Inlägg från: Malinski79 |Visa alla inlägg
  • Malinski79

Vi fortsätter, Bf aug 10

Ninniisen skrev 2010-08-20 16:44:01 följande:
    Jag minns inte om jag har uppdaterat om att jag fött??

Den 31 juli, 23 dagar innan beräknat (jag står dock under den 19:e ser jag) födde jag en liten pojke på 3710 gram, 51 cm lång. Det var nog en drömförlossning för min del vilket var underbart då jag varit väldigt förlossningsrädd.
    Jag måste ha missat dig i denna tråden innan men GRATTIS iaf!!! {#emotions_dlg.flower}

elinnnn: Men va trist att du kom hem utan bebisen   Din bebisen måste verkligen trivas å ha det varmt å gott där inne!!! Förstår verkligen att du är less på detta nu!!!!
    Ella 070911<3 lillasyster BF 100901<3
  • Malinski79
    Mandy86 skrev 2010-08-20 19:53:03 följande:
    Synd om dig att du inte ens fått värkar ännu. Har haft mina med fem minuters mellanrum nu i 22 timmar, och slemproppen fortsätter komma också sen 22 timmar tillbaka... Värkarna har gått från mensvärk var jag kunde andas igenom dem till värk som jag måste bara stå ut med tills det är över, kan knappt andas utan att det gör ont. Men fortfarande bara 45 sek, skulle ju vara 5-15 sek mer för att jag skulle få åka in..märkligt.

Min bebis hade ju lagt sig ned i bäckenet. Sen i måndags hos BM hade hon flyttat sig upp till rörlig igen. Igår var hon helt fixerad och hade sjunkit ned 6 cm..så det kan gå fort innan din åker ner! Hoppas hoppas du slipper igångsättning, är glad att det börjat naturligt för mig nu.. Om det nu håller i sig. Annars ska jag ju också be om igångsättning snart
    Men du gumman!!! De kan aldrig tvinga dig till att va hemma.... Om du har SÅÅÅ ont så du inte ens kan andas igenom värkarna, så tycker jag absolut att du ska åka in! Då får du ju iaf se om det hänt nåt...För sååå ont hade inte jag när jag åkte in förra gången..Jag åkte mest in för att kolla upp mig, men hoppsan då va det hela redan på G..

Tycker inte du ska vänta hemma för länge! Gr det som känns rätt för DIG inte för dem...Enligt dem tar allt siåså lång tid första gången m.m. De har ingen som helst aning om hur lång tid det tar för dig!!
  • Malinski79
    carohl skrev 2010-08-20 20:56:09 följande:
    Jag har ett tips för att hon ska glida ner lite så att hormonet utsöndras... rulla på höfterna någorlunda snabbt och en stund sen kommer värkarna. Värt att försöka iaf! Flört
    carohl: Har du pratat med Pregga?? Hur mår hon å bebis???
  • Malinski79

tetta & elinnnn: Jag förstår verkligen att det måste va frustrerande när inget kommer igång av sig självt

tetta: du har helt rätt i att man inte vet HUR det är att gå över..Jag har haft turen att inte behöva göra det (än), men med tanke på hur man väntar, längtar m.m. nu innan så hoppas jag inte behöva gå över, men det vill ju ingen!!! Stoooooor styrkekram till dig gumman!!!!{#emotions_dlg.flower}

elinnnn: HOPPAS såååå innerligt att du får komma in å sätta igång allt nu!!!! 12 dagar över kan inte va någon lek Styrkekraaaaaaaam till dig oxå Hjärta

Jag har en bekant som fick gå över 3,5v!!!!!!!!! fattar inte hur hon orkade!!!

Hoppas såååå att ni (och jag) har våra små innan helgen är över

• Malinski79
    elinnnnn skrev 2010-08-21 09:22:58 följande:
    nu har jag inte läst vad ni skrev sist men ville bara säga att förlossningen ringde precis och vi ska åka in :)
    så glaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaad

vi hörs en annan dag!
    håll tummarna för mig att det kommer gå relativt snabbt och smidigt.

lycka till ni andra!!!

många kramar och tack för allt stöd.
    kommer självklart inte lämna tråden även efter förlossningen!
    love you girls!!!!!!!!!!!!!!!!!! Hjärta
    Åhhhhhhh va glad jag blir för din skull nu elinnnnnnn!!!!!!!

