Inlägg från: Malinski79 |Visa alla inlägg
  • Malinski79

Vi fortsätter, Bf aug 10

Nej tjejer NU måste jag få gnälla av mig lite på karln....Skrikandes Det va så att vi skulle på kräftskiva idag hos några vänner..Han har sagt hela tiden att jag får bestämma om vi ska gå eller inte..Men jag har sagt att jag vill gå..Så vi har lovat dottern att hon ska få sova hos farmor!

Men så blev han ju sjuk igår å skulle såklart inte kunna följa med på kräftskivan..Men nu tycker han inte jag heller ska få åka!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Å jag blev tokig.....Han tycker jag är "knäpp" om jag åker för om det sätter igång nu då, då måste jag sätta mig i bilen själv för att köra hem (tar 15 min att köra)...Öhhhh, ja..men jag åker väl DIREKT om jag skulle kännt att nåt va på G.. Men till ICA eller liknande det är OK att få åka själv till...Skrikandes

Så detta resulterade i att jag blev hormonell å börja grina, dottern blev hemma (ledsen) för jag vägrar åka till hans mamma nu å förklara varför jag inte ska gå (för hon tycker jag skulle gå)..Sen sa han iaf att jag "såklart" fick välja själv, men att han står för va han tycker...Så jag SKITER i att åka i ren protest!!!! Så nu ska jag sitta här själv ikväll å äta min jävla kräftor....Rynkar på näsan

Är inte på topphumör!!!!! Så fattas bara att det hela startar nu bara för det!!!

Jag är säkert sjukt larvig just nu (iaf i hans ögon)...Men jag blir så irriterad på han påhitt ibland även om han egentligen menar väl!!!!

Nu har jag gnällt klart

Ella 070911<3 lillasyster BF 100901<3
  • Malinski79
    Oväntad skrev 2010-08-21 16:24:26 följande:
    Skulle ni åka till förlossningen om ni haft pinvärkar i flera dagar som går upp till ca 5 min/emellan  för att sen avta i några timmar och sen igång igen.. Smärtsamma ja så man behöver andas igenom dom men som sagt det ökar upp till en nivå för att sen försvinna helt ett tag..

Jag har knappt sovit på 5 dygn och börjar känna mig lite tillplattad... Eftersom jag är omföderska så vet jag att det kan vara såhär.. Men det är skitjobbigt och undrar hur länge man ska bli "plågad"..
    Du kanske ska åka in bara för att få veta om värkarna gjort någon nytta...Å ev få något så du kan sova!!

Men jag förstår att du "tvivlar" det hade jag oxå gjort..man vill ju inte behöva åka hem igen när man väl åkt dit!!!
  • Malinski79
    Perssonlund skrev 2010-08-21 18:57:40 följande:
    Malinski - Jag har precis läst din blogg och gud vad intressant och härligt!

Har ni andra någon blogg?
    Tack för din fina kommentar Jag va tvungen att läsa igenom den igen även om man har varit med om det..men att läsa om hur man upplevede förlossningen då är alltid lika roligt!!!!
  • Malinski79
    Mandy86 skrev 2010-08-21 19:28:32 följande:
    Jag är sugen på paj, har varit i flera dagar..aahh.. ingen som bakar? =)
    hahaha...nä..jag blev "tvungen" att åka till affären å köpa fanta
  • Malinski79
    Perssonlund skrev 2010-08-21 21:12:37 följande:
    Oj nu skriver jag en massa.... Har fått reda på att jag och min ödla har varit "gravida" samtidigt. Bara det att hon håller nog på att lägga sina ägg nu ... Ganska häftigt tycker jag iallafall Flört
    Det va lite coolt...

