Inlägg från: Bubbis10 |Visa alla inlägg
  • Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Nallepuhmamma skrev 2010-08-07 21:45:17 följande:
    Nä fy...Men som sagt jag får hålla mig ifrån tråden för att inte bli utslängd här ifrån.

Barnaga eller annat vidrigt mot barn och djurmisshandel är det som gör mig så rosenrasande arg.

Nej nu ska jag masa mig in i kojs och lösa lite korsord innan jag somnar men ska ta en runda nu och pussa och kika på mina små änglar (Barnen) efter denna jädra tråden som gjorde mig så berörd.

Ha en underbar natt Pregga och hoppas du får sova gott/// Kram!
    Jo jag skrev ju samma sak, att jag ska inte skriva i den tråden för jag kommer bli bannad! så jag svarade kort på ett inlägg å sen lämnade jag, klarar inte å fjanta med asså...som sagt-sånt får mig å må illa!

Önskar dig en underbar natt åxå gumman, natti natt..kram
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-08-07 23:25:09 följande:
    nallepuhmamman: jo väldigt vattniga flytningar då och då. helt normalt enligt min BM

jag har promenerat rundor i 4 timmar idag, nä inte i streck. vad fick jag för det? massa molvärk och typ 3 förvärkar haha, taskig min dotter är :P
    hahahaha, naaw hon e envis din lilla, haha jaa då har vi 2 som verkar trivas alldeles utmärkt med att stanna kvbar i magen Flört men se det såhär gumman, det gör jag-i början så ville vi bara komma över v 12 å hela världen kretsade runt att våra små bebisar skulle stanna kvar i magen hos oss...vi hade turen att dom gjorde det..i början så var det en å annan som lämnade pga tråkiga besked, å man bara tackade gud för att det inte var en själv som skrev den raden....
    våra bebisar kommer..å det ganska så snart, å då e dom klara å redo för oss :)
  • Bubbis10
    Pregga skrev 2010-08-07 23:30:16 följande:
    hahahaha, naaw hon e envis din lilla, haha jaa då har vi 2 som verkar trivas alldeles utmärkt med att stanna kvbar i magen Flört men se det såhär gumman, det gör jag-i början så ville vi bara komma över v 12 å hela världen kretsade runt att våra små bebisar skulle stanna kvar i magen hos oss...vi hade turen att dom gjorde det..i början så var det en å annan som lämnade pga tråkiga besked, å man bara tackade gud för att det inte var en själv som skrev den raden....
    våra bebisar kommer..å det ganska så snart, å då e dom klara å redo för oss :)
    Börjar dock inse att min son har inte en tanke på att komma ut alls...hahahaha
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-08-08 08:03:10 följande:
    Pregga skrev 2010-08-08 00:30:41 följande:
    Börjar dock inse att min son har inte en tanke på att komma ut alls...hahahaha
    jo det är klart hehe. självklart är jag tacksam över att vara gravid överhuvudtaget =)
    men du har ju inte BF förräns den 18e så du kan ju ta det lugnt :P:P:P imorrn har jag BF enligt RUL

har nu molvärk fortfarande, men tror det beror på gårdagens promenader. det blev nog lite för mycket för min kropp tror jag
    Skämms för att säja det men GODMORGON *gäsp* vaknade nu.....
    asså va e detta, kan det vara så som läkaren sa igår-strax innan fl så blir mamman onaturligt trött för att vila upp sig inför sista spurten bf. Jo jag har egentelihgen den 18de men dom kollade min journal igår å sa typ-knappast att det tar så lång tid, men vi får se.....
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-08-08 08:37:54 följande:
    och ni sover och sover och sover som vanligt, eller? :P

själv sitter jag här och njuter av "frukost"

jag började lite smått med några bitar kexchoklad
    sen en bit japp

och nu sitter jag här med vattenmelon så söt och röd som få =)

kan livet bli bättre?
    ja med min dotter i min famn såklart, men annars så är det faktiskt väldigt underbart just nu
    Gumman, jag menade absolut inte att du inte var tacksam över att vara gravid, var INTE så jag menade alls....jag menar bara att tänk vad välsignade vi är :)
    Vaknade nu av att lilleman puttade på mig, hahah såå mys :)
  • Bubbis10
    Perssonlund skrev 2010-08-08 11:39:54 följande:
    Vad heter tråden? Måste läsa den, även om jag inte vill så måste jag.... Konstig känsla...
    jag länkar.....
  • Bubbis10
    Perssonlund skrev 2010-08-08 11:41:31 följande:

Tänkte pucha er mammor lite....Hoppas att det hjälper..