STOOOORT lycka till nu tjejen!!!! {#emotions_dlg.flower} Ska verkligen tänka på dig under dagen...

Nu kommer jag vänta med spänning på en uppdatering
  • Malinski79
    Mandy86 skrev 2010-08-21 11:32:23 följande:

BF+12!!!!!! Olidligt.

Hade 1 minuts värkar i förrgår/igår med fem minuters mellanrum i 24 timmar, sen blev det tre minuter mellan och det satt jag med inatt från 00.00 - 07.00 imorse, har inte sovit, kan inte stå, sitta eller ligga för det är kraftiga värkar!

Ringde FL två gånger och hon sa bara att dem antagligen skulle skicka hem mig igen så vi stannade hemma hela tiden och tänkte vänta tills det bara var 2 minuter mellan och åka in då. Sambon tvingade mig in i sängen och jag somnade av och till i två timmar. Nu har det upphört...............tror jag ska gråta jag med

Men va e det som händer med "alla"?!?!?! Stackare!!!!!!

Men HUR kan de va sååå säkra på att de ska skicka hem dig?? De trodde de om mig sist oxå, men tjiiiii fick de!!
    De har verkligen ingen aning om hur snabbt det går för just DIG å inte vad som hänt heller..Ibland kan de va skönt att bara få kolla upp oxå å åka hem sen å fortsätta..Men bara man vet VAD som hänt!!!

Styrkekramar till dig oxå guman!!!!
  • Malinski79
    Perssonlund skrev 2010-08-21 11:53:14 följande:
    Synd att vi inte känner varandra så,annars hade jag gärna ställt upp och kört dig. Jag kör så länge jag inte har värkar. Jag tror dom kommer tillbaks snart och sen tror jag att dom kanske försvinner lite för att man kanske börjar oroa sig lite. Försök att koppla av. Tror iallafall att du får åka in i natt eller imorgon. Du har ju inte lång tid kvar, så snart är det väl så pass att du får tid för en igång sättning va? KRAMAR TILL DIG!!!

Undra vad det är med alla här!! Smärtor kommer och alla tror man behöver åka in men så försvinner dom. Vad är det för stil? Varför vill inte våra värkar hålla i sig? Inte ska väl dom sista augusti barnen behöva komma ut genom igångsättning? MYCKET MÄRKLIGT måste jag säga!!
    Mmmm det är nog bara jag som inte har en enda känning här inne tror jag..har inte haft en förvärk eller nåt alls..Hade inte det med dottern heller..Men med tanke på HUR seeeega dessa bebisar är så undrar man ju hur länge man själv ska behöva vänta Men jag är ju näst sist ut på bf listan oxå (nallepuhmamma har efter mig)..

Ska jag ska absolut inte börja klaga än på att inget händer
  • Malinski79
    Perssonlund skrev 2010-08-21 12:02:36 följande:
    TIPS!!

Jag glömde tipsa om en sak som min syster tipsade mig om. Hon sa att det är jättebra att ha frotelakan hemma,inte till bebisen utan om man skulle läcka mycket mjölk så är det skönt att ha. Hon själv läckte så att sängen blev dyngsur. Jag läcker inte nu men ska köpa frotelakan,för efter förlossningen är det nog inte så kul att behöva upp och ta en handduk för att det rinner mjölk plus att handdukar kanske inte hjälper på samma sätt om man nu läcker mycket och man har kanske ingen lust att ut och handla när man väl kommit hem.... Aja hoppas det hjälper någon!
    Det är jätte bra..MEN jag tror att de flesta sover med amningsbh med amningsinlägg i  Eller jag gjorde det iaf förra gången...Men det är kart att man ändå kan läcka igenom så man kanske kan behöva det ändå

