LillSkruttet skrev 2010-08-26 11:13:48 följande:
Jo, hormonerna i samband med amningen är ju absolut inte att leka med....men jag tänker att då är iallafall maken också hemma. Nu jobbar han ju om dagarna så det blir väldigt intensivt och påfrestande att vara ensam med en trotsig 3-åring... Men men...
Just nu är hon som en liten ängel.

Sitter i soffan med sin bebis (nallen) och snuttisen och tittar på TV. Hemsk mamma man är, men just nu är det mycket film- och TVtittande för henne, för att jag ska få vila något alls och inte bara springa runt och jaga henne här hemma. Tyvärr har hon inte tjatat något om dagis heller. Hon vill vara hemma med sin mamma säger hon. *suck* Hon har ääälskat dagis, ända fram till i våras då hon helt plötsligt inte alls ville gå dit. Visade sig att hennes bästis bara var där 3 h/dag (förälder föräldraledig med syskon) och hon gick inte alla dagar, en annan kompis fick hastigt byta avdelning till storbarnsavdelningen för att de behövde ha in en ny lite tjej på småbarnsavdelningen, och den 3:e kompisen hon lekt mycket med sov fortfarande middag. Så hon var helt ensam, vaken på småbarnsavdelningen eftr lunch vaje dag. Hon ledsnade ur på att inte ha någon att leka med. Så det blev gråt och jättejobbigt att lämna henne tillslut, och tydligen minns hon det alltför väl fortfarande, fast hon nu ska börja på storbarnsavdelningen när hon kommer tillbaka (tillsammans med sina kompisar).
Har inte tid hos BM förrän 16:30 idag. Lååångt dit!

Är lite otålig.

När skulle du iväg?
Kramar tillbaka!

Ja det är känsligt det där med kompisar å allt även i den åldern
Men skönt att hon kommer få en liten nystart nu när hon kommer tillbaka då

Jag har hela tiden sagt att Ella kommer va hemma de två veckorna som john är hemma, men hon kommer iaf få va hemma i 1 v med oss å sen kommer hon få välja om hon vill gå eller va hemma

Kommer nog försöka göra det så mycket som möjligt detta året, att hon får välja själv
Jag ska va hos BM kl 13.00 så får väl snart börja göra mig iordning lite kanske

Åker om ca 1 tim hemifrån, jag tycker det är skönt att få sitta ner å vänta lite å varva ner när man kommer dit!
Lycka till sen nu då om jag inte hinner hit innan du åker

Håller tummarna!!!!!