• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • Lysmasken
    den kära leken skrev 2010-04-07 14:18:11 följande:
    Jaha, ja det finns nog goda skäl att de gör så där. Antagligen för att skydda oss och våra små bäbisar. Men de nyblivna föräldrarna kan väl gå ut från BB och träffa er?
    Jo, föräldrarna får gå ner från bb till caféterian men dom får inte ta med sig bebisen, förrän dom ska åka hem.
    sofie och laura skrev 2010-04-07 14:20:26 följande:
    Det är ju Rs virus säsong som är sent i år och de vill nog inte ha in onödiga bakterier pga säkerhets risk=)Rs virus för en nyfödd är ju väldigt kritiskt!Men vi som kommer föda i augusti kommer nog inte ha besöksförbud om det inte kommer nya bakterier =) GRATTIS vad roligt
    Nä, det är inte för RS-viruset utan detta har varit så här sen dom gick ut med varningar för den nya influensan.
    Svägerskan hade frågat personalen på bb om det kommer fortsätta så här med besöksförbud å det trodde dom.

Så även om jag föder i juli/ augusti så får inte jag heller ta emot besök. Som det ser ut nu.

Tack för gratulationerna.
  • SweetLilly
    den kära leken skrev 2010-04-07 14:55:15 följande:
    Läste det med. Vi har ju redan köpt vagn och vår var inte med i testet.
    Ok, men det verkade ju vara bland de vanligaste vagnarna! Läskigt!
    Lilla pyret väntas 100806
  • den kära leken

Ja det ät tråkigt att de inte håller måttet.

SweetLilly skrev 2010-04-07 15:02:40 följande:
    Ok, men det verkade ju vara bland de vanligaste vagnarna! Läskigt!
  • Belly
    den kära leken skrev 2010-04-07 07:10:51 följande:
    God morgon!Är det nån mer som känner sin bäbis nästan varje timme? Jag tycker den är väldigt livlig och undrar om den mår bra. Sover den nåt eller? En livlig bäbis i magen betyder det en livlig bäbis sen med?
    En livlig en här med... Så fort jag e stilla så sätter h*n igång... Min teori är att dom "tränar" sig på att använda kroppen, muskler osv... Sen när dom inte längre får bra med plats i livmodern blir det nog inte lika livligt..
    BF: 2010-08-27
  • den kära leken

Haha, nu såg jag en liten bodybilder titta ut. Haha. Och att den ligger där inne på en bänkpress. haha. Ja nog tränar de :)

Belly skrev 2010-04-07 15:20:44 följande:
    En livlig en här med... Så fort jag e stilla så sätter h*n igång... Min teori är att dom "tränar" sig på att använda kroppen, muskler osv... Sen när dom inte längre får bra med plats i livmodern blir det nog inte lika livligt..
  • SweetLilly

En vän fick en ojk idag! Hemma på sovrumsgolvet!! Jösses, vet inga detaljer än, men det måste ha kommit lite somen överraskning

Lilla pyret väntas 100806
  • Malinski79

hej tjejer!!!

Idag har jag varit på min "riskbedömning" eftersom det hitta en "vit fläck" (mjuk markör eller ekogent fokus i hjärtat) på UL...Läkaren mätte allt och på de han kunde se så fanns inga tendenser till D´s å risken va att om jag skulle på 255 barn (med exakt lika mått som dne i magen) så skulle jag få 1 med D´s..Så risken känns väldigt liten,så jag har bestämt mig för att bara njuuuta av resten av graviditetn nu!!!!

Det som va ännu mer positivit är att han såg att det va en liten FLICKA i magen {#lang_emotions_flower} är såååå glad,för att få en prinsessa till...Vi får ju veta helt säkert den 11 maj eftersom vi ska på könsUL då,men jag litar på denna läkaren oxå!!!

• Belly
    den kära leken skrev 2010-04-07 15:35:52 följande:
    Haha, nu såg jag en liten bodybilder titta ut. Haha. Och att den ligger där inne på en bänkpress. haha. Ja nog tränar de :)
    Hahahaha...:) Vilken syn!!! :D
    BF: 2010-08-27
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10