Men kan säga att jag redan lagt ett frottéskydd i sängen ifall vattnet skulle få för sig att gå
  • Malinski79
    Perssonlund skrev 2010-08-21 12:08:35 följande:
    Men jag har BF nästa Lördag och gnäller redan... Visst har jag för värkar men det är ju inte alla som får det heller. Kanske blir det så att din bebis bara slinker ut rätt som det är Skrattande. Jag vet inte riktigt om jag hoppas på att han ska komma nu eller inte. Klart jag längtar och vill att han ska ut eftersom jag har ont,men sen samtidigt så tror jag att han kommer att vara liten om han kommer nu. Aldrig fel med en liten bebis men man vill inte ha en hur liten bebis som helst! Aja någon gång kommer dom ju iallafall. Nu har vi inget annat val Skrattande. Någon gång har jag känt hur paniken kommer smygandes och jag känner NEJ,jag vill inte längre! (föda alltså). Men sen slappnar jag av och tänker: För det första har jag inget val och för det andra så kommer det säkert gå jättebra.... Lite konstigt men iallafall....

Men det börjar ju bli våran tur nu snart iallafall Skrattande
    Ja du gumman...När det väl sätter igång på riktigt så är det bara "hänga" med å inte glömma andas Som jag sagt så många ggr innan, men andningen räddade mig..jag gick totalt in i mig själv i varje värk!!!! Å det va faktiskt "lätt" att föda barn så...Min sambo sov ju under hela tiden som jag öppnade mig, jag väckte honom när de va dax att börja krysta!!

Så det finns drömförlossningar!! Du kan läsa min förlossningsberättelse här på bloggen Om du vill, den är inte skrämmande, jag LOVAR!!!!!
  • Malinski79
    LillSkruttet skrev 2010-08-21 13:08:33 följande:
    BH gör ju ont att ha när man sover, med alla spännen och så. Jag körde på apotekets förbands-BH när jag sov när jag ammade dottern. Är som en mjuk sportBH, inga spännen eller nåt sånt. Och amningsinläggen höll sig (oftast) på plats. Dock hade jag alltid en handduk under mig när jag sov (ett dubbelvikt badlakan) för jag liggammade framåt morgonen, och då kunde jag somna ifrån och glömma att stoppa in bröstet igen, vilket resulterade i en liten sjö i sängen.
    Vet dock att det finns de som inte alls gillar apotekets förbands-BH:ar men jag är helförtjust i dem och har köpt 2 st till nu (svarta...hade 2 vita sedan innan, och de tappar ju liksom färgen och blir dassiga efter ett litet tag).
    Malinski79 skrev 2010-08-21 12:16:00 följande:
    Ja du gumman...När det väl sätter igång på riktigt så är det bara "hänga" med å inte glömma andas Som jag sagt så många ggr innan, men andningen räddade mig..jag gick totalt in i mig själv i varje värk!!!! Å det va faktiskt "lätt" att föda barn så...Min sambo sov ju under hela tiden som jag öppnade mig, jag väckte honom när de va dax att börja krysta!!

Så det finns drömförlossningar!! Du kan läsa min förlossningsberättelse här på bloggen Om du vill, den är inte skrämmande, jag LOVAR!!!!!
    Min första förlossning blev jag också räddad av andningen. Hade gått på gravidyoga innan och tyckte att det lät så fånigt att andningen skulle funka SÅ bra mot smärtan....visst lite kanske, men inte alls så mycket som den faktiskt gjorde. Jag fixade nämligen inte lustgasen alls, ville INTE ha den efter att ha testat den (jag blev bara helt avtrubbad och glömde bort att andas, rasade nästan ihop och tappade fokus helt, plus att smärtan fortfarande kändes). Andningen var mitt ALLT. Andades mig igenom värkarna tills jag var öppen 10 cm.
    Men sen fick jag lite hjälp av EDA:n som sattes och fick en lugn timma innan det var dags att krysta.

Har gått på yoga den här gången också. Hoppas kunna hålla fokus lika bra den här gången och bara koncentrera mig på andningen när smärtan kommer. Vaddå sol?? Här är det mulet och så kommer det regnskurar med jämna mellanrum. En riktigt grå och pissig dag.
    Jag använde mig "bara" av andning, TENS å varma kuddar igenom hela förlossningen..Testade oxå lustgas, men de resulterade bara i att dotterns hjärtljud gick ner...

har aldrig sett en sån förbands-bh som du pratar om...för mig funkade de kanon med amningsbh, men sen hade jag ju inte direkt nå vidare flöööööde i tuttarna heller..Så det kan ju ha med det att göra!!
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10