Oväntad: skönt att kolla upp det iaf!!! Lycka till nu

Måste bara berätta nåt hemskt....Vet inte om ni lät nyheterna idag, men det är iaf en kille i bålsta som blivit mördad idag..Det visade sig vara en "jobbarkompis" son Ska tydligen va knark inblandat, men det gör det inte mindre jobbigt för föräldrarna (vi jobbar under samma chef å har väldigt nära samarbete) Tragiskt!!!!!
  • Malinski79
    Perssonlund skrev 2010-08-21 22:08:54 följande:
    Oj tryckte på fel knapp och råkade skicka.... Skulle ju skriva mer...

Hur går det för er tjejer?

Vad gör ni för något?
    ja det är tragiskt!!!!!!

Ja du..vad görs?? Inte ett skit!! Funderar starkt på att gå å lägga mig snart!
  • Malinski79

Men Pregga....JÖÖÖÖÖSSSES sååå jäkla söt han är...Han är värd en skåååål själv Skååååål Dominic Skål

Mandy: Fortsätter hålla tummarna för dig Hoppas du får åka in (om du inte redan är inne)...

Här händer det lika lite som vanligt, dvs inte en förvärk eller sd....har 10 dagar kvar idag (så på denna dag födde jag dottern)...Men nästan så jag hoppas (knappt så man törs skriva det, för då får man väl gå över läääänge istället) på att hon väntar att komma ut någon dag till...Annars får de nog bli taxi in, sambon har fortfarande feber å yrsel..så känner inte att jag vill åka bil med honom!!!!

• Malinski79
    Perssonlund skrev 2010-08-22 11:04:47 följande:
    Asså tror ni inte att Elinnnn fått sin bebis nu? Hon har ju inte varit här sen hon åkte in. Hon skulle väl sättas igång va? Ååå Hoppas så för hennes skull´!!
    Jag hoppas verkligen det...Kan INTE va roligt att gå över så

Hon skulle väl sättas igång igår när hon fick komma in

Ja snart är vi inte många kvar i denna tråd som fått...Det märks, vi blir färre å färre som har tid att va här inne å skriva..KLART man förstår det, men samtidigt är det lite tråkigt
  • Malinski79
    Perssonlund skrev 2010-08-22 17:49:04 följande:
    Hallå tjejer!

Vad har/hittar ni på med? Själv ska jag vara lite "oldie" och spela bingolotto idag. Är så länge sen jag gjorde det och känns som en perfekt dag till det... Jag är helt slut i kroppen...
    Ja du...Här har det varit full rulle hela eftermiddagen..först kom svärmor + man för en snabbfika, men eftersom sambon fick en läkartid å inte fick köra själv så fick de stanna här..Så att hans "plastpappa" fick köra honom till läkaren.. Sen ringde även min svärfar + fru å ville komma å säga Hej, så de gjorde de..å som att det inte räckte så kom min "plastmamma" förbi oxå Så här va fullt hus...Sambon va tacksam att han fick åka till läkaren

Men det som inte va lika roligt va att läkaren sa att han absolut INTE får följa med in OM förlossningen startar å han får än mindre köra in mig eftersom han är sååå yr emellanåt!! Så har fått förbereda min lilla mamma på att ha "jour" om nåt skulle inträffa nu Är verkligen inte va man vill å hoppas, en samtidigt skönt att iaf ha någon som kan följa med...Så nu hoppas jag sambons feber går över SNABBT!!!!!!!
  • Malinski79
    Perssonlund skrev 2010-08-22 18:14:38 följande:
    Oj det var verklige fullrulle Skrattande... Håller verkligen tummarna för att han hinner bli frisk innan. Tråkigt för er att han kanske missar förlossningen "bara" för feber och vad han nu har. Hoppas den lill* stannar tills han är frisk och vet du? Jag tror att den lill* kommer stanna in i det sista så länge han är sjuk. Inget elakt alltså men om man är lite orolig så brukar man spänna kroppen och sen när han är frisk så slappnar du av och så kommer bebis....Låter som en dröm va? Drömmer Skrattande
    Hahaha...ja det låter som en dröm...ELLER så kommer den nu, bara för att man verkligen INTE vill Det beror på om det ska bli en retsticka eller om hon lyssnar på sin mamma
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10