Inlägg från: Bubbis10 |Visa alla inlägg
  • Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

• Bubbis10
    knyzzel skrev 2010-08-07 00:28:19 följande:
    Nu e d vist dax för kvällsmat hahahaha Ses i morron gumman. Kommer in när kottarna somnat . KRAM på dej
    haha naaw så mys, ok...ses imon...kram på daj :)
  • Bubbis10

Hm, ett par snygga pumps på dessa, sen har vi miss piggy på plats, hahahahaa

• Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-08-07 06:58:37 följande:
    Godmorgon alla!

först måste jag säga: herregud Pregga, vilka fötter *asg*
    stackare!

Nä banne mig ingen bebis här alltså... jag tror jag sk*ter i allt nu. är så trött på det och vill bara ha uuuuuuuuuut henne... men nejdå hon trivs bra därinne. jaja det är väl bäst hon passar på att bestämma för sen när hon är född och typ 18 år framåt ska hon minsann inte få bestämma nånting alls!!! *elakt skratt*
    skämt åsido.. men känner molvärk och lite tryck men inget annat. dock tror jag att jag har värkar när jag sover!? inatt har jag vaknat varannan timme och då har magen varit stenhård...
    mycket mysko

det värsta av allt är nog att jag som snart fyrabarnsmamma känner mig som en förstföderska, inget ont menat, bara det att jag tror det är på gång nu hela tiden och bara väntar och känner efter ev "tecken". suck

idag har jag BF enligt barnmorskan! pyttsan, det kommer minsann ingen bebis idag!!!!

Maken tycker jag ska ha den 8e men jag tror på tisdag den 10e....

Alltså den 11e ska vi till den hemska barnmorskan igen.... vill inte!!! snälla fina lilla flickbebis, kom ut innan dess!!
    Hej tjejen :)

haha jotack, jag vet..miss piggy, hahahaha
    asså jag förstår att du känner dig otålig som attan nu å speciellt då du har gått din tid nu, men jag tror att du måste släppa lite på det för annars så kommer det bli jätte jobbigt. Jag kände ju med mig själv att jag måste sluta fixera mig på att nu e ngt på G, å intala mig att-äh han bara luras å busar med mig..för annars blir man snart tokig....hoppas för din skull att hon vill kika ut snart :)
  • Bubbis10
    Nallepuhmamma skrev 2010-08-07 09:26:26 följande:
    Pregga:

*Asg* ursäka men stackars dig med dina fötter.
    haha mjo visst e dom vrål sexiga ? hahaha dom i ett par pumps ;)
    Nallepuhmamma skrev 2010-08-07 09:25:05 följande:
    Tjihoooo nu är det "bara" exakt en månad kvar, MEN jag hoppas tösen vill komma ut till oss tidigare
     Längtar så innerligt till sessan och hoppas verkligen att hon vänt sig med huvudet neråt nu eller iaf innan UL som är kommande fredag.

Idag är inget planerat så man får nog ta denna dagen som den blir.

Ska strax iaf dricka mina 2 första koppar Hallonbladste för idag iaf...

Hoppas ni andra får en bra dag/ Kram!!!
    Det kommer gå undan nu, en månad gumman...vad e det egenteligen av ett helt liv?! hihi Tänk positivt..haha
    tetta skrev 2010-08-07 09:38:46 följande:
    bebis,

Härmed varslar jag, i egenskap av hyresvärd, Dig om vräkning.
    Vräkningen kommer äga rum snarast, dock senast inom 2 veckor. Till grund för vräkningen föreligger totalt ointresse från Din sida att följa sedan tidigare överenskommen hyresperiod med slutdatum 100818 (se bilaga 1, UL rapport).
    För att underlätta för alla berörda part...er ber jag Dig att flytta ut självmant.
    Med vänlig hälsning
    Hyresvärden Mamma
    hahahaha du e ju för rolig asså :)
    tetta skrev 2010-08-07 09:41:09 följande:
    Idag satt hon med ett glatt leende och härmade mej. Så ngn bakterie kan det nog va. Hon är ju annars våran avfallskvarn här hemma. Äter konstant och jämt.
    men då ger det nog med sig snart ska du se *hoppas*
    Perssonlund skrev 2010-08-07 10:05:10 följande:
    Läste för ett tag sedan om att Malmö föderskor flyttades till Kristianstad och till andra sjukhus...
    Bor du i Malmö?

Pregga: Tycker synd om dig och dina fötter =) ...

tette: Vem är vräkningsorden till?

Här händer det inte så mycket bebis mässigt.... Hade nog tre rejäla värkar inatt, men inget mer. Kanske skulle man sova bort dessa 21 dagarna som är kvar, då är det ju inte så lång väntan om man går över tiden XD
    hahaha tackar, aså jag brukar inte få ont av det men igår kväll så kändes det om man säjer så..haha
    händer inget här heller nu...e tvärlungt :)
    Malinski79 skrev 2010-08-07 10:52:41 följande:
    carohl: hur mycket kostade det att lämna in vagnen på service??Vi har ju köpt en på blocket så man kanske skulle lämna in den för genomgång så man ändå vet att allt är ok

Pregga: Ja dina stackars fötter

tetta: MYCKET bra värkningsorder, den ska jag spara...

