Inlägg från: Malinski79 |Visa alla inlägg
  • Malinski79

Vi fortsätter, Bf aug 10

Mandy86 skrev 2010-09-21 10:27:44 följande:
    Ja, det är lite läskigt. Min mormor har bla. haft fyra strokes och en hjärtinfarkt och var inte riktigt "med" längre. Glömsk och pratade mest i dåtid. Men dagen innan hon gick bort hade hon frågat min mamma om min dotter mådde bra, tänk att hon kom ihåg det av allt
    Åhhhhh *ryyyyser* Mmmm, jag tror verkligen på "sånt"...De känner nog på sig när det är dags att gå vidare Förvånad
    Ella 070911<3 Moa 100907<3
  • Malinski79
    elinnnnn skrev 2010-09-22 22:39:30 följande:
    kan man verkligen ha ägglossning utan att blöda???
    Men ägglossning och blödning hör väl inte ihop????Förvånad

Jag har då aldrig blödit i samband med en ägglossning iaf!
  • Malinski79
    elinnnnn skrev 2010-09-23 13:24:38 följande:
    elinnnnn skrev 2010-09-23 13:22:27 följande:
    nä men man blöder ju a 2 veckor efter ägglossningen..... eller? :D
    för det handlade om att man inte har mens medans man ammar enligt Pregga, då skrev jag att det kan man visst ha, Pregga sa att man har ägglossning men inte mens. Hur det nu går ihop undrar jag. Man blöder ju EFTER man haft ägglossning?? visserligen ett par veckor efter men iallafall
    hahahaha,ok...den diskussionen missade jag...sorry

jag kan tipsa om en salva... Inotyol, den är oslagbar (enligt mig)..använde bepanthen till Ella innan å den tyckte jag va HELT värdelös, men det kanske beror på hudtyp m.m. Inotyol är även bra mot självsprickor, brännskador m.m. rekommenderas VARMT av mig!!!
    Oväntad skrev 2010-09-23 15:39:48 följande:
    Hur är era egna magar efter ni fått barn? Det enda jag lyckats läsa om är att man kan bli förstoppad men min mage är verkligen inte det.. Tvärtom.. Den låter mycket bullrar och är väldigt gasig och man får ofta gå på toaletten.  Nu är ju mitt ganska färskt, födde ju bara för 6 dar sen men tänkte det skulle lugna ner sig lite..
    min mage har blivit hård, men hade lite mer som dig till en början!!
    Mandy86 skrev 2010-09-23 15:14:58 följande:
    Måste fråga vad ni tror, bebisen har fått röda prickar (hormonprickar?) vid fyra veckors ålder med en gul prick i mitten.... är det hormonprickar?

Jag frågade på BVC och där sa dem att det säkerligen inte är hormonprickar utan att hon inte tåler mjölk..och att bebisen inte brukar få hormonprickar vid fyra veckor..men det verkar jättevanligt och när jag läser på nätet så verkar det vara det..flera familjemedlemmar som också har barn menar att det är hormonprickar..

tänk om dem börjar en behandling mot laktos om det inte är det
    Hmmmm....har tyvärr ingen aning, så kan inte hjälpa dig
  • Malinski79

Hej tjejer!!! Nu va det ett tag sen jag skrev nåt här..Har varit fullt upp precis som för er andra antar jag Men vi mår iaf toppen, Moa har hunnit bli 1 mån redan...

Tycker tiden bara ruuusar iväg..Men hon är såå otroligt snäll, hon bara äter å sover..Jag ammar ju inte men hon somnar ca 22 å sover oftast till 03 så äter hon somnar om å sover till 06-07 ungefär..Inte en enda natt har hon krånglat *peppar peppar* Så jag får trots allt sova relativt bra!!!

Hon har srängt 4kg gränsen nu oxå skruttan 4070g å 54 cm lång va hon i måndag!

