Vi fortsätter, Bf aug 10

Hej tjejer!!! Nu va det ett tag sen jag skrev nåt här..Har varit fullt upp precis som för er andra antar jag
Men vi mår iaf toppen, Moa har hunnit bli 1 mån redan...
Tycker tiden bara ruuusar iväg..Men hon är såå otroligt snäll, hon bara äter å sover..Jag ammar ju inte men hon somnar ca 22 å sover oftast till 03 så äter hon somnar om å sover till 06-07 ungefär..Inte en enda natt har hon krånglat *peppar peppar* Så jag får trots allt sova relativt bra!!!
Hon har srängt 4kg gränsen nu oxå skruttan
4070g å 54 cm lång va hon i måndag!
Hoppas allt är bra med er alla!!!!
Kraaaaaam <3

Heeeeeej tjejer!!!! Det va jääätte längesen jag va inne här nu...Tiden bara rusar iväg å tiden räcker inte alls till lika mycket nu när man har två barn som den gjorde när man hade ett
Ser att ni pratat vikt här..Vi va å vägde Moa förra veckan å då va hon exakt 2 mån (+2 dagar) å då vägde hon 5210g å va 59.5cm långoch hon vägde 3500g å va 51 cm när hon kom....
Hon ammas ju inget alls å har aldrig gjort det heller...
Annars flyter allt på fint, vi är rätt mycket nere på öppna förskolan å myser med de andra mammorna å bebisarna
Bubbis10: Jag undrade precis om de kommit in någon ny
Så välkommen,hihi...
Vi har fått tid för vaccination den 7 dec å det är ju exakt på 3 mån dagen
Ser INTE fram emot det!!!!!
Hoppas ni alla mår bra å även era småttisar....Ska verkligen försöka bli bättre på att kika in här nu...
Hej tjejer!!!!
Jag har INTE glömt bort er
Har bara varit allmänt mycket här på sistone... Moa har hunnit bli ca 3,5 mån, å Elinnnn..Moa vänder sig inte från rygg till mage än, hon är rätt nöjd med att ligga på rygg
Mensen kom snabbt tillbaka här, tror den kom redan efter ca 1,5 mån (har ju inte ammat alls)...
Pregga: Tänker på dig gumman (men det vet du ju)... Men va ska ditt X säga då om du bara går till begravningen ändå, verkar ju HELT jävla sjukt att du inte ska få gå dit?!?!?!?
Hoppas alla barn + mammor mår bra såhär i juletider!!!!! ![]()
Hej tjejer!!! god fortsättning på er alla
Vi har fortfarande en liten "latmask" här...Moa börjar nästan kunna rulla från rygg till mage, det är så hon nästan viker sig runt men inte helt...hon blir 4 mån på fredag min lilla skrutta!! Har inte börjat med några smakisar än heller,men tänkte jag ska testa lite gröt någon dag..kankse på fredag å fira 4 mån dagen,men får se!
Kitty82: Grattis! eller vad säger man?!?! Jag undrar ju mest hur din karl reagerar när han reagerade som han gjorde nu senast...min karl hade nog inte blivit alltför lycklig om jag sa att jag va gravid nu
Men om det är planerat å ni känner att det känns bra så GRATTIS!!!! ![]()
ja ni vad han kommer säja o hans familj är en annan historia men den boken läser vi om sen ![]()
Heeeeeeej tjejer!!!!!!!!!
Galet längesen jag va inne här nu...Det känns som att det är fullt upp HEEEELA dagarna i ända med 2 barn med full fart i 
Annars så rullar det på som vanligt här..Moa blir 5 mån på måndag,känns INTE som att det va 5 mån sen man satt här och vääääntade å lääääängtade efter henne!!
Hon sover såååå sjukt bra på nätterna (törs knappt säga det) men hon somnar ca 20 sen tar jag upp henne å ger henne mat (hon sover fortfarande) ca 22 sen sover hon till ca 07
Så jag ska verkligen inte klaga då det gäller sömnen!!
Va på bvc förra veckan oxå för 4,5mån kontrollen å då va hon 65 cm, å vägde 6840g..Så lång å smal tjej är det!!
Bubbis: Jag har inte fått min msn att funka
SAKNAR dig gumman, å vill veta vad som händer?!?!?!!?! 
Hoppas att alla ni andra har det toppen med era små å att ni myyyyyser ordentligt
Kraaaam på er alla!!!
HOPPAS innerligt att du/ni får bra svar/besked idag, vad det än gäller!!! Håller både tummar å tår!!

Hej tjejer!!! VAD TUSAN ÄR DET SOM HÄNDER HÄR????? 
Ja ja, sk*t i det!!!
Här är allt bra iaf, vår lilla Moa blir ju 7 mån på torsdag... Hon va jääätte dålig
för ca 1 mån sedan...Jätte slemmig i halsen, hosta, snor å feber.. Läkaren sa att hon va väldigt sjuk, men att det inte gått neråt iaf (tack o lov)... Vi fick Mollipect att ge henne, så det kommer jag ALLTID försöka se till att ha hemma..
Nu har hon haft oturen igen att bli hostig å snorig, men hoppas det stannar där!
Hon har inte börjat krypa än, hon är ganska bekväm av sig
Hon kan sitta helt själv (nästan), men krypa det gör hon inte...Hon ålar mest runt runt här, men jag är inte direkt orolig över hennes utveckling... Det kommer, det är jag säker på ![]()
Jag är oxå "glad" för att inte Moa är jätte tidig i allt
Måste säga att jag tycker det är ganska skönt att jag kan sätta (hon sitter själv sen en vecka tillbaka nu) eller lägga henne på golvet och då veta att hon faktiskt är kvar där jag lämnade henne
Jag VET ju att det kommer komma en tid då det kommer vara full fart å jaga runt efter henne och hålla koll på att inget stoppas i munnen...
lillabambi: Jag förstår faktiskt om du blev "besviken" nu om du inte velat tala om vad du/ni har för tankar å funderingar till ett ev. syskon...Det är väl kanske en sån sak som man kanske vill berätta själv, å kanske inte heller DIREKT... Men nu när det ändå är "ute" här, så håller jag tummarna för att det blir som ni önskar!
Kram på er alla!
Heeeej!!!!
Skönt Pregga att du "kom in här" och förklarade dig
VET att du är en underbar människa (även om du är liiiite
väl impulsiv ibland) Men du vet att jag älsar dig gumman!!! 
Puchelina: Jag säger GRATTIS lite såhär i förskott
Mysigt med bröllop!! Är det borgerligt? Bara tänkte eftersom det är en fredag
Själv ska jag ner till skåneland fredag-söndag och även jag ska på bröllop..Ska bli super mysigt att bara åka jag och sambon en hel helg och bo på hotell
Annars så riiiiinner tiden iväg här tycker jag.. Det hände saker hela tiden med Moa, dock har hon inte börjat krypa än.. Hon tar sig runt på nåt konstigt sätt men hon kryper inte.. Inte heller har det kommit upp några tänder heller, men såg idag att det är alldeles vitt nere i tandköttet, så det står nog inte i förrän de ÄR där...
På 8-mån kontrollen så vägde hon 8600g å va 72 cm lång, så det är en lång och smal tjej vi har (enligt BVC)..
Och jag kan bara hålla med om att mensen är jätte skum.. Min skiljer sig oxå massor från månad till månad...
Många kramar till Er alla!!!! Ska försöka bli bättre på att gå in här lite oftare ![]()