Det gör inget att jag har haft jobbiga nätter, att det gör ont här och där, att jag skulle kunna gråta när jag går, att jag har sammandragningar, det spelar ingen roll hur ONT jag än har/kommer ha. DU är värd allt lidande och SNART får vi se dig vårt älskade ♥ :a

Naaw så fint gumman, å såå sant :)
    lillabambi skrev 2010-08-08 12:18:49 följande:
    hej tjejerna!
    Inatt var en jobbig natt! regelbundna värkar i ca 1,5 timma med 5 minuter emellenan men bara 17 sek långa, avvaktade såklart och så dom avtog. så kanske de är nå på g. jag hoppas idag har jag som mensvärk i rygg o mage plus lite små värkar. :)
    Hej gumman :)
    oj då, haha jag vaknade ngn gng av värkar men tänkte-näe du din busunge jag går inte på det å så somnade jag om igen, hahahaah
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-08-08 13:29:17 följande:
    haha godmorgon!!!

jo fast här är det typ 2 dagar som jag är helt slut och inte orkar göra någonting, knappt ens ta en dusch, sen har jag 2-3 dagar som jag är "normaltrött" höggravid som man är och sen tröttdagar igen.. så jag tror nog mer att det går i perioder särskilt nu i slutet.
    Pregga skrev 2010-08-08 13:05:56 följande:
    Gumman, jag menade absolut inte att du inte var tacksam över att vara gravid, var INTE så jag menade alls....jag menar bara att tänk vad välsignade vi är :)
    Vaknade nu av att lilleman puttade på mig, hahah såå mys :)
    nädå såklart du inte menade det :) men ville bara förtydliga att jag älskar att vara gravid och har absolut njutit av den, men jag tycker som sagt att det räcker nu hahaha, vill ju ha ut vår fina dotter =)haha, ja det sistnämnda gör jag också. särskilt under natten. jag har kommit på det att jag har rättså många sd och värkar när jag sover. för jag vaknar helt plötsligt av att magen är stenhård, men nej ingen bebis än. förhoppningsvis nästa vecka =)
    haha men läkaren sa till mig att det e mkt vanligt innan bf sätter igång på riktigt, att kroppen ställer in sig på vila....jag skrek just till HÖGT här, helsike va ont jag fick i muttan...lillan kom springandes..kändes som om jag sprack lite på insidan, helsike va ont det gjorde... haha klart du vill ha er fina dotter, jag känner ju samma sak, kom ut nu din lille buse...samtidigt så e detta min sista grav så blandade känslor. haha min dotter sa igår, sät till XXXX att jag vill ha ett syskon till sen, hahahaha
    jo vi får hoppas nu att det händer ngt å det snart :)
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-08-08 13:34:32 följande:
    aha... hoppas läkaren har rätt ;)

haha stackars dig, och lillan som du skrämmer på det där viset :P

alltså jag har fortfarande inte kommit på vad man kan göra idag. vad gör ni? bara hemma och tar det lugnt?

Jo men det tror jag han har, han e mkt duktig..kan ärligt säja att det e  den mest underbara läkare jag träffat ngn gng. så empatisk å duktig aså. haha jaa men det var inte meningen, det strålade till värre än ngn gng å mitt skrik ´bara kom automatiskt...haha ja nu e lillan ivrig kan jag säja...står å ropar, pressa dominic, PRESSA! hahahaha

idag ska jag göra så lite som möjligt, det e den rek jag fått nu så nära-vila så mkt du bara kan, gör helt så lite som möjligt för du kommer behöva dina krafter. Lyssna på din kropp...å då jag vaknade kl 1 så får jag nog lyssna...haha

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10