Hoppas allt är bra med er alla!!!!
    Kraaaaaam <3

• Malinski79

Passar på att slänga in en bild på min lilla prinsessa
  • Malinski79
    puchelina88 skrev 2010-10-18 16:03:09 följande:
    hallå alla
    hoppas ni mår bra?
    här är de bra.
    tänkte höra med er som inte ammar om de finns några?
    min viktor blir någ inte mätt på nan1 kan man gå över till nan2 innan 4 månader?
    kan man även testa med lite gröt eller välling??
    min bvc tant kan ju inte så mycket,
    Men hur mycket äter han varje gång då?? Bara tänkte att det kanske räcker med att öka mängden med Nan1, tror man ska va försiktig med att gå över för tidigt till nan2..Magen kan ju reagera när man byter...Men det är ju bara kolla med bvc..

Jag använder babysemp 1 å när jag tycker att Moa äter "för ofta" och inte verkar mätt så ökar jag mängden bara

Törs kanppt skriva detta..men Moa sover såå bra på nätterna..ger henne mat ca 21.30-22 sen sover hon till ca 03 så äter hon å sen sover hon till ca 06.30-7..Så ska inte klaga även om man kan vara trött ändå på att inte få hela nätter med ihållande sömn...
  • Malinski79

Heeeeeej tjejer!!!! Det va jääätte längesen jag va inne här nu...Tiden bara rusar iväg å tiden räcker inte alls till lika mycket nu när man har två barn som den gjorde när man hade ett

Ser att ni pratat vikt här..Vi va å vägde Moa förra veckan å då va hon exakt 2 mån (+2 dagar) å då vägde hon 5210g å va 59.5cm långoch hon vägde 3500g å va 51 cm när hon kom....

Hon ammas ju inget alls å har aldrig gjort det heller...

Annars flyter allt på fint, vi är rätt mycket nere på öppna förskolan å myser med de andra mammorna å bebisarna

Bubbis10: Jag undrade precis om de kommit in någon ny Så välkommen,hihi...

Vi har fått tid för vaccination den 7 dec å det är ju exakt på 3 mån dagen Ser INTE fram emot det!!!!!

Hoppas ni alla mår bra å även era småttisar....Ska verkligen försöka bli bättre på att kika in här nu...

• Malinski79

Hej tjejer!!!!

Jag har INTE glömt bort er Har bara varit allmänt mycket här på sistone... Moa har hunnit bli ca 3,5 mån, å Elinnnn..Moa vänder sig inte från rygg till mage än, hon är rätt nöjd med att ligga på rygg

Mensen kom snabbt tillbaka här, tror den kom redan efter ca 1,5 mån (har ju inte ammat alls)...

Pregga: Tänker på dig gumman (men det vet du ju)... Men va ska ditt X säga då om du bara går till begravningen ändå, verkar ju HELT jävla sjukt att du inte ska få gå dit?!?!?!?

Hoppas alla barn + mammor mår bra såhär i juletider!!!!!

• Malinski79

Hej tjejer!!! god fortsättning på er alla
    Vi har fortfarande en liten "latmask" här...Moa börjar nästan kunna rulla från rygg till mage, det är så hon nästan viker sig runt men inte helt...hon blir 4 mån på fredag min lilla skrutta!! Har inte börjat med några smakisar än heller,men tänkte jag ska testa lite gröt någon dag..kankse på fredag å fira 4 mån dagen,men får se!

Kitty82: Grattis! eller vad säger man?!?! Jag undrar ju mest hur din karl reagerar när han reagerade som han gjorde nu senast...min karl hade nog inte blivit alltför lycklig om jag sa att jag va gravid nu

Men om det är planerat å ni känner att det känns bra så GRATTIS!!!!

• Malinski79
    Kitty 82 skrev 2011-01-03 19:18:23 följande:

ja ni vad han kommer säja o hans familj är en annan historia men den boken läser vi om sen

hur känner du själv då??? Känns det bra?
  • Malinski79

Heeeeeeej tjejer!!!!!!!!!
    Galet längesen jag va inne här nu...Det känns som att det är fullt upp HEEEELA dagarna i ända med 2 barn med full fart i Skrattande

Annars så rullar det på som vanligt här..Moa blir 5 mån på måndag,känns INTE som att det va 5 mån sen man satt här och vääääntade å lääääängtade efter henne!!

