Inlägg från: Bubbis10 |Visa alla inlägg
  • Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

LillSkruttet skrev 2010-08-13 13:24:44 följande:
    Ja, visst var du också lite öppen?? Hu rmycket? Du läckte ju fostervatten också..... Hur länge får man gå så innan de sätter igång en?
    BM kände ju bebisens huvud bara ett par cm in på mig idag också så. Känns bra att höra tt jag inte inbillade mig att det var huvudet jag känt när jag torkat mig.
    Vet inte riktigt hur öppen man kan gå och vara innan värkarna sätter igång på allvar....jag menar 2,5 cm känns ganska mycket ändå. Vore ju himla roligt om bebis ville komma i helgen!
    nopp, det var inte fostervatten utan slemmis...svarar strax sitter i tel :)
  • Bubbis10
    LillSkruttet skrev 2010-08-13 13:24:44 följande:
    Ja, visst var du också lite öppen?? Hu rmycket? Du läckte ju fostervatten också..... Hur länge får man gå så innan de sätter igång en?
    BM kände ju bebisens huvud bara ett par cm in på mig idag också så. Känns bra att höra tt jag inte inbillade mig att det var huvudet jag känt när jag torkat mig.
    Vet inte riktigt hur öppen man kan gå och vara innan värkarna sätter igång på allvar....jag menar 2,5 cm känns ganska mycket ändå. Vore ju himla roligt om bebis ville komma i helgen!
    hihi jag visste inte om det var vatten men dom ville kolla då jag dränkte ett trosskydd med slem som var rosa...men det var slemmis. jag e öppen 1 cm, men min tapp har minskat fr 4 cm hård till 1,5 cm mjuk.
    läkaren som kände på mig sa samma sak, jag känner huvudet direkt....
  • Bubbis10
    Familjen Mu skrev 2010-08-13 13:38:30 följande:
    Önskar alla lycka till...

Själv hoppas jag så innerligt att vår prins tittar ut idag/nu i helgen Glad

Ska göra oss iordning nu, ta en sväng till stan och promenera som bara den så kanske det sätter igång snart.

Kramar på er alla underbara! 
    Lycka till själv gumman, tänker på dig :)

Kram
  • Bubbis10
    Malten skrev 2010-08-13 13:46:56 följande:
    okej det låter ju positivt då om huggen leder till att tappen mognar. Äh inte kommer du över tiden, du som har så¨mycket på g :) Det är nån vecka kvar till ditt bf va? 
    jo jag tycker allt det Glad mja aså jag vet inte längre....jo jag har bf på ons....men undrar allt om han kommer innan..
  • Bubbis10
    LillSkruttet skrev 2010-08-13 13:50:09 följande:
    Ah, det var "bara" slemmisen trots allt....Men det var ju rosa iallafall. Låter ju lovande.
    Inte världens bekvämaste att ha bebisens huvud nästan hängandes halvvägs ut eller hur?? En aaaaaningens tryck neråt liksom.
    haha men euw....jo men det e ju liite läbbigt samtidigt att det ligger så nära utgången..
  • Bubbis10
    LillSkruttet skrev 2010-08-13 13:50:09 följande:
    Ah, det var "bara" slemmisen trots allt....Men det var ju rosa iallafall. Låter ju lovande.
    Inte världens bekvämaste att ha bebisens huvud nästan hängandes halvvägs ut eller hur?? En aaaaaningens tryck neråt liksom.
    jo jag får se det positiva i att det faktiskt var rosa Glad
  • Bubbis10
    Oväntad skrev 2010-08-13 14:05:38 följande:
    Skönt att läsa att ens onda värkar gör nytta. För jag har också haft min kvot i flera dagar nu för att sen avta och sen ta fart igen.

Igår förändrades magen på bara några timmar och jag kunde inte längre se naveln "uppefrån".. Sticks inuti musen när han rör sig och när jag får förvärkar  så nu är han långt ner.. Längre kan man nog inte komma.. =) (om man inte ska ut dårå =P)

Frågan är bara "när" han kommer.. Längtar ju såå mycket..
    Jo aså dom gör nytta, så även om man känner sig uppgiven emellanåt så gör dom sitt. jag blev ju helt paff igår när jag fick veta hur stor skillnad det faktiskt gjort..de där sticken e fullt normalt..ja man undrar ju när dom vill kika ut ....hm...
  • Bubbis10
    Oväntad skrev 2010-08-13 14:25:12 följande:
    Ja vore liksom fint om lille beisen kunde skicka ut en tidsplan.. Tungan ute ..
    hahaha jaaa eller hur :) men jag börjar ge upp hoppet om att han ens vill komma, hahaha
  • Bubbis10
    Oväntad skrev 2010-08-13 14:25:12 följande:
    Ja vore liksom fint om lille beisen kunde skicka ut en tidsplan.. Tungan ute ..
    Pregga skrev 2010-08-13 14:29:06 följande:
    hahaha jaaa eller hur :) men jag börjar ge upp hoppet om att han ens vill komma, hahaha
    Tror han vill stanna i magen aså :)
  • Bubbis10
    Malinski79 skrev 2010-08-13 14:29:59 följande:
    GRATTIS Karin86...Detta ska såklart firas som det brukar...Med en SKÅÅÅÅÅÅL Skål 

Pucchelina: (vet att det är fel stavat): Såååå söt han är er lilla pojke

Det verkar som det kommer bli fler bebisar här i helgen troligtvis

Själv är jag tillbaka efter tandläkarbesöket..Gick väldigt smärtfritt, bara ta bilder å kika lite i munnen å få höra att jag ska fortsätta precis som innan med tandtråd + flux Så va ute igen på 10 min, såna besök gillas

Nu håller jag på å lägger in förlossningens + sjukresetaxis telenr i mobilen..Kom ju på att jag inte alltid har det pappret med mig å det kan ju va bra att veta VAR jag ska ringa om nåt händer
    ja men exakt, SKÅÅÅÅL ta mig tusan Skål 
    ja vi kan ju alltid hoppas det blir mer bebbar i helgen :)
    tandläkaren,fy va hemskt...hua....det skrämmer livet ur mig.jag har min lapp med nr till förlossningen med mig vart jag än går, hahaha taxi? ja ambulans funkar med, hahaha nu har jag sörplat fanta igen å lillman vaknar till, hihi busungen aså...tror inte han har en tanke på att komma ut, haha åååhhh man väntar ju nu..
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10