Inlägg från: Bubbis10 |Visa alla inlägg
  • Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Malinski79 skrev 2010-08-11 22:13:22 följande:
    Nej nu ska jag nog försöka ta mig en tidig kväll å hoppas på att man kan sova relativt gott inatt!!!

Hoppas på massa värkar hos er som ligger närmast nu under natten!!!!!!!

"Ses" imorrn!!!! Natti natti
    Natti natt, sov så göttans, kraam
  • Bubbis10
    Oväntad skrev 2010-08-11 22:20:20 följande:
    När jag fick min son hann de bara ge en starkare alvedon innan han kom så jag... hm.. slöt mig och när krystvärkarna kom då kom all kraft ut genom munnen så att säga.. Men jag kunde inte kontrollera det...Det gjorde så förbannat ont och vill helst inte uppleva det igen..

Gärna lite mer bedövningar så man kan behålla sitt förstånd. Får väl vara så där.. Ge mig allt.. i dörren eller nåt.. Tungan ute
    haha var samma för mig typ....
    lillabambi skrev 2010-08-11 22:29:05 följande:
    du är bara så himla söt blir så tår ögd  *torkar bort tårarna*
    men lilla gumman då...var inte orolig, å när det e din tur så e vi alla med dig i tanken, du kommer få den vackraste gåvan å då e det andra glömt, det lovar jag Hjärta
  • Bubbis10

har såå blandade känslor, jag älskar att vara gravid å detta e min sista gng..å sen när han e här så blir det inte ngn mer gng..samtidigt som jag längtar så...åhh va mkt känslor..

• Bubbis10
    lillabambi skrev 2010-08-11 23:24:59 följande:
    Jag ska ju fixa det där... bara jag får låna din gjutjärnspanna Flört
    hahaha döör av skratt.....du e så skön {#emotions_dlg.flower} nu syftade jag på när bebis e här, hahaha
  • Bubbis10
    LillSkruttet skrev 2010-08-11 23:35:36 följande:
    Oj vad ni skriver här. Har spenderat dagen dels på stan med Tyra, min syster och hennes lilla grabb, samt hemma hos syrran sen. Tyra och hennes lilla kille tycker jättemycket om varandra, men oj vad de ska hålla på och slåss om samma saker hela tiden. Han blir galen och tokskriker, och Tyra skvallrar som en annan gammal tant om ALLT han gör. *suckar* Sen satt de bredvid varandra i soffan och tittade på Madagascar och kramade och myste. Tokiga ungar.....

Har rätt ont i bäckenet idag efter att ha gått på stan, trots att vi inte gick särskilt mycket. Fick iallafall lite gjort. Köpte mascara och deo så jag kan packa i BB-väskan, och 2 amningst-shirtar samt 2 amningslinnen. Skönt att ha det gjort.

På fredag är det besök hos BM igen, var över 2 veckor sedan. Vi ska prata om graviditeten och sen om hur jag vill ha förlossningen osv. Hoppas att det är sista besöket hos BM och att bebisen bestämmer sig för att komma snart. Är less på alla krämpor nu. Något som dykt upp senaste dagarna är kraftig mensvärk som dyker upp helt plötslig. Känns precis som innan mensen ska komma, då när man bara önskar att det ska sätta igång så smärtan släpper lite. Mne inget händer ju....inga värkar, ingen teckenblödning, ingenting.....bara onödig plåga typ...känns så iaf...
    haha ja här går det undan, gäller å hänga med....skulle gärna svara dig längre men det hände ngt riktigt obehagligt här som skrämde livet ur mig...mår illa å har ångest. SKIT aså....
  • Bubbis10
    Kom på ngt nu som fick det å kännas bättre-V 40 för mig idag :)

jag är livrädd för elekricitet å skulle dra ut en kontakt till en lampa i lillans rum...å den satt fast i själva uttaget, så jag rycker till, å då lossar själva piggen fr dosan, men inte i väggen tack å lov...jag släppte dosan å kastade mig bak, blev livrädd aså....TÄNK OM jag hade fått ström i mig...

gu har sådan ångest nu......
  • Bubbis10
    Perssonlund skrev 2010-08-12 08:11:48 följande:
    Måste bara få ut mina känslor lite..... Jag är så fruktansvärt glad att jag "trillade" in på denna tråden. Den har stärkt mig så mycket inför förlossningen. Kollade också på Livet på BB igår... Inget där blev jag skrämd över vilket jag hade blivit tidigare... Jag tar det faktiskt med en nypa salt... Det är inget man behöver oroa sig för nu innan...Ni är så underbara och såna fina människor!!!! ÖNSKAR att jag kunde träffa er alla! Jag vet inte men de flesta är nog några år äldre än mig, men jag trivs som handen i handsken med er!!! Ni är så UNGA!!! Skrattande Tack för all hjälp!!! {#emotions_dlg.flower}

Gick upp några gånger inatt för toa besök... Men nu sist gick jag upp kl 05:00 och gjorde frukost till min sambo och körde sedan honom till jobbet. Måste bara säga att jag fattar inte att man kan kissa så ofta och att man kan ha varit på toa och kissat, efter någon minut är det dags igen och då får man sitta där en stund.... Kanske då man byter ut vattnet? Skrattande

Hmm vem var det jag skickade länken till igår? Fungerade den? Tyvärr kan jag inte prova själv då jag vet det "hemska" med det....

