberedelse..
    Ja när man kan få det så vill man ju ha det. En annan får ju gå här i ovissheten ;) För dig är det ju dock inte så roligt om det sätter igång innan. Åhhhh jag är så glad SweetLilly! Tänk att allt såg så bra ut på UL:et. Att den vänt sig neråt och att alla värden såg bra ut, från sf-mått till Hb.
  • den kära leken

Nallephumamma: Det kan komma kiss mot slutet av graviditeten utan att man är förlappad på nåt sätt. Hormoner som luckrar upp både bäckenbotten och muskulaturen slås på. Om det inte hade gjort det så hade det inte gått att föda så se det som något positivt. Själv får jag stå med benen i kors när det ska nysas eller hostas. Det kommer gå över när bäbisen är ute och speciellt om du övar med knipövningar!

• den kära leken
    Nallepuhmamma skrev 2010-06-30 10:12:44 följande:
    Ja alltså det kommer alltid lite kiss då jag ska nysa,hosta eller bära något,men nu när man inte äns gör nått det är så äckligt.
    Men finns det kanske någon binda mot det där?
    Ja du kan ju ha trosskydd om det räcker annars finns det ju speciella bindor att köpa men jag är inte insatt i hur de är eller vilka märken osv.
  • den kära leken
    SweetLilly skrev 2010-06-30 11:00:59 följande:
    Ja visst är dte  en härlig känsla! Man får slappna av lite och glädjas lite extra! För nog går tankarna lite stilla där i bakhuvudet att allt inte är bra. Men när man får dte svart på vitt sådär, så känns det så skönt.
    Ja det är skönt även om jag vet att allt är bra för det känns så himla bra. Har inte varit orolig nåt knappt. Mest innan vecka 12 men inte efter det.

Nu har jag dock värsta sura uppsötningarna. Blääää
  • den kära leken
    SweetLilly skrev 2010-06-30 11:07:06 följande:
    nej jag är inte heller så orolig på de viset, men det kommer upp lite orostankar ibland, även om man inte gör nån big deal av dem, jag vet ju att det hör till, tror inte jag träffat en endå gravid som aldrig funderar över nåt

Uppstötningar jar jag sluppit rätt bra endå, får det bara om jag drikcer juice på kvällen.

Har heller inga sparkar mot revbenen än och dte är jag glad över! men som sagt jag hade moderkakan väldigt högt upp samt en bebis långt ner så jag tror det beror på det
    Min bäbis ligger också långt ner men jag har sura uppstötningar ändå. Men jag får väl skylla mig själv som äter sura saker. Men det är ju så gott med frukt och bär och fil och yoghurt. Men jag får väl acceptera att det inte går.
  • den kära leken
    SweetLilly skrev 2010-06-30 11:22:58 följande:
    nej man är ju olika känslig, jag är jätteglad att jag slipper få det av frukt, för det är nästan det enda jag äter haha
    Det är det jag vill äta, massor men det går ju för fasiken inte. Jaja.
  • den kära leken
    Pregga skrev 2010-06-30 11:32:15 följande:
    har ingen foglossning,ingen halsbränna,inga uppstötningar, inget ont...guu va skönt inser jag nu när jag läser vad ni andra har, hua...dock så små hugg det lite i muttan igår, men inget ida :)
    :) JAg är också väldigt gald att jag mår så bra som jag gör. Bara lite sura uppstötningar vissa dagar, som idag och så svullnar fötterna och händerna lite mer än vanligt ibland. Men ingen foglossning, ingen oro, inga hugg samt en partner att dela allt detta med. Tycker så synd om Nallephumamma och det hon går igenom nu. Hoppas hon kan finna stöd här och hos andra i sin närhet!
  • den kära leken

Jag hade aldrig pallat ett sådant förhållande och många gånger har jag brytit upp just pga den anledningen.

Det är så att jag är lite missbildad :) Jag har 4 bröstvårtor. Precis under varje bröst sitter det en extra liten bröstvårta Ibland har jag bar trott att det varit ett födelsemärke men de sitter så symetriskt. Har alltid underat om det skulle komma mjölk ur dem när den dagen kom och japp det gör det. Haha. Helt galet känns det men där kommer mjölk.

• den kära leken
    SweetLilly skrev 2010-06-30 13:35:00 följande:
    haha vad lustigt, men det är kanske bra att ha om du får sår på de första

nej jag har haft förhållanden där man känt sig ensam trots att man levt under samma tak, det skulle jag aldrig tillåta igen. Med min man är vi ett team som löser problemen ihop, inte var för sig.
    Haha, japp här kan det komma fyrlingar om det har lust :) Nä de är så små att det nog blir svårt för bäbisen att ta tag om dem.

Just det att man jobbar ihop är så skönt. Mot samma mål och som ett team.

Fattar ni att jag har 2 timmar kvar på jobbet nu och jag är färdig med allt jag måste göra! Tjoho! Semester i 6 veckor!
  • den kära leken
    puchelina88 skrev 2010-06-30 13:50:08 följande:
    hejsan tjejer
    i dag är det skönt ut blåser och är mulet;)
    får se om vi får någon åska i dag!
    nu har min sambo åkt och jobbat mellan 14-24 de är såå ensamt!!
    ja börjar bli sjuk har fått jobbig hosta:(
    vet ni om man kan ta någon hostmedecin??i såfall vilken?
    Visst är det skönt. Vi får passa på att andas idag ;) Nä ärligt så har jag inte lidit så som jag trodde av värmen ännu.

Har ingen aning med hostmedicin du. The med honung?
  • den kära leken
    elinnnnn skrev 2010-06-30 15:11:21 följande:
    DEN KÄRA LEKEN: trevligt att se att du är tillbaks och STORT GRATTIS till ditt ultraljuds resultat. Äntligen :D
    kramis
    Tack ja det känns riktigt skönt att äntligen få veta. Kram till dig med.
  • den kära leken

Angående diskussionen så tänker jag svara senare. Nu ska jag åka hem från jobbet för nu har jag SEMESTER! Jippie! Så jäkla glad över det :)

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10