Hon sover såååå sjukt bra på nätterna (törs knappt säga det) men hon somnar ca 20 sen tar jag upp henne å ger henne mat (hon sover fortfarande) ca 22 sen sover hon till ca 07 Så jag ska verkligen inte klaga då det gäller sömnen!!

Va på bvc förra veckan oxå för 4,5mån kontrollen å då va hon 65 cm, å vägde 6840g..Så lång å smal tjej är det!!

Bubbis: Jag har inte fått min msn att funka Gråter SAKNAR dig gumman, å vill veta vad som händer?!?!?!!?! Hjärta

Hoppas att alla ni andra har det toppen med era små å att ni myyyyyser ordentligt

Kraaaam på er alla!!!

• Malinski79
    sofie och laura skrev 2011-02-07 06:35:58 följande:
    Du är underbar UNDERBAR
    Har inte kunnat sova ....
    Jag kommer att vara mer detaljerad när jag fått svar idag!!!!!

Älskar dig gumman
    Men åhhhh Rynkar på näsan HOPPAS innerligt att du/ni får bra svar/besked idag, vad det än gäller!!! Håller både tummar å tår!!

Hoppas på en uppdatering om vad som hänt (om du vill och orkar såklart)

tänker på dig gumman!!!
  • Malinski79
    Bubbis10 skrev 2011-02-15 22:45:44 följande:
    Flickor,ni är alla så speciella för mig..ni har följt mig genom min resa i min graviditet med min underbara son samt min glädje över honom.
     Nu händer det grejer å tänka sig att en viss ngn just idag tände en strimma av hopp i mitt hjärta,DEN känslan var överväldigande...En total främling.
    jag tror å hoppas att det blir så som jag önskar....

Vill Tacka Nik70 som är medlem på denna sidan åxå,en fantastisk person som ger mig en oerhörd styrka.
    tack N{#emotions_dlg.flower}
    Men gaaaaah, va jag vill ha tillbaka dig på fejjan Jag blir ju supernyfiken nu när du skriver sådär!!!! VILL ha en uppdatering på "din andra" tråd snart oxå om vad som händer

Sofie och Laura: Jag tänker på er!!! Hoppas det löser sig till det bästa för lilla Alvin!!!! Hjärta

Kram på er alla!!!
  • Malinski79
    Bubbis10 skrev 2011-03-07 14:19:18 följande:
    haha lungt gumman alla e vi olika :) min e som bortblåst å jag e tacksam för det .

Igår så hände ngt fruktansvärt här hemma...å det slutade med att jag hysteriskt gråtandes åkte in till akuten med min lille prins,vi busade i sängen å jag pussade å naffsade han i tårna å han skrattade så han kiknade,men plötsligt så händer det...han går in i kramp...hela hans lilla kropp hoppade med armar å ben, å ögonen öppnades å stängdes å tårar rann men han skrek inte...jag blev livrädd!! jag skrek hans namn å lyfte upp honom..anfallet släppte å han blev rädd å började gråta på riktigt för första gng i sitt liv.
    väl inne på akuten så tog dom det på fullaste allvar å tog massa med prover å misstänker affekt kramp vilket man kan få om man blir vääääldigt glad eller arg..inte så vanligt men inte heller ovanligt.
    skulle det hända igen så vet jag att det e ofarligt men otäckt,skulle han dock få kramp utan att han e lyrisk av glädje eller ilska så ska vi ta ambulans in å ta en annan koll för att utesluta Ep anfall,men det tror varken läkaren eller jag att han har.
    Fy gumman va obehagligt det låter =(  Här hemma rosslas det för fullt =( Är sååååå jobbigt när de små inte är helt friska...Men jag är inte sååå orolig att det är nåt konstigt då att började med att hon va nästäppt, å när jag gav henne koksalt i näsan så hörde jag hur det åkte ner å satt sig i halsen istället...