SNÄLLA BEBISAR kom UT NUUUU!!! Inte ska väl vi som är kvar behöva gå på övertid? Tycker ni inte att vi har haft nog med värkar och obehag?
    Godmorgon gumman :)
    Åh va fint skrivet,,hihi här vaknar man å e dötrött så läser man detta å blir alldeles varm i kroppen, vi är åxå glada för att du kom in till oss här inne {#emotions_dlg.flower} Själv så vaknade man av det mest underbara-Lillprinsen sparkade till så hårt så hela jag gungade till, hahahha nu e det snart frukost å iväg till Bm :)
    Kraaam
  • Bubbis10
    tetta skrev 2010-08-12 08:36:50 följande:
    Jag frågade en på facen som är min kompis samt frisör och hon svarade att det är ingen fara. 
    Jag kan kolla igen om du vill?

Idag är det en ny vecka samt sista gången hos bm!!!  v.40!!!!!!!!
    Japp idag e det ny v för oss gumman-V 40 :) weeehoooooo Grattis till det :)
  • Bubbis10
    Perssonlund skrev 2010-08-12 08:23:26 följande:
    Måste fråga, vet ni om det är farligt, eller om det är en dålig ide att färga ur håret när man är gravid?
    jag hade inte gjort det, var en här på tråden fr början som gjorde det å det blev helt missfärgat, haha pga alla hormoner...
    tetta skrev 2010-08-12 08:46:26 följande:
    Grattis!!!!!!!!

Nu ska vi se vad bm säger...höres!!!
    haha jaa, skla bli kul :) å tack :)
    Malinski79 skrev 2010-08-12 08:44:16 följande:
    Jag gör det hos frisör och det är inte farligt...Men jag skulle inte rekommendera att färga själv hemma för det som kan "hända" är att färgresultatet inte blir som man önskar/hoppas

Pregga: Jag drömde att du fick din discoprins kl. 07 imorse Såg att du frågade va TENS är..det är elektroder som de sätter fast på kroppen å när man har värk så startar man den å då skickar den elektroimpulser till elektroderna som gör att det "pirrar"...För mig fungerade det kanon, vissa tycker det är obehagligt..Men det avledde värkarna då jag sysslosatt mig med att öka den hela tiden

Idag är det bm besök igen, vilket förhoppningsvis blir det sista..Om jag inte skulle få en tid till nästa vecka för då är det ok att ta den oxå,men vill inte vänta 2 veckor till
    Haha vilken underbar dröm du hade inatt gumman, hahaha men mina värkar lyste med sin frånvaro...
    ok, har jag aldrig hört om innan tens?!  jag har åxå en tid till den 19de som jag hoppas slippa gå på nu..hm-...ska käka lite mannagryns gröt här nu sen iväg, e liiite stressad..haha
    kram
  • Bubbis10
    Perssonlund skrev 2010-08-12 08:56:46 följande:
    Jasså? Undra vad din BM säger, spännande!!!
    tetta skrev 2010-08-12 08:36:50 följande:
    Jag frågade en på facen som är min kompis samt frisör och hon svarade att det är ingen fara. 
    Jag kan kolla igen om du vill?

Idag är det en ny vecka samt sista gången hos bm!!!  v.40!!!!!!!!
    Grattis!!!!Grattis!!!
    Malinski79 skrev 2010-08-12 08:44:16 följande:
    Jag gör det hos frisör och det är inte farligt...Men jag skulle inte rekommendera att färga själv hemma för det som kan "hända" är att färgresultatet inte blir som man önskar/hoppas

Pregga: Jag drömde att du fick din discoprins kl. 07 imorse Såg att du frågade va TENS är..det är elektroder som de sätter fast på kroppen å när man har värk så startar man den å då skickar den elektroimpulser till elektroderna som gör att det "pirrar"...För mig fungerade det kanon, vissa tycker det är obehagligt..Men det avledde värkarna då jag sysslosatt mig med att öka den hela tiden

Idag är det bm besök igen, vilket förhoppningsvis blir det sista..Om jag inte skulle få en tid till nästa vecka för då är det ok att ta den oxå,men vill inte vänta 2 veckor till
    Jo jag har hört det, sen så vågar jag inte färga det själv eftersom jag tappar så mycket hår. Bättre att gå till en frisör som vet lite mer om sånt...
    Måste rusa ska vara där om 30 min, hihi tack för grattis <3
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10