• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • carohl
    Malten skrev 2010-04-06 19:33:29 följande:
    Carohl- Skönt att du fått komma hem och kul att tösen håller igång i magen! Den lille håller igång rätt bra här med, men inte så att det känns utifrån..... 
    Hihi det är så kul när de gör sig till känna våra bebbar {#lang_emotions_smile} Snart känner du nog din utifrån med ska du se {#lang_emotions_wink}
    ~☆*★~Våran lilla skatt väntas 100825~☆*★~
  • carohl

Nu ska vi äta här, åh vad gott det ska bli att äta maaaaat! {#lang_emotions_laughing}
    Mamma var förbi med våfflor tidigare också, det var också gott hihi...

Vi höres sen tjejer!

~☆*★~Våran lilla skatt väntas 100825~☆*★~
  • Bubbis10
    Malten skrev 2010-04-06 19:37:08 följande:
    Haha det var inte dåligt. Jag går mest i mysbyxor eller tights och klänning. Fick ett par mammamjukbyxor av mamma som är jättresköna. Hon har alltså inte köpt dem som gravid utan bara för att de var sköna runt magen haha. 
    haha jag vet å jag vägde mig innan idag, har gått upp 11 kg redan :)
    mysbyxor kan jag inte ha....haha inte mina iallafall..
    carohl skrev 2010-04-06 19:45:28 följande:
    De kan inte ge mig några svar de vet inte vart det kommer ifrån. Imorgon ska de kolla att mitt blödvärde fortfarande är bra Otroligt kul med babyshopping!! Jag blir så glad och nöjd, jag gick in i babyrummet med detsamma när jag kom hem  Så mysigt att gå in där... Hihi ja ni kommer och det ska bli superroligt!
    hihi aa det ser jag fram emot gumman :) å få träffa dig å din underbara fam...hihi
  • puchelina88

godmorgon tjejer
    sitter och äter frukost vart såå hungrig.
    hmm i natt fick ja kramp i vänster vaden jobbigt...

• den kära leken

God morgon!
    Är det nån mer som känner sin bäbis nästan varje timme? Jag tycker den är väldigt livlig och undrar om den mår bra. Sover den nåt eller? En livlig bäbis i magen betyder det en livlig bäbis sen med?

• puchelina88
    den kära leken skrev 2010-04-07 07:10:51 följande:
    God morgon!Är det nån mer som känner sin bäbis nästan varje timme? Jag tycker den är väldigt livlig och undrar om den mår bra. Sover den nåt eller? En livlig bäbis i magen betyder det en livlig bäbis sen med?
    hihi ja har oxå en livlig bebis;)
    får väl se om den är så sen när den kommer ut;)
    klart att den mår bra där inne vi känner ju den;)
    när ska du till barnmoskan?
  • puchelina88

Hur mycket har ni gått upp??
    ja va på inskrivning den 21 januari sen dess har ja gått upp 10 kg!!!är de för mycket??ja tycker de är massor;)
    men men de är väl så de ska vara lr??

• den kära leken

Jag ska i slutet av april. Kommer inte ihåg exakt datum nu. Jag tror jag gått upp ca 8 kg men jag hade inte riktigt koll på vad jag vägde innan. Vet inte sånt. Vet dock att jag sakanar att ut och springa så jag blir tokig.

puchelina88 skrev 2010-04-07 07:17:53 följande:
    hihi ja har oxå en livlig bebis;) får väl se om den är så sen när den kommer ut;) klart att den mår bra där inne vi känner ju den;) när ska du till barnmoskan?
  • t0va
    den kära leken skrev 2010-04-07 07:10:51 följande:
    God morgon! Är det nån mer som känner sin bäbis nästan varje timme? Jag tycker den är väldigt livlig och undrar om den mår bra. Sover den nåt eller? En livlig bäbis i magen betyder det en livlig bäbis sen med?
    Jag känner min väldigt ofta också, speciellt nu när jag sitter mycket då känns rörelserna väldigt tydligt, samma om jag ligger lite på mage. Fast igår som var en superjobbig dag med massa stress och annat att tänka på då kände jag den bara på morgonen och sen på kvällen när saker lugnat ner sig, så jag tror den sprattlar runt som en tok ofta men att jag känner den när jag tar det lungt och inte stressar runt.

Fast den verkar sova på mornarna i alla fall. På ul så har det varit full fart och den vill inte sammarbeta alls, bm kommenterade "jasså det är en sån" när jag sa att det varit svårt att kunna mäta på nupp för på rul var det lika mycket snurrande där inne.

Har ingen aning om det finns något som säger att en livlig bebis i magen är en livlig utanför, tror mer det hänger på hur känslig man är för att känna rörelserna och vad man gör under dagen. Kanske inte så lätt att känna sparkar om man tex. har ett jobb där man själv rör sig mycket och har mycket att tänka på. Jämfört med mig som mest sitter på dagarna och kan ta mig tid att känna efter.
  • puchelina88
    den kära leken skrev 2010-04-07 07:23:42 följande:
    Jag ska i slutet av april. Kommer inte ihåg exakt datum nu. Jag tror jag gått upp ca 8 kg men jag hade inte riktigt koll på vad jag vägde innan. Vet inte sånt. Vet dock att jag sakanar att ut och springa så jag blir tokig.
    okej ja ska till min den 29 april;)
    du har fått kramper i vaderna??
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10