Kan säga att jag inte känt nåt alls av någon sd eller förvärk etc. Men det trycket som jag hade neråt igår det va inte skönt...Så om jag ska känna sånt tryck när jag reser mig eller går då kan prinsessan mer än gärna inte behöva vänta alltför länge till Men men, det verkar va ett helt gäng med envisa bebisar här inne så det är nog bara ställa sig in på att minst gå fram till BF...Vilket är en EVIGHET för mig 1/9!!
    gumman, jag har inte heller kännt ngt inatt, mer än att han e ovanligt lugn...haha jaa mina fötter, ajaj..haha men det ger med sig, var uppe å kissade minst 11 gng inatt :)
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-08-07 13:10:12 följande:
    PREGGA: jo jag vet.... vaknade idag helt förbannad och irriterad, jag är annars en väldigt lugn och harmonisk person... men jag vill bara ha ut henne... försöker fylla varje dag med något att göra men det finns minsann inte mycket att göra ! och typ dem flesta man känner är upptagna med flytt, nytt hus eller annat så allt måste man hitta på själv
    haha men gumman då...se det positivt -hon trivs å mår toppen :)
    kom just hem fr förlossningen å var inne på ett Cgt å blodtryck då kjag varit så sjukt trött de sista 2 dagarna å det samma för lilleman, har vart sååå lugn. Å min svullnad ja...haha så ville kolla upp det lite, å allt såg toppen ut.
    läkaren sa det att det e inte ovanligt att man bli aptrött bara ngn dag fr Fl då bebis å mamma vilar upp sig..hihi får se nu då :)
  • Bubbis10
    ssssssss8 skrev 2010-08-07 16:47:25 följande:
    Jo kanske, jag ska iaf in på kontroll men kommer nog att kräva igångsättning orkar verkligen inte med detta.
    Varmt som jag vet inte vad och så har jag börjat må lite dåligt och jätteont i ryggen! "gnäll gnäll gnäll
    Det tar på humöret eftersom jag tillika är lite rädd för förlossningen.
    Min förra var ju inte av denna värld pojken hade inte alls kommit ner och sen blev den jättelång och bedövningen tog inte på och m.m.

Sen har jag en sjuåring som börjar skolan den 17:e och då vill jag vara på fötterna igen för att kunna vara som stöd för henne hon behöver verlkligen sin mamma och pappa nu för hon är så ängslig av sig nu just.
    Är jag gravid då fortfarande orkar jag inte på samma sätt med henne.
    Ok, men nu e du ju såpass lång gånget om jag inte minns fel att den lille skulle ju klara det galant..men du vet åxå hur det e att bli igångsatt? har dom förklarat? kram
  • Bubbis10

Jo dom erbjöd mig åxå att känna/provocera tappem lite nu när jag var inne, men tackade faktiskt nej, då jag blöder varje gng å blir nojjig..så jag avstår det..

• Bubbis10
    ssssssss8 skrev 2010-08-07 16:58:10 följande:
    Nej! Jag har inte fått förklarat för mig än iaf. men jag har flera vänner som blivit igångsatta och inget problem men men...
    Är det något jag missat?
    Ok, mja asså jag blev ju erbjuden att bli igångsatt i v 38 pga min oro osv...men dom sa det att bernet kan bli väldigt stressat å i 50% av alla gng så slutar det med sugklocka eller akut kejsarsnitt då det blir oerhört intensivt.
    jag fick jätte mkt info när jag blev erbjuden detta å jag tackade faktiskt nej.....tycker du ska be dom berätta allt innan du bestämmer dig för ngt, be hellre om en hinnsvepning?! ja aså tycker jag personligen nu men du gör såklart vad som känns bäst för dig.
    min dotter börjar åxå i skolan nu den 17de å hon vill ha ut lillebror innan så hon har ngt att berätta, hahaha men han kommer när han e redo..
    ssssssss8 skrev 2010-08-07 16:59:03 följande:
    Jo den lill* skulle klara sig galant 39+0 idag så
    ok, men då kan det ju dra igång närsom..:)
  • Bubbis10
    ssssssss8 skrev 2010-08-07 17:10:21 följande:
    Jo, men det är ju just det att båda mina andra förlossningar inte heller varit speciellt "graciösa" klarat mig dock utan sugklocka, men jag vet faktiskt inte vad som är bättre.
    Jag har ju iaf inatt haft värkar i två timmar men sen har det varit lungt  men bebis rör på sig som bara den hela tiden utom på natten.
    ok, ja aså jag vill ju inte vara negativ på ngt vis, utan bara att du ska vaar medveten om riskerna,...sen e det helt ditt val. Fl med min dotter var fruktansvärd..hua, jag kräktes å svimmade å jaa...det var hemskt, MEN jag vet ju vad jag fick för det :) jag har inte haft några värkar alls idag, men e aptrött....

hahahaha ida när vi var inne, dottern å jag så hamnade vi mitt i ett nystädat golv, så givetvis halkar hon på en fläck, det såg ut som ett svanhopp, jag skrattade så jag skrek där inne....hon gled isär med benen å störtade emot golvet, å jag som ligger på sängen ser ju bara hur hon försvinner...jag skrek av skratt, hahahahahah

å efter att jag var uppe å dom kännt på honom rejält så e det fullt ös här igen. men asså dom trycker ju jättehårt....jag frågade-men får han inte ont? läkaren log å sa-nej nej absolut inte..
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10