Inget skoj alls, men har varit i kontakt med 1177 iaf å de sa att jag ska avakta någon dag till, ge henne ljummen dryck m.m. Men att om vi är oroliga så ska vi åka in så de får lyssna på henne!

Annars så har min lillfis hunnit bli 6mån (i måndags) å jag ger oxå "bara" smakportioner med mat än sålänge..Eller gröt äter hon en helt port. varje förmiddag..

Men annars äts det lite potatis, palsternacka, majs, morötter..

Angående era smås tröga magar så ska päron hjälpa och det kan man ju antingen ge med sked eller så finns det på barnmatsburk..Jag brukar varva det å katrinplommon i gröten varje dag.. Sen om era små äter ersättning eller välling så brukar de råda till att ta en tsk messmör i flaskan å skaka om, det funkade toppen på min stora tjej när hon va liten.... Bara ett tips =)
  • Malinski79

Hej tjejer!!! VAD TUSAN ÄR DET SOM HÄNDER HÄR????? Rynkar på näsan

Ja ja, sk*t i det!!! Här är allt bra iaf, vår lilla Moa blir ju 7 mån på torsdag... Hon va jääätte dålig
    för ca 1 mån sedan...Jätte slemmig i halsen, hosta, snor å feber.. Läkaren sa att hon va väldigt sjuk, men att det inte gått neråt iaf (tack o lov)... Vi fick Mollipect att ge henne, så det kommer jag ALLTID försöka se till att ha hemma..

Nu har hon haft oturen igen att bli hostig å snorig, men hoppas det stannar där!

Hon har inte börjat krypa än, hon är ganska bekväm av sig Hon kan sitta helt själv (nästan), men krypa det gör hon inte...Hon ålar mest runt runt här, men jag är inte direkt orolig över hennes utveckling... Det kommer, det är jag säker på

• Malinski79

Jag är oxå "glad" för att inte Moa är jätte tidig i allt Måste säga att jag tycker det är ganska skönt att jag kan sätta (hon sitter själv sen en vecka tillbaka nu) eller lägga henne på golvet och då veta att hon faktiskt är kvar där jag lämnade henne

Jag VET ju att det kommer komma en tid då det kommer vara full fart å jaga runt efter henne och hålla koll på att inget stoppas i munnen...

lillabambi: Jag förstår faktiskt om du blev "besviken" nu om du inte velat tala om vad du/ni har för tankar å funderingar till ett ev. syskon...Det är väl kanske en sån sak som man kanske vill berätta själv, å kanske inte heller DIREKT... Men nu när det ändå är "ute" här, så håller jag tummarna för att det blir som ni önskar!

Kram på er alla!

• Malinski79

Heeeej!!!!
    Skönt Pregga att du "kom in här" och förklarade dig VET att du är en underbar människa (även om du är liiiite
    väl impulsiv ibland) Men du vet att jag älsar dig gumman!!! Hjärta

Puchelina: Jag säger GRATTIS lite såhär i förskott Mysigt med bröllop!! Är det borgerligt? Bara tänkte eftersom det är en fredag

Själv ska jag ner till skåneland fredag-söndag och även jag ska på bröllop..Ska bli super mysigt att bara åka jag och sambon en hel helg och bo på hotell

Annars så riiiiinner tiden iväg här tycker jag.. Det hände saker hela tiden med Moa, dock har hon inte börjat krypa än.. Hon tar sig runt på nåt konstigt sätt men hon kryper inte.. Inte heller har det kommit upp några tänder heller, men såg idag att det är alldeles vitt nere i tandköttet, så det står nog inte i förrän de ÄR där...

På 8-mån kontrollen så vägde hon 8600g å va 72 cm lång, så det är en lång och smal tjej vi har (enligt BVC)..

Och jag kan bara hålla med om att mensen är jätte skum.. Min skiljer sig oxå massor från månad till månad...

Många kramar till Er alla!!!! Ska försöka bli bättre på att gå in här lite oftare

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10